Gå til innhold

Fått innvilget uføretrygd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tidspunktet ble satt til 2014. Får jeg da etterbetalt noe? Barnetillegget? Noen som vet?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får etterbetalt fra det tidspunktet du søkte. Mitt uføretidspunkt ble satt til da jeg fylte 18, men jeg søkte ikke før jeg var 25 og fikk etterbetalt for de 8 månedene det tok å behandle søknaden.

Anonymkode: 9bae3...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du får etterbetalt fra det tidspunktet du søkte. Mitt uføretidspunkt ble satt til da jeg fylte 18, men jeg søkte ikke før jeg var 25 og fikk etterbetalt for de 8 månedene det tok å behandle søknaden.

Anonymkode: 9bae3...455

Men hvis du har hatt AAP i den perioden så får du ikke dobbelt opp da.

Anonymkode: 9bae3...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt aap hele perioden + litt sosialhjelp..så da betyr det 0 i etterbetaling?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt aap hele perioden + litt sosialhjelp..så da betyr det 0 i etterbetaling?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Du får i hvertfall ikke etterbetalt i forhold til selve uføretrygden. ang barnetillegget vet jeg ikke

Anonymkode: aa698...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt aap hele perioden + litt sosialhjelp..så da betyr det 0 i etterbetaling?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Riktig. Står i brevet når siste meldekort er. Så når aap er ferdig starter uføretrygden. Du har ikke rett på etterbetaling. 

Anonymkode: 171d1...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er greit. Tenkte bare barnetillegget ble holdt utenom de reglene?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor kommer det en utbetaling 2 april? Er ikke utbetaling 20 hver mnd?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor kommer det en utbetaling 2 april? Er ikke utbetaling 20 hver mnd?

Anonymkode: cf4d5...cd0

Siller på at det står at det er utbetaling 2 april, og at det ikke er fra den datoen du er innvilget uførertrygd?

Anonymkode: aa698...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står utbetaling 2 april..synes dette er merkelig.. ikke bare å ringe nav i disse dager heller, så tenkte noen her hadde vært borte lignende.

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Står utbetaling 2 april..synes dette er merkelig.. ikke bare å ringe nav i disse dager heller, så tenkte noen her hadde vært borte lignende.

Anonymkode: cf4d5...cd0

Hmm, det var litt merkelig. Hvilken dato er det innvilget uføretrygd fra da?

Anonymkode: aa698...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det er en liten forskjell i beregningene for AAP og ufør, og at det derfor kan komme en etterbetaling. Vær oppmerksom på at om du har fått sosialhjelp og kommunen er våken, så kan de kreve refusjon i etterbetalingen og at det ikke nødvendigvis kommer så mye til deg. 

Anonymkode: 0bbf8...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kan være at det er en liten forskjell i beregningene for AAP og ufør, og at det derfor kan komme en etterbetaling. Vær oppmerksom på at om du har fått sosialhjelp og kommunen er våken, så kan de kreve refusjon i etterbetalingen og at det ikke nødvendigvis kommer så mye til deg. 

Anonymkode: 0bbf8...ac5

Man får ikke etterbetaling pga det

Anonymkode: aa698...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kan være at det er en liten forskjell i beregningene for AAP og ufør, og at det derfor kan komme en etterbetaling. Vær oppmerksom på at om du har fått sosialhjelp og kommunen er våken, så kan de kreve refusjon i etterbetalingen og at det ikke nødvendigvis kommer så mye til deg. 

Anonymkode: 0bbf8...ac5

Du får ikke etterbetalt selv om det er forskjell i beregningen altså. 

Jeg fikk mye mer i uføretrygd enn i aap, men fikk ikke etterbetalt noe for det. 

Fikk aap frem til datoen jeg fikk uføretrygd fra. 

Anonymkode: b44fc...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står 22 mars, men at de altså har satt uføretidspunkt til 2014

Anonymkode: cf4d5...cd0

Da jeg fikk innvilget sto det i brevet at jeg hadde fått innvilget uføretrygd fra 1.september også fikk jeg aap frem til den datoen. 

Uføretidspunk var noen år tidligere, men det spilte ingen rolle. Jeg hadde jo fått aap i den perioden. 

Anonymkode: b44fc...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står 22 mars, men at de altså har satt uføretidspunkt til 2014

Anonymkode: cf4d5...cd0

Hos meg sto det innvilget uføretrygd fra 1 august, og første utbetalingsdato 20 august. Forsto det som at det var vanlig å få det innvilget fra starten av måned.

Anonymkode: aa698...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Ser at det er litt forskjellige erfaringer ute å går her..får bare se hva som skjer den 2. :)

Anonymkode: cf4d5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Ser at det er litt forskjellige erfaringer ute å går her..får bare se hva som skjer den 2. :)

Anonymkode: cf4d5...cd0

Det er mulig at du får aap den 2 og at du så går over på å få uføretrygd den 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...