Gå til innhold

Antallet på innlagte gikk ned i dag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig det er retningen og at ikke det bare er stille før stormen. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ER stille før stormen. Vi er i starten av fase 2 av fem. Det kommer til å bli langt høyere tall etter hvert, mot sommeren, men håpet er å slippe full eksplosjon som i Italia, USA ol.

Anonymkode: 19c47...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ER stille før stormen. Vi er i starten av fase 2 av fem. Det kommer til å bli langt høyere tall etter hvert, mot sommeren, men håpet er å slippe full eksplosjon som i Italia, USA ol.

Anonymkode: 19c47...f58

Tror ikke det er over altså, men ble glad når jeg så at det ikke eksploderer slik det har i mange andre land. Nå er jo folk veldig forsiktige, så forhåpentligvis har vi forstått alvoret nå og unngår fullstendig kollaps. Jeg er optimist. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det er over altså, men ble glad når jeg så at det ikke eksploderer slik det har i mange andre land. Nå er jo folk veldig forsiktige, så forhåpentligvis har vi forstått alvoret nå og unngår fullstendig kollaps. Jeg er optimist. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Ja, absolutt. Men å tro at vi kan slå ned viruset helt er nok utopisk. Vi satser vel alle på en "rolig" topp som kommer gradvis, og ikke en brå. 

Anonymkode: 19c47...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pessimist... Men det tar vel rundt 14 dager før smittede blir skikkelig syke, og det har vel aldri vært flere smittede enn i går (i følge grafen til VG). Men håper det ikke blir like ille som forventet. 

Anonymkode: 125f2...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper virkelig det er retningen og at ikke det bare er stille før stormen. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Det er jo og fordi folk og blir skrevet ut igjen + at det var 5 som døde i går

Anonymkode: 73b4e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og antall døde økte, det er nok sammenhengen , gitt.  
2 på sykehus dør, 2 færre innlagt🤷‍♀️

Anonymkode: 10eb0...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å være pessimist... Men det tar vel rundt 14 dager før smittede blir skikkelig syke, og det har vel aldri vært flere smittede enn i går (i følge grafen til VG). Men håper det ikke blir like ille som forventet. 

Anonymkode: 125f2...65a

Samtidig har de testet 7,4 * så mange siden 12 mars og antall bekreftet smittet har kun økt med 4.7 *. Så sammenlignet med f eks USA, så er jo det veldig gode utsikter i forhold. 
 

Skal ikke lempe på noe av den grunn, kommer til å fortsette med samme rutiner fremover, men har troa på at vi ikke ser helt samme tilstanden her som andre land. Så lenge vi fortsetter denne dugnaden så langt vi kan. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det lov å glede seg over ethvert lyspunkt! Om vi bare fokuserer på det negative og pessimistiske fremtidsutsikter kjører vi oss selv ned psykisk - og det hjelper absolutt ikke på situasjonen i samfunnet uansett.

Anonymkode: 98940...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ER stille før stormen. Vi er i starten av fase 2 av fem. Det kommer til å bli langt høyere tall etter hvert, mot sommeren, men håpet er å slippe full eksplosjon som i Italia, USA ol.

Anonymkode: 19c47...f58

Nakstad i Folkehelsedirektoratet sier at det er vanskelig å dra konklusjoner basert på én dag.
Men de har i lang tid sett at antall registrerte smittede og antall har vært stabilt, og økningen i antall innleggelser har vært stabilt. Det kan være et tegn på at tiltak er satt inn tidlig nok og at de virker.

Han sier også at det er et svært lavt antall av testede som viser seg å være smittet (4%) Dette tallet samt økningen av antall innlagte ville antakeligvis vært høyere dersom det var mye smitte i befolkningen

Jeg holder en knapp på å stole på info fra FHI og Helsedirektoratet heller enn info fra anonyme på forum. Og jeg har tro på at dersom folk klarer å sette til side egoet sitt, og følge de retningslinjene som myndighetene gir - så vil vi kunne komme oss gjennom det på en bedre måte enn det vi ser i flere land i Europa og også å USA.

Se bare på hva som skjer i Sverige, som «lo» av Norges håndtering.. 

Anonymkode: 1ab3a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nakstad i Folkehelsedirektoratet sier at det er vanskelig å dra konklusjoner basert på én dag.
Men de har i lang tid sett at antall registrerte smittede og antall har vært stabilt, og økningen i antall innleggelser har vært stabilt. Det kan være et tegn på at tiltak er satt inn tidlig nok og at de virker.

Han sier også at det er et svært lavt antall av testede som viser seg å være smittet (4%) Dette tallet samt økningen av antall innlagte ville antakeligvis vært høyere dersom det var mye smitte i befolkningen

Jeg holder en knapp på å stole på info fra FHI og Helsedirektoratet heller enn info fra anonyme på forum. Og jeg har tro på at dersom folk klarer å sette til side egoet sitt, og følge de retningslinjene som myndighetene gir - så vil vi kunne komme oss gjennom det på en bedre måte enn det vi ser i flere land i Europa og også å USA.

Se bare på hva som skjer i Sverige, som «lo» av Norges håndtering.. 

Anonymkode: 1ab3a...ecc

Jeg så at det ble lagt ut i dag, er visst ikke bare lille meg som tenker i de baner. Som ei skriver, vi trenger å tenke positivt i disse dager. Håper på det beste jeg. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så at det ble lagt ut i dag, er visst ikke bare lille meg som tenker i de baner. Som ei skriver, vi trenger å tenke positivt i disse dager. Håper på det beste jeg. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Det er all grunn til å være positiv. Det er mye som tyder på at dette går riktig vei.

Man skulle tro enkelte ØNSKET at dommedag var nær når man leser her inne... ethvert positivt tegn blir sabla ned.

Anonymkode: cfb91...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at det er noen som døde i dag men ikke alle av de var innlagt på sykehus. Noen var fra sykehjem. I tillegg er det vel 12 stykker mindre innlagt i dag. Det er da uansett ikke så mange som døde i dag. Det vil si det er faktisk mindre innlagte og ikke kun pga død. Så jo det er positivt. Over alt jeg har lest har de sagt at tiltakene begynner å vise tegn til forbedring etter to uker. Holder vi dette til etter påske tror jeg mye er gjort. Vi MÅ ikke glemme at Italia og Spania sliter med antibiotika resistens og at veldig mange av de døde utvikler en sekundær infeksjon som de ikke greier å få bukt med. Det er det de dør av! USA er også ett eget kapittel for seg selv. Da de ikke har samme økonomiske helseordninger som vi har. Mange har ikke råd til å dra på sykehus eller å teste seg. Mange har heller ikke råd til å ikke dra på jobb. Da går det dessverre rett vest. Det landet vi derimot kan sammenligne oss med er Tyskland. De også lavt prosent antal døde

Anonymkode: c641b...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Greit at det er noen som døde i dag men ikke alle av de var innlagt på sykehus. Noen var fra sykehjem. I tillegg er det vel 12 stykker mindre innlagt i dag. Det er da uansett ikke så mange som døde i dag. Det vil si det er faktisk mindre innlagte og ikke kun pga død. Så jo det er positivt. Over alt jeg har lest har de sagt at tiltakene begynner å vise tegn til forbedring etter to uker. Holder vi dette til etter påske tror jeg mye er gjort. Vi MÅ ikke glemme at Italia og Spania sliter med antibiotika resistens og at veldig mange av de døde utvikler en sekundær infeksjon som de ikke greier å få bukt med. Det er det de dør av! USA er også ett eget kapittel for seg selv. Da de ikke har samme økonomiske helseordninger som vi har. Mange har ikke råd til å dra på sykehus eller å teste seg. Mange har heller ikke råd til å ikke dra på jobb. Da går det dessverre rett vest. Det landet vi derimot kan sammenligne oss med er Tyskland. De også lavt prosent antal døde

Anonymkode: c641b...f5a

Danmark har jo endel like restriksjoner som Norge har, lurer på hvorfor de ligger så mye høyere ang dødsfall enn det Norge gjør, samtidig som de har mange færre smittede.

Anonymkode: 73b4e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Danmark har jo endel like restriksjoner som Norge har, lurer på hvorfor de ligger så mye høyere ang dødsfall enn det Norge gjør, samtidig som de har mange færre smittede.

Anonymkode: 73b4e...a78

Veldig mange blir ikke/er ikke blitt testet. Selv folk i risikogruppe. Testkapasiteten er sprengt.

Anonymkode: 98940...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Danmark har jo endel like restriksjoner som Norge har, lurer på hvorfor de ligger så mye høyere ang dødsfall enn det Norge gjør, samtidig som de har mange færre smittede.

Anonymkode: 73b4e...a78

Danmark hadde sansynlig vis mange fler smittede før de rakk å stenge ned. Så vidt jeg husker hadde de en mye større andel av de smittede med positiv test enn det vi hadde.

Anonymkode: cfb1d...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nå er det oppe i 311...

Anonymkode: 10eb0...252

Var visst noe fly som kom fra Spania med syke nordmenn. Er vel de

Anonymkode: c641b...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var visst noe fly som kom fra Spania med syke nordmenn. Er vel de

Anonymkode: c641b...f5a

De var ikke coronasmittede. De var innlagt for andre ting

Anonymkode: 73b4e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nå er det oppe i 311...

Anonymkode: 10eb0...252

Ja, økte dessverre noe i dag, men heldigvis er kurven mer lineær/degressiv enn progressiv. Så fremdeles optimist. Nå er antall sykehusansatte i karantene halvert og vi får inn mer utstyr, så lever i troen på at vi skal klare å håndtere dette. Bare vi folk fortsetter å holde avstand, være hjemme og vaske hendene. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, økte dessverre noe i dag, men heldigvis er kurven mer lineær/degressiv enn progressiv. Så fremdeles optimist. Nå er antall sykehusansatte i karantene halvert og vi får inn mer utstyr, så lever i troen på at vi skal klare å håndtere dette. Bare vi folk fortsetter å holde avstand, være hjemme og vaske hendene. 

Anonymkode: d85c7...e8c

Men smittede sykehusansatte øker

Anonymkode: 73b4e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig opp og ned de tallene. Tydelig at mange blir lagt inn på natten.

Anonymkode: 30a98...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...