GÃ¥ til innhold

Kan jeg smitte mormor med vannkopper?? Trenger raskt svar🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn fikk vannkopper i går. Pga korona tar jeg og mannen vare på mormor fremfor at 100stk fra hjemmesykepleien skal komme innom. Vi er innom to ganger om dagen. Mormor er dement å kan ikke svare på om hun har hatt vannkopper. Jeg og mannen har hatt vannkopper med 100% sikkerhet. Kan jeg være bærer likevel å gjøre mormor syk, hvis hun ikke har hatt det???

Anonymkode: d2bbc...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er en liten mulighet for det, men jeg tror den er veldig liten. Dessuten er det svært sannsynlig at hun har hatt vannkopper som barn, de fleste har det, i alle fall hvis hun vokste opp i sentrale strøk med en del mennesker rundt seg i barndommen, og hvis hun gikk på skole, og det gjorde hun sikkert. Jeg ville ansett den faren som så liten at jeg ville sett bort fra den. Så flott at du stiller opp, og gir mormor så trygge rammer! 

Anonymkode: 10b16...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge sønnen din ikke blir med så tror jeg det går helt fint. Hun har mest sannsynlig hatt vannkopper. Husk god håndhygiene 

Anonymkode: e959d...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkopper er ikke så smittsomt mellom voksne,  og du er neppe smittebærer via sønnen din.

Anonymkode: 17568...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får kanskje ikke vannkopper som sådan, men hun kan få helvetesild. Dere bør ta hensyn til smitte og begrense det dere kan. 

Anonymkode: 792ba...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun får kanskje ikke vannkopper som sådan, men hun kan få helvetesild. Dere bør ta hensyn til smitte og begrense det dere kan. 

Anonymkode: 792ba...b2a

Hun kan ikke få det hvis hun ikke får besøk av oldebarnet. Nå får du gi deg.

Anonymkode: 41034...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun får kanskje ikke vannkopper som sådan, men hun kan få helvetesild. Dere bør ta hensyn til smitte og begrense det dere kan. 

Anonymkode: 792ba...b2a

Nei, det er ikke slik det fungerer. Helvetesild får man kun dersom man allerede har hatt vannkopper tidligere, og skyldes en oppblussing av viruset. Helvetesild er ikke smittsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Nei, det er ikke slik det fungerer. Helvetesild får man kun dersom man allerede har hatt vannkopper tidligere, og skyldes en oppblussing av viruset. Helvetesild er ikke smittsomt. 

Helvetesild er smittsomt.
Dersom man ikke har hatt vannkopper, og er sammen med en med helvetesild kan man bli smittet av vannkopper og få det, men man kan ikke bli smittet og få helvetesild

Anonymkode: e0c2a...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helvetesild er smittsomt.
Dersom man ikke har hatt vannkopper, og er sammen med en med helvetesild kan man bli smittet av vannkopper og få det, men man kan ikke bli smittet og få helvetesild

Anonymkode: e0c2a...21c

Var det jeg mente, man kan ikke smitte noen og gi dem helvetesild. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...