Anonym bruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Vi opplever disse hjemmedagene som ganske slitsomme med alt som skal gjøres på jobb og i tillegg underholde barnehagebarn og hjelpe skolebarn med lekser. Mat har blitt nedprioritert, mye dårlige løsninger. Så lurer - har dere tips til gode lunsjer? Og middager? Jeg er helt blank, men tenkte å bruke helgen på å planlegge kommende uke... Anonymkode: 56340...a32
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Vi spiser enkel lunch med brødskiver eller frokostblanding de fleste dagene, men vi lagde en stor porsjon pizza og fylte horn forrige helg som vi kan ta opp og varme i hvis vi vil ha noe spessielt en dag. Til middag lager vi helt vanlig enkel mat. Stekt torsk, kokte poteter og broccoli Bønnegryte med ris Kjøttsuppe med flattbrød Pasta med tomatsaus og kjøttdeig (masse grønnsaker i) Kjøttkaker i brun saus, poteter og kokte grønndaker I dag skal vi ha stekt ris med reker og i morgen pinnekjøtt Anonymkode: d0f97...cfc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Fire dager denne uka har lunsjen vært fjordland havregrøt (10-bedriftsmarked på spar). Siste dagen ferdige grove vafler varmet i micro. Jeg skammer meg ikke litt engang.. Anonymkode: 9901c...46f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Her prøver vi å ha noenlunde ordinær struktur på hverdagene; frokost er brød/havregrøt/frokostblanding. Lunch spises til litt ulike tider, avhengig av når skolebarna har pause og evt jobbmøte. Lunch er ofte egg, brød/rundstykker, knekkebrød, yoghurt, kornblanding. etter skole/jobb er det ut å trene, leke eller pusle i hagen. Sykle/gå en tur osv. Har vært knallfint vær her så hu prøver å være ute noen timer. Middag blir derfor i 19-20 tida. Vi prioriterer vanlige men gode middager. Siden det ikke er fritidsaktiviteter har vi jo faktisk TID til å lage god mat. Denne uken har vi hatt: fiskegrateng med poteter hjemmelaget tomatsuppe med bacon, egg og macaroni Grove vafler (den store Vaffeldagen) ørret ned gulrøtter og ris pizza Anonymkode: 70582...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå