Gå til innhold

Dette med 1-2 faste venner ungene kan omgås med.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har nå holdt oss inne siden skolene stengte, kun en av oss voksne som har reist på butikken innimellom, da med veldig fokus på avstand, vaske hender osv. 

Ungene har venner som har praktisert det samme og nå åpnet vi for at de kunne være litt sammen ettersom alle har vært inne 14 dager uten noe tegn til smitte eller sykdom i noen av familiene. Men de er ikke ute, de sitter bare på rommet og gamer sammen. Det er kun faste venner, bytter ikke på, så en fast venn for hver av ungene. 

Blir så usikker på hva som er ok om dagen når alt endrer seg så mye fra dag til dag. Noen har omtrent ikke symptomer, men skulle jo tro at hvis en familie har smitte i hus, så vil i hvert fall en vise noe tegn til det. Så familier som har holdt seg inne nå disse ukene bør jo være trygge? 

Hvordan praktiserer dere det? Vi har så stor aldersforskjell på våre at de ikke har så mye sosial glede av hverandre. 

Anonymkode: b1407...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdommen min har én venn han besøker. Alt annet går digitalt.

Anonymkode: 4e557...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av barna (16) har en venn han møter utendørs. Vi andre i familien omgås bare hverandre. Men det er ikke så viktig hva andre gjør. Hold dere til de anbefalingene som til enhver tid gjelder fra myndighetene. 

Anonymkode: 94c6a...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett av barna (16) har en venn han møter utendørs. Vi andre i familien omgås bare hverandre. Men det er ikke så viktig hva andre gjør. Hold dere til de anbefalingene som til enhver tid gjelder fra myndighetene. 

Anonymkode: 94c6a...69d

Står at barn kan omgås andre friske barn både ute og inne, men i små grupper, så da er det innafor i følge FHI. Utrolig nok klarer jeg å bli i tvil, rart hvordan det er når noe er uvant (heldigvis) og det er så enormt mye i nyhetene. 

Anonymkode: b1407...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står at barn kan omgås andre friske barn både ute og inne, men i små grupper, så da er det innafor i følge FHI. Utrolig nok klarer jeg å bli i tvil, rart hvordan det er når noe er uvant (heldigvis) og det er så enormt mye i nyhetene. 

Anonymkode: b1407...e84

Ja, og i tillegg er det enkelte som bedriver sterk sosial kontroll, så det er ikke så rart man blir usikker. Så lenge man lytter til gjeldende råd og følger sunn fornuft har man sitt på det tørre. 

Anonymkode: 94c6a...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 åringen her har 2 venninner hun kan omgås. Den ene er naboen, og de er ute å leker. Sykler, går på oppdagelsesferd i skogen osv. De kommer ikke inn til hverandre. Den andre er på besøk her i kortere perioder, men de må i hovedsak være ute å leke de også. Vi har valgt å gjøre det slik, og jeg syns det er helt akseptabelt. Det er vel noe av det mer positive med dette, jeg har et barn som aldri har vært så mye ute som nå, de er ute å leker 5-6 timer om dagen. Og ja, vi bor slik til at de møter lite andre mennesker når de surrer rundt her.

Anonymkode: 4ef0f...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har nå holdt oss inne siden skolene stengte, kun en av oss voksne som har reist på butikken innimellom, da med veldig fokus på avstand, vaske hender osv. 

Ungene har venner som har praktisert det samme og nå åpnet vi for at de kunne være litt sammen ettersom alle har vært inne 14 dager uten noe tegn til smitte eller sykdom i noen av familiene. Men de er ikke ute, de sitter bare på rommet og gamer sammen. Det er kun faste venner, bytter ikke på, så en fast venn for hver av ungene. 

Blir så usikker på hva som er ok om dagen når alt endrer seg så mye fra dag til dag. Noen har omtrent ikke symptomer, men skulle jo tro at hvis en familie har smitte i hus, så vil i hvert fall en vise noe tegn til det. Så familier som har holdt seg inne nå disse ukene bør jo være trygge? 

Hvordan praktiserer dere det? Vi har så stor aldersforskjell på våre at de ikke har så mye sosial glede av hverandre. 

Anonymkode: b1407...e84

Hvorfor ikke ute?

Min 13 åring har 3 faste. Men de er ute, sykler, skater mm. Gaming blir det nok av ellers.

Anonymkode: 599d6...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn kunne nok fint truffet 1-2 venner også hver, altså totalt 6 venner. Men jeg vasser i corona på jobb, og jeg vil ikke at andres barn skal smittes. Eller mine.
 

Eller at jeg skal bli smittet av disse barna, en del av de har også som jobber foreldre i helsevesenet. 


Jeg må gå på jobb. Vi har ikke dusj på jobb, så jeg må dusje når jeg kommer hjem. 
Egentlig vil jeg ikke omgås familien min heller, men jeg har ikke noe valg.. 

Anonymkode: 29d3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mine barn kunne nok fint truffet 1-2 venner også hver, altså totalt 6 venner. Men jeg vasser i corona på jobb, og jeg vil ikke at andres barn skal smittes. Eller mine.
 

Eller at jeg skal bli smittet av disse barna, en del av de har også som jobber foreldre i helsevesenet. 


Jeg må gå på jobb. Vi har ikke dusj på jobb, så jeg må dusje når jeg kommer hjem. 
Egentlig vil jeg ikke omgås familien min heller, men jeg har ikke noe valg.. 

Anonymkode: 29d3f...8c1

Har også foreldre som jobber i helsevesenet, skulle det stå. 

Anonymkode: 29d3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn kunne nok fint truffet 1-2 venner også hver, altså totalt 6 venner. Men jeg vasser i corona på jobb, og jeg vil ikke at andres barn skal smittes. Eller mine.
 

Eller at jeg skal bli smittet av disse barna, en del av de har også som jobber foreldre i helsevesenet. 


Jeg må gå på jobb. Vi har ikke dusj på jobb, så jeg må dusje når jeg kommer hjem. 
Egentlig vil jeg ikke omgås familien min heller, men jeg har ikke noe valg.. 

Anonymkode: 29d3f...8c1

Et lite sidespor men....

hvorfor har dere ikke dusj på jobb? I helsevesenet er det pålagt med dusj, garderobe og vask av arbeidstøy på jobb!

Anonymkode: 259d1...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke ute?

Min 13 åring har 3 faste. Men de er ute, sykler, skater mm. Gaming blir det nok av ellers.

Anonymkode: 599d6...8fc

Er mange barn ute her, så da blir det fort mer enn faste lekevenner. Aner ikke hvem alle er, da er det lett å miste kontroll på sporing om noen er eller blir smittet. Eldste gikk til besteforeldrene i går for å hente noe, da gikk han siden ikke de får ta buss om dagen, det ble over to timer. (Før noen går i taket av den setningen, så var det ikke besøk, de satt det utenfor). Vi går også turer sammen med yngste, for da kan vi holde på reglene om avstand til andre ute. Så vi er ute, men ble ikke så mye ute med vennene som var på besøk. 

Anonymkode: b1407...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et lite sidespor men....

hvorfor har dere ikke dusj på jobb? I helsevesenet er det pålagt med dusj, garderobe og vask av arbeidstøy på jobb!

Anonymkode: 259d1...499

Ikke på sykehus, tydeligvis. Det er en dusj i garderoben jeg deler med 100 andre. Men den fungerer ikke. Det er ikke vanlig med dusj på sykehus. Klær slenges i store tøysekker utenfor garderoben og vaskes eksternt. 

Anonymkode: 29d3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har 2 faste som de leker sammen med ute og litt inne, vi familiene har god kontakt så vi snakker sammen og er selvsakt enige om at vi gir beskjed om det oppstår symptomer hos noen av våre. 

De er selvsakt innforstått med avstand og slike smitteværngreier. 

Endret av Mamma_til_2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har en venn hver de får leke med ute. Men ble litt i tvil idag, plutselig var begge her (altså mine to barn har 1 besøk hver). De ender med å leke sammen, og er da fire. Er det ok?🤔

Anonymkode: c3c1b...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine har en venn hver de får leke med ute. Men ble litt i tvil idag, plutselig var begge her (altså mine to barn har 1 besøk hver). De ender med å leke sammen, og er da fire. Er det ok?🤔

Anonymkode: c3c1b...965

Er det ikke 5 i gruppe utendørs? 

Anonymkode: 599d6...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke 5 i gruppe utendørs? 

Anonymkode: 599d6...8fc

Jeg tror det. Føler meg som en kriminell som lar ungene ha en person hver på besøk🙈

Anonymkode: c3c1b...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine har en venn hver de får leke med ute. Men ble litt i tvil idag, plutselig var begge her (altså mine to barn har 1 besøk hver). De ender med å leke sammen, og er da fire. Er det ok?🤔

Anonymkode: c3c1b...965

Foreldrene må jo da få vite at barnet deres er med flere barn, ikke sikkert de synes det er greit. For det er jo ikke det for folk som bryr seg...

Anonymkode: 9bf13...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene må jo da få vite at barnet deres er med flere barn, ikke sikkert de synes det er greit. For det er jo ikke det for folk som bryr seg...

Anonymkode: 9bf13...41f

Foreldrene har fått beskjed.

Anonymkode: c3c1b...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn på 5 og 1 møter ingen andre. Ikke vi voksne heller. De leker en del med hverandre. 

Anonymkode: 6d463...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10-åring har 1 venninne hun får treffe, og kun ute. 

5- åringen er kun med oss voksne og storesøster. 

Mine har 50/50 hjem og bytter derfor på å være i to familier. Jeg må på jobb og ut og treffe folk, så derfor har vi valgt at kun 10-åringen som klarer å holde avstand selv får lov å leke med en venninne. 

Anonymkode: 00509...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene må jo da få vite at barnet deres er med flere barn, ikke sikkert de synes det er greit. For det er jo ikke det for folk som bryr seg...

Anonymkode: 9bf13...41f

Hvor leser du at HI ikke bryr seg? Hun bryr seg åpenbart nok til å spørre koronapolitiet om hun er kriminell, selv om hun helt sikkert vet at sjansen er stor for at hun blir dømt nord og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Iiiiik skrev:

Hvor leser du at HI ikke bryr seg? Hun bryr seg åpenbart nok til å spørre koronapolitiet om hun er kriminell, selv om hun helt sikkert vet at sjansen er stor for at hun blir dømt nord og ned. 

Det sier seg jo selv når de lar barna leke en  hel gjeng. Det er jo ikke derfor skolene er stengt...

Anonymkode: 9bf13...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sier seg jo selv når de lar barna leke en  hel gjeng. Det er jo ikke derfor skolene er stengt...

Anonymkode: 9bf13...41f

Jeg har ikke sagt at de er en hel gjeng. Hilsen HI. 

Anonymkode: b1407...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har nå holdt oss inne siden skolene stengte, kun en av oss voksne som har reist på butikken innimellom, da med veldig fokus på avstand, vaske hender osv. 

Ungene har venner som har praktisert det samme og nå åpnet vi for at de kunne være litt sammen ettersom alle har vært inne 14 dager uten noe tegn til smitte eller sykdom i noen av familiene. Men de er ikke ute, de sitter bare på rommet og gamer sammen. Det er kun faste venner, bytter ikke på, så en fast venn for hver av ungene. 

Blir så usikker på hva som er ok om dagen når alt endrer seg så mye fra dag til dag. Noen har omtrent ikke symptomer, men skulle jo tro at hvis en familie har smitte i hus, så vil i hvert fall en vise noe tegn til det. Så familier som har holdt seg inne nå disse ukene bør jo være trygge? 

Hvordan praktiserer dere det? Vi har så stor aldersforskjell på våre at de ikke har så mye sosial glede av hverandre. 

Anonymkode: b1407...e84

her leker barnet med nabojenta, synes det er fint for han og ha et barn og leke med, da ikke jeg kan gi han det behovet

Anonymkode: b9e7b...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette med venner er vanskelig. Vi har praktisert at barna ikke får omgås venner, men når andre får omgås likevel, ender det da opp med at vårt barn blir ekskludert. Det virker som mange sier at barna ikke får treffe andre, men gjør det likevel.

 

I dag opplevde vårt barn at hennes to nærmeste plutselig fikk være i lag. Reaksjonen var hjerteskjærende.

Anonymkode: 04029...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...