Gå til innhold

Var jeg så slem nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært veldig mye i det siste, med fire skolebarn i hjemmeskole samtidig med hjemmekontor. Mannen min har måttet jobbe mye (på jobb) og han vet at jeg har vært mer enn frustrert her hjemme. Jeg skal i tillegg snart begynne i ny jobb og vi har lenge planlagt at jeg skal reise på hytta alene denne helgen for å få slappet av. Jeg har alltid vært tydelig overfor han at jeg har et behov for alenetid, og at det ikke betyr at jeg ikke vil være sammen med han. Jeg henter inn energi når jeg er alene. 

Siden jeg ikke kan dra på hytta, snakket vi om hva jeg kunne gjøre for å få litt alenetid. Jeg foreslo at jeg holdt meg nede i kjelleren en kveld/natt og sa til barna at jeg var på besøk hos mine foreldre. Vi skjønte at det ikke kom til å funke... Mannen min foreslo hotell (nesten ingen åpne) osv. I dag sa jeg  - etter å kraftig å ha understreket at det IKKE har noe med han å gjøre - at han kanskje kunne være hos en kamerat en kveld og natt, så kunne jeg være alene etter at barna var lagt (han har flere venner som bor alene). Han har også sagt at han savner å være sosial.

Han sa først at ja, det hadde vært hyggelig å besøke en kamerat han har mye å snakke med om, og at det hadde vært hyggelig. Litt senere i kveld raste han plutselig og skjelte meg ut. Han sa det var det slemmeste jeg har sagt til han og at jeg kunne få skilsmissepapirene i morgen. 

Var jeg virkelig så slem? 

Anonymkode: 682c8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener ikke å være slem, men klarer ikke se problemet. Det må vel være barna som er slitsomme, så etter at de er lagt så kan vel bare mannen oppholde seg i et annet rom, eller?

Anonymkode: 1170e...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke å være slem, men klarer ikke se problemet. Det må vel være barna som er slitsomme, så etter at de er lagt så kan vel bare mannen oppholde seg i et annet rom, eller?

Anonymkode: 1170e...d19

Det var det han gjorde i kveld. Vi så på TV, så måtte jeg legge noen barn etc. Da jeg kom tilbake, sa han at han var trøtt og kunne sette seg i kjelleren og høre på musikk. Jeg sa OK, så kom han opp 30 min senere og raste mot meg. 
 

vi sitter alltid sammen om kvelden. 

Anonymkode: 682c8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg heller ikke ser problemet med at mannen ble hjemme etter at barna var lagt.

I tillegg så bør jo ikke mannen dra til en kompis nå mtp. smittefare!

Forstår at mannen din føler seg avvist - ser du ikke det selv? Hjelper ikke at du sier det ikke har noe med ham å gjøre når du vil ha ham ut av huset, vil ikke ha ham i nærheten, og at du heller vil at han skal utsette seg (og familien, og kompisen og hans familie) for smittefare. Ordene dine om at det ikke har noe med ham å gjøre blir tomme når du samtidig forteller ham at du ikke vil se ham.

Nå er tiden hvor dere må stå sammen. Anbefaler deg å legge deg helt flat og unnskylde og fortelle hvor sliten du er og at det er årsaken til at du nå ikke tenkte klart.

Anonymkode: 0e7c2...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skal sitte HELT stille i båten begge to, til over påska. Slutt å mase om alenetid i en så krevende fase som nå. Det er trangt i heimen hos alle, og å sende gubben til en kompis er ikke veldig diplomatisk. (For alt du vet kan han ha ringt kompisen, og fått noen stygge kommentarer om deg derfra.)

Anonymkode: 84365...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetid nå om dagen er en joggetur på kvelden, eller å ta en kveld med en god bok i et annet rom etter barnas leggetid, ikke masse ordning og styring for hotell og reise bort. Ta evt et telt i hagen eller en hengekøye på verandaen, hvis du trenger en hel natt alene. 

Kjellerstua, hvorfor bruker ikke du den? 

Det er en grun til at vi skal holde oss mest mulig rundt eget hjem. 

Forholdsmessig er det litt unntakstilstand, og man må faktisk bare stå litt i det. Jeg syntes du virket ganske så selvsentrert i det du beskriver. Vi er alle slitne nå, og det er sikkert mannen din også. 

Anonymkode: d0383...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor setter du deg ikke ned i kjellerstuen selv? 

For en merkelig situasjon! 

Anonymkode: e690f...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ham, for først foreslo du at du kunne være i kjellerstua, men innså det ikke ville fungere å si til barna at du er bortreist. Så sa du at du kunne ha barna, og være alene etter de var lagt. Da kunne du vel gått ned i kjellerstua etter leggetid for barna, da?

Når du ber mannen dra til en kompis, men har barna hjemme, gjør du det ganske klart at jo, det er ham du ikke vil ha i hus? Eller overser jeg noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rar situasjon.

Skjønner ikke hvorfor i alle dager han må reise til en kompis når dere har stort nok hus til å sitte i hver deres etasje når ungene er lagt.

Det går an å ta en hvit løgn til ungene også, si at du har vondt i hodet og vil sitte i kjelleren alene og lese litt så i kveld legger pappa dere, natta. Så kan du gå ned i kjelleren etter middag og la far "stelle hjemme" og legge ungene.

Jeg skjønner at mannen blir irritert over dette, det hadde ikke trengt å gjøres så innviklet at du ønsker en kveld for deg selv altså.

Anonymkode: 8e254...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke overnatte hos andre nå. Er du helt...?

Forslag: Finn frem telt og sovepose, ta deg 3 uker ute i skogen alene.

Så kanskje du setter litt pris på hjemmet ditt og familien din i etterkant, hm? 

Anonymkode: 86d62...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...