Gå til innhold

Er det verre når en person dør av corona enn av andre ting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden. Tåredryppende historier deles om dem som kjenner syke folk. Det er ikke måte på hvor forferdelig det er og vi som tenker at viruset er en overdrivelse og at det er håpløst at hele befolkninga skal betale i dyre dommer for å redde mennesker som har kroniske sykdommer fra før er kalde mennesker. Det er ikke noe alternativ at disse kan ta noe selvkritikk. Beste er hvis de isolerer seg selv når de vet hvor utsatt dem er. På flere vis kan de takke seg selv for at ting har blitt som de har blitt.

Syns det er en interessant observasjon. Folk bretter ut om privatlivet sitt for å få folk til å syns synd på dem og tenke at coronafolk er mer verdt enn andre liv. Dem som dør av influensa er det ikke så farlig med men her skal alle høre og gråte fordi det finnes noen få her inne på debattforumet og verden generelt som har noen pårørende som er syke.

Er det den nye debatteknikken? Få denne krisa til å handle om seg selv og at det er så trist at en du kjenner er syk eller dør at alle skal ofre hus, hjem, barn, familie, økonomi, lykke, sosialt liv og bli deppa og suicidal fordi de skal vise sympati med deg?

Hvorfor skal vi bruke så masse resurser på en bestemt gruppe i samfunet? Dette koster så mye at vi i Norge vil lide og aldri kunne ha den samme standaren som var før dette skjedde. Syns det er merkelig for jeg ser ikke at noen står i kø utenfor stortinget og kjemper for at medisiner andre trenger for å overleve skal gis på blå resept. Nei de livene er det ikke så viktig med og de vil ikke folk ofre hus, hjem, frihet osv. for. Det er bare coronafolkene som er bra nok for det!

Vil slippe at flere kommer inn hit og søker sympati ved å grine om at de kjenner en som er syk og at hele verden ikke har forstått det fordi det er så synd på deg hvis du mister noen og de dør. Det er minst like synd egentlig mer på alle menneskene som ikke får medisiner du trenger men som du har gitt faen i tidligere for det er kun nå som du kjenner en som er syk eller dø at alle skal bry seg om deg og dine.

Anonymkode: 13c2b...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bla bla bla er det eneste jeg leser

Anonymkode: b94a2...180

I så fall ville jeg ha kontaktet grunnskolelæreren din, om jeg var deg, for vedkommende har gjort en dårlig jobb med å lære deg å lese.

Anonymkode: 6684a...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I så fall ville jeg ha kontaktet grunnskolelæreren din, om jeg var deg, for vedkommende har gjort en dårlig jobb med å lære deg å lese.

Anonymkode: 6684a...ec3

Nei, på ingen måte. Vedkommende utviser tvert imot utmerket leseforståelse, for det er nettopp "bla bla" som er essensen i innlegget ditt. 

Anonymkode: e6e36...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver som ikke forstår alvoret i denne situasjonen, er enkelt møblert.

Anonymkode: c2e37...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, på ingen måte. Vedkommende utviser tvert imot utmerket leseforståelse, for det er nettopp "bla bla" som er essensen i innlegget ditt. 

Anonymkode: e6e36...fd6

Mitt innlegg? 🤔 Har ikke noe å si om det er essensen, da skriver en at, "teksten din formidler ikke noe som er mulig å diskutere", for hvis en leser, "bla bla bla", når det står noe annet, så sliter en med leseforståelsen.

Hersketeknikk? Hvorfor drive med hersketeknikk overfor noen som ikke har ønsket eller vil deg vondt?

Anonymkode: 6684a...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo at det skal handle om deg og din familie, dere er jo deppa og kjeder dere. Det eneste du oppnår er å bekrefte synet vi fikk av deg i den andre tråden.

Jeg kjenner en av dem som døde, vedkommende hadde ingen underliggende sykdommer, var relativ ung og helt frisk før smitten.

Anonymkode: 08ea7...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest selvmotsigende og talentløse innlegget jeg har lest her inne på svært lenge. Jeg orker ikke forklare hvorfor engang. 

Anonymkode: 475ec...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo klin gæren.

Til din informasjon: å kveles sakte er vel en av de mest fryktelige måter å dø på. Så ja, man må gjøre alt som overhodet er mulig for å avhjelpe at noe sånt skal skje med tusener av mennesker. (Jeg er villig til å gjøre et unntak for deg, da. Du må gjerne kveles sakte.)

Anonymkode: b7d30...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...