Gå til innhold

fedre uten økonomi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Far lever av foreldrene sine, Bor hjemme med dem og jobber ikke så han har 0 inntekt,  og vil ha 50% eller overnattinger til 2,3 åringen. 

Men han kan ikke bidra økonomisk.. Og leter heller ikke etter jobber, Så det er foreldrene hans  som har handlet inn ALT av utstyr til ungen,  Jeg skjønner at de vil støtte han men.. Er ikke det en smule uansvarlig når foreldrene hans var nødt til og kjøpe vogn, bilstol, og andre av utstyr? Hva kan en far uten økonomi kreve? må man ikke ha økonomi får mer samvær som overnattinger (omsorg), Hvor viktig er det med økonomi når man er forelder? uansett om han bor hjemme me dem?

Anonymkode: 795e6...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på han får 50%.Kanskje 40%. 

Anonymkode: 790b7...907

tviler jeg og tror mest det blir 25% tror jeg det er, For vis jeg ikke hadde hatt økonomi så tviler jeg sterkt at jeg hadde hatt omsorgen for barnet og at hjelpen av mine foreldre ikke er nokk for barnevernet sine øyer. 

Anonymkode: 795e6...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Far lever av foreldrene sine, Bor hjemme med dem og jobber ikke så han har 0 inntekt,  og vil ha 50% eller overnattinger til 2,3 åringen. 

Men han kan ikke bidra økonomisk.. Og leter heller ikke etter jobber, Så det er foreldrene hans  som har handlet inn ALT av utstyr til ungen,  Jeg skjønner at de vil støtte han men.. Er ikke det en smule uansvarlig når foreldrene hans var nødt til og kjøpe vogn, bilstol, og andre av utstyr? Hva kan en far uten økonomi kreve? må man ikke ha økonomi får mer samvær som overnattinger (omsorg), Hvor viktig er det med økonomi når man er forelder? uansett om han bor hjemme me dem?

Anonymkode: 795e6...e59

Har det noe å si for deg hvem som kjøper vogner osv? Det sentrale må jo være om ungen har det bra eller ikke.

Anonymkode: b1df6...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at menn som ikke har penger får barn da? Burde ikke menn kreves å ha en viss inntekt for at de skal få lov å bli fedre?

Anonymkode: 96033...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kan da få god omsorg selv om far har elendig økonomi. 

Om han er ufør, lever på sosialen eller på sine foreldre spiller ingen rolle 

Det viktige er omsorgen barnet får. 

Og selvfølgelig kan han ha barnet både på besøk og overnatting. Han har tak over hodet, mat på bordet og utstyr til barnet. At det er foreldrene hans som har betalt for det er uvesentlig 

Anonymkode: 437ee...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en del alenemødre med 0 i inntekt som lever hjemme eller på sosialen uten at barna blir tatt i fra dem. Hvis far velger å bo hjemme og blir forsørget av sine foreldre (som synes det er greit) er det vel ingenting som tilsier at det ikke er lov. At det som voksen mann er utrolig flaut å bo hjemme og forsørges av sine foreldre er noe annet. Jeg ville ikke tatt i en slik mann med ildtang en gang.

Du burde også ta deg sammen og aldri skriv «iche» i stedet for «ikke». Og for himmelens skyld, bruk punktum

Anonymkode: 9b665...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da det samme for ungen om det er besteforeldrene eller far som betaler, bare det blir betalt?

Nabodama er såkallet hjemmeværende. Rett betegnelse burde være lat. Mannen forsørger henne. Om det er greit må det vel være greit å leve på foreldre også. Man lærer uansett elendige holdninger videre.

Anonymkode: 0392d...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle har sagt til deg før: så flott at far vil ha samvær og veldig bra at farmor og farfar engasjerer seg. 
 

samme hvem som betaler for barnet. Det viktigste er at barnet er ønsket og har det bra! 

Anonymkode: 98fa1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare overse de kommentarene du ikke liker og svar på de som er relevante. 
Som sagt tidligere kan det tenkes at du må betale barnebidrag om det blir 50-50. Regner med du har en stabil inntekt. Hvordan er omsorgsevnen til far? Økonomien han har du dessverre ikke noe med. Viktig og bra at barnet har kontakt med far, og flott at besteforeldrene stiller opp.

Anonymkode: e1619...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmål ditt; ja, far kan ha både 50% og/eller overnattinger uten å eie én krone. Har barnet det det trenger hos far, spiller det ingen rolle hvem som betaler.

Det er fars omsorg som er avgjørende, ikke hvem som betaler husleie, strøm mat og utstyr. 

Anonymkode: 7f502...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fars økonomi og bosted er irrelevant, så fremst barnet får hva det behøver. 

Det er ellers mye som tilsier at dette barnet vil ha godt av en annen omsorgsbase enn mor. 

Anonymkode: 03a73...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er viktig, det er ikke til å komme fra. Det er derfor en hjemmeværende mor heter "husmor". En hjemmeværende far heter, "latsabb". Det finnes ingen tilsvarende uttrykk for fedre som er hjemmeværende som det finnes for mødre. Helt ærlig, kunne noen av dere ha tenkt dere å få barn med en mann som ikke hadde stort av inntekt? En mann uten jobb og inntekt? Jeg kunne ikke det. Jeg har et behov for å bli forsørget. At han viser at han elsker meg og vil beskytte meg gjennom å gjøre en innsats. Jeg synes det er et ganske naturlig behov. Jeg har møtt menn som drømmer om hjemmeværende koner. Jeg har aldri hørt en eneste kvinne, og jeg kjenner ganske mange kvinner, som ønsker seg en hjemmeværende mann. Det er viktig at han er en god far. Men for å være en god far må han gjøre en innsats og tjene en del penger også.

Anonymkode: ce3f9...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Penger er viktig, det er ikke til å komme fra. Det er derfor en hjemmeværende mor heter "husmor". En hjemmeværende far heter, "latsabb". Det finnes ingen tilsvarende uttrykk for fedre som er hjemmeværende som det finnes for mødre. Helt ærlig, kunne noen av dere ha tenkt dere å få barn med en mann som ikke hadde stort av inntekt? En mann uten jobb og inntekt? Jeg kunne ikke det. Jeg har et behov for å bli forsørget. At han viser at han elsker meg og vil beskytte meg gjennom å gjøre en innsats. Jeg synes det er et ganske naturlig behov. Jeg har møtt menn som drømmer om hjemmeværende koner. Jeg har aldri hørt en eneste kvinne, og jeg kjenner ganske mange kvinner, som ønsker seg en hjemmeværende mann. Det er viktig at han er en god far. Men for å være en god far må han gjøre en innsats og tjene en del penger også.

Anonymkode: ce3f9...c42

Du ser poenget ja, Er viktig at barn får mye kjærlighet! men det er viktig med inntekt/økonomi slik at far kan ta av seg barnet økonomisk sett, Barn trenger klær, mat, massevis av utstyr og resten av det. Ikke dømm meg jeg sier dette, men min tanke er på hvordan det hadde vært om barnefars foreldre ikke hadde støttet hans så mye som de gjorde, så det er sykt viktig med inntekt og økonomi som fleste iche forstår her. 

Anonymkode: 795e6...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Penger er viktig, det er ikke til å komme fra. Det er derfor en hjemmeværende mor heter "husmor". En hjemmeværende far heter, "latsabb". Det finnes ingen tilsvarende uttrykk for fedre som er hjemmeværende som det finnes for mødre. Helt ærlig, kunne noen av dere ha tenkt dere å få barn med en mann som ikke hadde stort av inntekt? En mann uten jobb og inntekt? Jeg kunne ikke det. Jeg har et behov for å bli forsørget. At han viser at han elsker meg og vil beskytte meg gjennom å gjøre en innsats. Jeg synes det er et ganske naturlig behov. Jeg har møtt menn som drømmer om hjemmeværende koner. Jeg har aldri hørt en eneste kvinne, og jeg kjenner ganske mange kvinner, som ønsker seg en hjemmeværende mann. Det er viktig at han er en god far. Men for å være en god far må han gjøre en innsats og tjene en del penger også.

Anonymkode: ce3f9...c42

Nei, jeg kunne ikke tenke meg en mann uten jobb og god inntekt. Men jeg kunne enda mindre tenke meg å være uten jobb og god inntekt selv- for da ville jeg jo vært avhengig av en annen person for å greie meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fars økonomi og bosted er irrelevant, så fremst barnet får hva det behøver. 

Det er ellers mye som tilsier at dette barnet vil ha godt av en annen omsorgsbase enn mor. 

Anonymkode: 03a73...1be

Må si meg enig. 

Anonymkode: 0c9fd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Far lever av foreldrene sine, Bor hjemme med dem og jobber ikke så han har 0 inntekt,  og vil ha 50% eller overnattinger til 2,3 åringen. 

Men han kan ikke bidra økonomisk.. Og leter heller ikke etter jobber, Så det er foreldrene hans  som har handlet inn ALT av utstyr til ungen,  Jeg skjønner at de vil støtte han men.. Er ikke det en smule uansvarlig når foreldrene hans var nødt til og kjøpe vogn, bilstol, og andre av utstyr? Hva kan en far uten økonomi kreve? må man ikke ha økonomi får mer samvær som overnattinger (omsorg), Hvor viktig er det med økonomi når man er forelder? uansett om han bor hjemme me dem?

Anonymkode: 795e6...e59

'Far lever av foreldrene sine' er han kannibal eller ? I såfall er det begrenset hvor lenge han kan leve av de. 

Anonymkode: 0c9fd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest trådene dine, Hi. Jeg forstår du er frustrert, men jeg greier aldri få helt taket i hva du egentlig ønsker, bortsett fra at du tidligere ville hindre barnet å ha noe med far å gjøre fordi du ikke orket tanken på å være uten barnet.

Jeg tror du bør oppsøke hjelp, for det er veldig tydelig at du trenger hjelp til å sortere tankene og følelsene dine. Og det er ikke rart, for det kan være tøft å være alene med barn, og det kan være enda tøffere når den andre forelderen ikke fungerer som den skal. Men du kan ikke endre ham, du må endre deg selv slik at du takler dette og han bedre enn du nå har gjort lenge.

Du valgte på et punkt å få barn med denne mannen. Barnet ditt har rett til å bli kjent med begge foreldre.

Du må lære deg å skille.

Det økonomiske med bidrag må du nesten ta gjennom Nav. Får du lite så er det noe du bare må akseptere hvis far har så lite evne og vilje til å forsørge seg selv. Igjen, du kan ikke endre ham. Og du kan ikke få hans foreldre til å gjøre som du vil.

Det eneste som her teller er egentlig hvordan fars omsorgsevne er. Hvis far har omsorgsevne er det din plikt å samarbeide med far for at barnet skal få samvær med ham. Igjen, det var du som valgte å få barn med ham, da må du også gjøre det beste ut av det! Det er ditt barns rett å ha kontakt med far. Det er din plikt å ikke forhindre den kontakten, men å samarbeide for å få det til.

Hvis det er slik at du mener at far ikke har omsorgsevne, hvis du mener far bruker narkotika, da er det noe du må ta opp med barnevernet! Bruker han narkotika så bør du snakke med barnevernet om at far får testet seg for stoff jevnlig med urinprøver. Mener du at far ikke har omsorgsevne så er det din plikt å skaffe hjelp for dette, og da er barnevernet eneste riktige sted å begynne, siden det er helt tydelig at du og far ikke greier å kommunisere på en konstruktiv måte.

Hvis far har omsorgsevne og får halvt eller tilnærmet halvt samvær, da vil ev. bidrag regnes ut fra at han jobber 80 % stilling han er kvalifisert til, selv om han ikke har jobb. Så vil den inntekten ses sammen med din, og da skal en av dere betale den andre, avhengig av hvem som tjener mest da.

Vil til slutt gi deg et råd. Når du skriver her inne så skriver du delvis uforståelig, du raser inn i masse følelse og sinne. Hvis du gjør det i kontakt med far eller barnevern så vil du ikke gjøre samarbeid noe bedre, for hvis du fremstår så hissig som du ofte gjør her på forumet, da fremstiller du også deg selv som ganske ustabil. Det er enda et argument for å søke hjelp til å takle det du står i selv, HI. Du kan søke hjelp hos din lege, hos psykiatrisk sykepleier i kommunen, på familievernkontoret, hos barnevernet.

Vil du ditt barns beste så søker du hjelp for deg selv, slik at du blir i stand til å håndtere denne situasjonen på best mulig måte både for deg selv og barnet. For en ting er sikkert, de problemene du og far har nå, de går ikke over av seg selv. Ergo er det ditt ansvar å gjøre noe for at du skal takle det bedre enn du har gitt inntrykk av å takle det hittil, for egen del, men enda mer for ditt barns skyld.

Søk hjelp!

Anonymkode: 13365...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...