Gå til innhold

Lite salt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er årsaken til lite salt i kroppen? Til tross for at man spiser mye salt, og drikker normalt med vann. 

Anonymkode: 0248b...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bli en ubalanse om man har for mye eller for lite av visse andre mineraler.

Hvis man svetter mye kan man også få for lite.

Anonymkode: ff6b1...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan bli en ubalanse om man har for mye eller for lite av visse andre mineraler.

Hvis man svetter mye kan man også få for lite.

Anonymkode: ff6b1...539

Svetter ikke mye... Mineralene er ok såvidt jeg vet... Skjønner det ikke. Har for lite salt hver gang det måles. "Spis mer salt", sier legen. Og jeg gjør det... 

Anonymkode: 0248b...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svetter ikke mye... Mineralene er ok såvidt jeg vet... Skjønner det ikke. Har for lite salt hver gang det måles. "Spis mer salt", sier legen. Og jeg gjør det... 

Anonymkode: 0248b...8e2

Kan du ha høyt blodsukker? Det kan visst også tappe kroppen for salt.

Jeg har problemer med noen av leverens funksjoner, som de ikke forstår eller finner ut av. Jeg tror det er årsaken til at jeg også har målt for lavt med salt innimellom. Jeg lager i tillegg det meste av maten fra bunn, så jeg må passe på hver eneste dag for å få i meg nok. Men da trenger jeg også tilskudd med andre mineraler for å ikke få ubalanser mellom dem.

Hyponatremi, kalles det. Kan ha det uten at de finner en spesiell årsak (som hos meg) og det trenger ikke være alvorlig så lenge det ikke er stor mangel. Stor mangel kan være tegn på ulike sykdommer.

Når du skal til lege neste gang bør du kanskje spørre rett ut - du har sagt jeg skal spise mer salt, det har jeg gjort, og likevel er jeg lav hver gang du måler - hva er årsaken? Har du andre problemer i tillegg så kan det være greit å se om det kan ha en sammenheng.

Jeg har funnet ut at det er bedre for meg å spise havsalt eller himalayasalt enn det vanlige bordsaltet (som ikke inneholder særlig andre mineraler). Virker som om det gir meg en bedre balanse.

Anonymkode: ff6b1...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ha høyt blodsukker? Det kan visst også tappe kroppen for salt.

Jeg har problemer med noen av leverens funksjoner, som de ikke forstår eller finner ut av. Jeg tror det er årsaken til at jeg også har målt for lavt med salt innimellom. Jeg lager i tillegg det meste av maten fra bunn, så jeg må passe på hver eneste dag for å få i meg nok. Men da trenger jeg også tilskudd med andre mineraler for å ikke få ubalanser mellom dem.

Hyponatremi, kalles det. Kan ha det uten at de finner en spesiell årsak (som hos meg) og det trenger ikke være alvorlig så lenge det ikke er stor mangel. Stor mangel kan være tegn på ulike sykdommer.

Når du skal til lege neste gang bør du kanskje spørre rett ut - du har sagt jeg skal spise mer salt, det har jeg gjort, og likevel er jeg lav hver gang du måler - hva er årsaken? Har du andre problemer i tillegg så kan det være greit å se om det kan ha en sammenheng.

Jeg har funnet ut at det er bedre for meg å spise havsalt eller himalayasalt enn det vanlige bordsaltet (som ikke inneholder særlig andre mineraler). Virker som om det gir meg en bedre balanse.

Anonymkode: ff6b1...539

Jeg bruker kun havsalt :)
Høyt blodsukker? Nei, har ikke pleid å ha det, men når du sier det har det hendt jeg har følt meg dårlig etter å ha spist sukker.

Jeg har også hatt litt leverproblemer. Men ikke noe alvorlige greier.

Anonymkode: 0248b...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker kun havsalt :)
Høyt blodsukker? Nei, har ikke pleid å ha det, men når du sier det har det hendt jeg har følt meg dårlig etter å ha spist sukker.

Jeg har også hatt litt leverproblemer. Men ikke noe alvorlige greier.

Anonymkode: 0248b...8e2

Mine leverproblemer er heller ikke "alvorlige", men det gir meg en del merkelige problemer, bl.a. med mineralbalansen i kroppen.

Spør legen din neste gang du skal dit, og da kan du jo også spørre om å få målt langtidsblodsukkeret ditt. Jeg følger ikke malen der heller, for jeg får heller lavt blodsukker ;)

Anonymkode: ff6b1...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far fikk bekjed om å drikke farris, den blå i en periode han var under en behandling. Han måtte få opp saltlageret i kroppen og da var vist farris  istede for vann bra. Ikke aner jeg hvorfor, men det fungerte. 

Anonymkode: 85794...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...