Gå til innhold

Jeg og samboer blir ikke enig, om koronatiltakene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flere som opplever det samme? Hvordan løser dere det? Her er det jeg som tar krisen vi nå er i alvorlig, og følger myndighetenes anbefalinger om ikke samles flere enn 5 ute, bli mest mulig hjemme, ikke dra på besøk/ha besøk. Jeg er selv trolig i risikogruppen og gjør det jeg kan for å unngå smitte. Samboer derimot, er helt uenig, og fortsetter å leve tilnærmet som før. Drar på jobb (tiltross for hjemmekontor) besøker venner og møter venner og mener jeg er hysterisk?

Anonymkode: ed499...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei synes ikke du er hysterisk. Er også ganske sikker på at det ville vært sånn med meg og min eksmann. Heldigvis er han ute av bildet, og ungene ganske store. Så de kan følge opp dette ganske bra selv når de er hos han. Men tror ikke han er så nøye selv. Så det er jo en fare for at han kan dra med seg noe hjem til de 🤔

Anonymkode: 65487...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham flytte ut. Helt seriøst ville jeg ikke fortsatt å bo sammen med en som enten var så stokk dum eller så ekstrem egoist.

Anonymkode: 6d419...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige i teorien, men han glemmer seg stadig vekk, og jeg må minne ham på å f.eks. gå til siden når vi møter noen når vi går tur. Han synes jeg maser fælt, men det får han bare synes, jeg har ikke tenkt å slutte.

Anonymkode: ed85e...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot! Det vi driver med nå hvor alle gir opp hverdagen sin for å få kontroll på situasjonen er jo totalt bortkastet med idioter som mannen din. 

Anonymkode: 14435...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykt mange sånne... de som satt på utesteder og drakk pils i sola. 

Ungdommer som fester sammen

 Voksne som arrangerer selskap

Folk som oppsøker private lekeplasser fordi barna kjeder seg!!! Vi er 20 stk i et borettslag og har egen lekeplass. I tillegg er det flere lekeplasser, skole og bhg nærme. Likevel strømmer folk til, og våre barn som leker "på skift" fordi de er 9 barn i borettslaget får derfor ikke brukt lekeplassen! 

Eller ei bekjent som sendte snap fra kveldens tinderdate! 

Anonymkode: 1c77f...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slik mann hadde blitt en eks for min del! Å dele livet med ansvarløse idioter orker jeg ikke.

Om du i tillegg er i risikogruppe så tenker jeg at han egentlig ikke bryr seg særlig om deg heller.

Hadde aldri greid å respektere en slik dust igjen, så jeg hadde bedt ham flytte ut, så får han gjøre hva han vil andre steder.

Anonymkode: 02e3f...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitten er straks ute av kontroll. Min venninne fra et lite sted i nord fikk akkurat påvist korona, uten at smittekilde er påvist.. 

Anonymkode: 3e37c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Smitten er straks ute av kontroll. Min venninne fra et lite sted i nord fikk akkurat påvist korona, uten at smittekilde er påvist.. 

Anonymkode: 3e37c...eb1

Ehh... den har vært kontroll i flere uker allerede altså...

Anonymkode: 226b7...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh... den har vært kontroll i flere uker allerede altså...

Anonymkode: 226b7...2c1

Nei, myndighetene sa på siste pressekonferanse at de ikke vet om den er under kontroll.

Vi vet ikke hvor mange som er smittet, vi vet det er mange som ikke følger tiltakene som er innført, vi vet at helsepersonell må spare på beskyttelsesutstyr mange steder.

Dette er ikke under kontroll - eller, det er det ingen som vet foreløpig om det er eller ikke. Mest trolig ikke.

Anonymkode: 02e3f...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Anonym bruker said:

Flere som opplever det samme? Hvordan løser dere det? Her er det jeg som tar krisen vi nå er i alvorlig, og følger myndighetenes anbefalinger om ikke samles flere enn 5 ute, bli mest mulig hjemme, ikke dra på besøk/ha besøk. Jeg er selv trolig i risikogruppen og gjør det jeg kan for å unngå smitte. Samboer derimot, er helt uenig, og fortsetter å leve tilnærmet som før. Drar på jobb (tiltross for hjemmekontor) besøker venner og møter venner og mener jeg er hysterisk?

Anonymkode: ed499...4fe

du er veldig hysterisk

Anonymkode: 75230...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hysterisk. Men om det er noen trøst har han nesten dobbelt så stor sjanse for å bli syk i forhold til deg.. dette er herrenes virus..  

Anonymkode: 0ac70...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du er veldig hysterisk

Anonymkode: 75230...87a

Du gir inntrykk av å forstå svært lite av hva som skjer i landet og verden nå ut fra det du skriver og måten du gjør det på.

Tror du alle verdens land raserer økonomien bare for gøy? Tror du så mange mennesker dør bare for noe helt ufarlig?

Følger du ikke med overhodet?

Anonymkode: 02e3f...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be ham flytte ut. Helt seriøst ville jeg ikke fortsatt å bo sammen med en som enten var så stokk dum eller så ekstrem egoist.

Anonymkode: 6d419...0fb

Dette. Han kan jo ødelegge for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oppriktig så er dette noe jeg ville sett på som en så dårlig egenskap at hele forholdet hadde blitt revurdert. Dette er ikke en liten bagatell så dette hadde vært en skikkelig stor greie for meg. Sier ikke at du skal avslutte forholdet pga dette men seriøst. Han er en komplett idiot. 

Anonymkode: dc1ed...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser de kommentarene som er kommet inn her, så skjønner jeg overskriftene om skillsmisseboom i denne tiden. 

Anonymkode: 8ff10...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge faren til ungene er jeg uforsvarlig omdagen. Jeg jobber nemlig og lar vår datter jobbe. Hun får også lov å besøke kjæresten sin, eneste hun har møtt etter dette startet. Jeg har snakket med moren hans og hun er enig at de kan møtes om det er eneste de møter, noe ungene syns er helt greit. 
Men det morsomme i dette er at faren igår dro rett til foreldrene sine som kom fra Spania, han måtte jo si hei til de siden ham ikke har sett de på noen mnd. 
 

Men utover at vi er på jobb, som har ganske strenge tiltak så er det bare oss tre i huset som ser hverandre. Begge ungene har kroniske sykdommer som forverres om de skulle få dette, og det ønsker de seg ikke. Ikke noe som gjør at de er i risikogruppa, men det kan bli ekstra vondt og plagsomt. Jeg er vel snart imun mot dette, sparyer så mye antibak og annet sterke ting omdagen at jeg har vel innhalert noen liter snart. 
 

Jeg er ikke hysterisk ang dette, men om jeg skulle få det så vil jeg vite at jeg har gjort det jeg kan for å ikke bli smittet eller smitte noen. Ganske imponerende hvor raskt vi kan endre vaner og bli vant til mye ting også. Det tok en dag så retter jeg på briller med albu, tar meg aldri i ansiktet med hånden lengre men alt mulig annet, åpner dører med albuen osv. 

Anonymkode: e2c26...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...