Gå til innhold

Nesten 1,000 døde på ett døgn i Italia. Hva tenker de som jobber i helse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så har nesten 1.000 personer dødd av viruset i Italia. Det får meg til å lure på hva helsepersonell tenker i slike situasjoner? Blir de lei seg når pasienter dør? Eller føler de bare, "meh, det gikk ikke denne gangen heller"? Eller blir de glade når folk dør, for da er det mindre arbeid for dem? Eller blir helsepersonell slitne av at det er så lite som hjelper?

https://www.dw.com/en/coronavirus-latest-italy-registers-nearly-1000-new-deaths-in-single-day/a-52934034

Anonymkode: d6ab7...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror du selv?

Merkelige spørsmål...

Man er utdannet for å redde liv, selvfølgelig er det ingen lettelse. Fortvilelse, sinne og frustrasjon over å ha for lite utstyr til å hjelpe alle, desperasjon og sorg når man må velge hvem som skal få behandling og hvem som ikke får en sjanse og dermed vil dø.

I Italia jobber helsepersonell seg ihjel for å redde folk, likevel dør det så mange at døde må kjøres bort i kolonner med lastebiler... hva tror du de føler???

 

Anonymkode: 4ece9...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du selv?

Merkelige spørsmål...

Man er utdannet for å redde liv, selvfølgelig er det ingen lettelse. Fortvilelse, sinne og frustrasjon over å ha for lite utstyr til å hjelpe alle, desperasjon og sorg når man må velge hvem som skal få behandling og hvem som ikke får en sjanse og dermed vil dø.

I Italia jobber helsepersonell seg ihjel for å redde folk, likevel dør det så mange at døde må kjøres bort i kolonner med lastebiler... hva tror du de føler???

 

Anonymkode: 4ece9...34b

Nummenhet? Ingenting? Jeg er litt usikker, faktisk. Jeg vet at når jeg blir sliten så kan jeg blir følelsesmessig nummen og føle veldig lite. Det er derfor jeg spør. Jeg mente ikke å fornærme.

Anonymkode: d6ab7...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du selv?

Merkelige spørsmål...

Man er utdannet for å redde liv, selvfølgelig er det ingen lettelse. Fortvilelse, sinne og frustrasjon over å ha for lite utstyr til å hjelpe alle, desperasjon og sorg når man må velge hvem som skal få behandling og hvem som ikke får en sjanse og dermed vil dø.

I Italia jobber helsepersonell seg ihjel for å redde folk, likevel dør det så mange at døde må kjøres bort i kolonner med lastebiler... hva tror du de føler???

 

Anonymkode: 4ece9...34b

Med sitt eget liv som innsats, utallige døde leger og sykepleiere... 
Det er så grusomt, at jeg ikke har ord! 

Anonymkode: 455b5...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nummenhet? Ingenting? Jeg er litt usikker, faktisk. Jeg vet at når jeg blir sliten så kan jeg blir følelsesmessig nummen og føle veldig lite. Det er derfor jeg spør. Jeg mente ikke å fornærme.

Anonymkode: d6ab7...87c

Jeg tror de har det så travelt at de ikke har tid til å ta innover seg hva de faktisk står oppi. De har alle verdens følelser, også maktesløshet, som nevnt over.

Jeg er bekymret for hvordan mange av disse får det når krisen er over. Uansett hvor godt utdannet man er så er man aldri forberedt på en slik krise, omfanget av det er forferdelig der nede og andre steder, og i ettertid får de også tid til å tenke tanker om "hva hvis". Jeg håper samfunn overalt vil stille opp for de helsepersonell som ev. sliter i etterkant også.

Anonymkode: 4ece9...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...