Gå til innhold

Korona-bursdag: havslanger man gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Minstemann har bursdag i morgen. Jeg er alene med barna, min mor er i risikogruppe igjen er i karantene og kan ikke dra i butikken. Har bakt kake, men hva mer kan man finne på? Jeg får ikke gå ut. Er påvist smittet.

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hvor gammelt barnet er. Men spis kake, se film, åpne gaver, lek med ballonger og spill spill. Bare kos dere 😊

Anonymkode: f9a84...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver ikke hvor gammelt barnet er. Men spis kake, se film, åpne gaver, lek med ballonger og spill spill. Bare kos dere 😊

Anonymkode: f9a84...3ed

Vi har ikke ballonger. Blir 10 år

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha kinobursdag hjemme i stuen, bestill pizza og lag stemningen.😁

Anonymkode: 81030...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få familie og venner til å komme å vinke og synge utenfor huset på tur. 

Lag kino med billett og popcorn, brus osv hjemme. 

Lag skype/teams-party med familie, og så med venner etterpå. 

Og ikke minst, hipp hurra for bursdagsbarnet!! 🥳

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag. Jeg tenkte å gjøre noe som var litt annerledes fra hverdagen. Vi spiller spill hver dag nå. Se film er det ingen her som har ro i ræva til. Blir lenge å sitte stille.

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gode forslag. Jeg tenkte å gjøre noe som var litt annerledes fra hverdagen. Vi spiller spill hver dag nå. Se film er det ingen her som har ro i ræva til. Blir lenge å sitte stille.

Anonymkode: acee5...3b7

Ha danseleken. Quiz. 

Hvem er jeg

Barna får en post-it-lapp i pannen og skal gjette hvem han/ hun er ut fra hint fra de andre barna. Det kan for eksempel være Charlie Chaplin. Er jeg en mann? Lever jeg i 2017?

 

Anonymkode: df178...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde femårsdag sist helg, og selv om vi bare var kjernefamilien sa hun at det var den beste bursdagen noen sinne😊 Vi gjorde egentlig ikke så mye. Frokost med kake, krone (laget selv) og sang. Lek i hagen, fiskedam til lørdagsgodt, hun valgte middag (sushi takeaway), bygde hytte i stua, leste og skravlet lenge på sengen. Rolig og superkoselig dag😊 Jeg hadde kjøpt inn gaver som er supre å ha disse dagene; hama-perler, hoppetau, plastelina, tegnesaker (magiske tusjer) og smykkeperler. 

Anonymkode: e055d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi hadde femårsdag sist helg, og selv om vi bare var kjernefamilien sa hun at det var den beste bursdagen noen sinne😊 Vi gjorde egentlig ikke så mye. Frokost med kake, krone (laget selv) og sang. Lek i hagen, fiskedam til lørdagsgodt, hun valgte middag (sushi takeaway), bygde hytte i stua, leste og skravlet lenge på sengen. Rolig og superkoselig dag😊 Jeg hadde kjøpt inn gaver som er supre å ha disse dagene; hama-perler, hoppetau, plastelina, tegnesaker (magiske tusjer) og smykkeperler. 

Anonymkode: e055d...987

Nå så jeg at din blir ti, da er han kanskje ikke så interessert i perler og fiskedam😅 Kjedelig at dere ikke kan gå ut. Er du veldig syk? Har dere hage?

Anonymkode: e055d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde femårsdag sist helg, og selv om vi bare var kjernefamilien sa hun at det var den beste bursdagen noen sinne😊 Vi gjorde egentlig ikke så mye. Frokost med kake, krone (laget selv) og sang. Lek i hagen, fiskedam til lørdagsgodt, hun valgte middag (sushi takeaway), bygde hytte i stua, leste og skravlet lenge på sengen. Rolig og superkoselig dag😊 Jeg hadde kjøpt inn gaver som er supre å ha disse dagene; hama-perler, hoppetau, plastelina, tegnesaker (magiske tusjer) og smykkeperler. 

Anonymkode: e055d...987

Det får man jo høre etter hver bursdag ;)

Anonymkode: df178...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha danseleken. Quiz. 

Hvem er jeg

Barna får en post-it-lapp i pannen og skal gjette hvem han/ hun er ut fra hint fra de andre barna. Det kan for eksempel være Charlie Chaplin. Er jeg en mann? Lever jeg i 2017?

 

Anonymkode: df178...9fd

Det spillet heter kortskalle. Det har vi allerede. 

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå så jeg at din blir ti, da er han kanskje ikke så interessert i perler og fiskedam😅 Kjedelig at dere ikke kan gå ut. Er du veldig syk? Har dere hage?

Anonymkode: e055d...987

Jeg er ganske syk. Har store vansker med å være for aktiv. Hiver etter pusten etter å ha gått opp trappen i huset. Jeg er så syk at jeg ble testet. Vi har en liten hage. Bursdagsbarnet vil gå tur i skogen og grille pølser med søskenbarna. Det kan vi selvsagt ikke noen av oss. Vi er alle i karantene. Får ikke kjøpt noe heller. Vurdert ommøblering av stua såvi kan spille fotball med myk fotball inne, men orker ikke. Jeg har feber og er rett og slett ikke i form

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får man jo høre etter hver bursdag ;)

Anonymkode: df178...9fd

Ja, men hun koste seg stort, og det er jo hele poenget☺️

Anonymkode: e055d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ganske syk. Har store vansker med å være for aktiv. Hiver etter pusten etter å ha gått opp trappen i huset. Jeg er så syk at jeg ble testet. Vi har en liten hage. Bursdagsbarnet vil gå tur i skogen og grille pølser med søskenbarna. Det kan vi selvsagt ikke noen av oss. Vi er alle i karantene. Får ikke kjøpt noe heller. Vurdert ommøblering av stua såvi kan spille fotball med myk fotball inne, men orker ikke. Jeg har feber og er rett og slett ikke i form

Anonymkode: acee5...3b7

Da er det ikke så enkelt. Kan du bestille yndlingsmaten hans på døra? La ham og storesøsken slå seg løs på kjøkkenet? Riktig god bedring!

Anonymkode: e055d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er det ikke så enkelt. Kan du bestille yndlingsmaten hans på døra? La ham og storesøsken slå seg løs på kjøkkenet? Riktig god bedring!

Anonymkode: e055d...987

Det skulle jeg gjerne gjort. Men «ute på landet» er det ingen som leverer. Jeg finner nok på noe, men det helvete med at man ikke orker noe er uendelig kjedelig for oss alle. Vi har bakt kake og pyntet den i dag. Så noe er jo gjort. Vi får bare kjøre på med rolige aktiviteter selv om vi alle Erling dårlig på det. Yatzy på gulvet eller noe

Anonymkode: acee5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har flere barn, antar jeg dere kjenner noen i nærområdet? Eller at noen av barna har venner som igjen har foreldre? Kort sagt - be om hjelp av noen siden du er syk og moren din er i risikogruppe. Jeg ville i hvert fall ha levert på døra til noen i din situasjon. Siden 10-åringen snakker om søskenbarn finnes det vel også noen tanter eller onkler som kan hjelpe dere. 

Gjør en avtale med 10-åringens venner om «bursdagsfest» der de spiller noe online og vennene synger bursdagssang. 

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iiiiik skrev:

Hvis du har flere barn, antar jeg dere kjenner noen i nærområdet? Eller at noen av barna har venner som igjen har foreldre? Kort sagt - be om hjelp av noen siden du er syk og moren din er i risikogruppe. Jeg ville i hvert fall ha levert på døra til noen i din situasjon. Siden 10-åringen snakker om søskenbarn finnes det vel også noen tanter eller onkler som kan hjelpe dere. 

Gjør en avtale med 10-åringens venner om «bursdagsfest» der de spiller noe online og vennene synger bursdagssang. 

Enig i dette. Siden du et smittet er det ikke krise om det blir levert noe på døra som bærer koronasmitte heller. Har du venner eller familie som kan bake og lage yndlingsmaten hans? Eventuelt har dere en lokal Facebook-side? Jeg hadde vært glad for å kunne stille opp, enten jeg kjente dere eller ikke. 

Anonymkode: e055d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna til datteren min inviterte jentene til videomøte på Zoom og så spilte de Roblox samtidig som alle kunne snakke sammen. Det var et kjempestas avbrekk for alle og bursdagsbarnet var superfornøyd. De er 8 år. 

Anonymkode: bd8f8...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...