Gå til innhold

Skolene åpner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis skolene åpner for de som ønsker det selv, hva vil dere velge for deres barn? Her er det ingen «ledige» lekevenner til det ene barnet. Selv ønsker jeg å undervise hjemme, men den sosiale kontakten uteblir jo. Samtidig som samvittigheten kommer ikke til være god om vi får smitte i hus. Hva tenker dere?

Anonymkode: ecca5...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge jeg er hjemme selv er det ikke aktuelt.

Anonymkode: f7254...cc3

Skrevet

Da må de på skolen fordi vi foreldre er på jobb og to av dem er avgangselever også.

Anonymkode: 1c8ea...5c8

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg ofrer da ikke ungene for at idioter har grini seg til skoleåpning og hytteferie.

Anonymkode: 9b11e...020

Skrevet

Litt usikker kjenner jeg. Her er ikke noen registrert smitte i distriktet, og lite i hele nordland. Vi bor på en liten plass,  så er jo ikke store skolen. Og ungene kjeder jo vettet av seg her hjemme..  

Samtidig , skulle det nå være noe smitte der ute blir den jo spredt fort med åpne skoler. Jeg er ufør og hjemme uansett, så ville vært dumt å ta sjansen  🤔

Anonymkode: 3f9f6...ee5

Skrevet

Ja. Er utålmodig etter å komme tilbake til hverdagen. 

Anonymkode: 7d4f5...288

Skrevet

Litt usikker, men om det er opp til datteren(14år) selv å avgjøre, så hadde hun nok gått på skolen, det er lange og kjedelige dager. 

Anonymkode: 97c97...fb3

Skrevet

Jeg hadde sendt barna på skolen

Anonymkode: 84d94...119

Skrevet

Hvis det er svært få elever i hver klasse så smittefaren er minimal så vil jeg gå for det. 

Anonymkode: ecca5...729

Skrevet

Ville hatt de hjemme. Jeg jobber deltid (kveld), så er hjemme uansett på dagtid. 

Anonymkode: 34529...ff0

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Jeg ofrer da ikke ungene for at idioter har grini seg til skoleåpning og hytteferie.

Anonymkode: 9b11e...020

Ofre ungene faktisk, har du i det hele tatt noe kunbskap rundt Koronaviruset? 

Anonymkode: f3b50...9db

Skrevet

(Idiotisk overskrift...)

Selvfølgelig velger vi da å ha henne hjemme. Vi KAN ha henne hjemme, så da velger vi det.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Skrevet

Hvis myndighetene åpner skolen så har jeg såpass tillit til at det er en grundig vurdering de har gjort, og sender barna på skolen.

Anonymkode: bd9db...f6d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis myndighetene åpner skolen så har jeg såpass tillit til at det er en grundig vurdering de har gjort, og sender barna på skolen.

Anonymkode: bd9db...f6d

Man må som foreldre også gjøre en vurdering selv. Det er INGEN i f.eks. regjeringen som vet om DU er i risikogruppa eller ikke. Om man som forelder er i risikogruppa, så er det en risiko i seg selv å sende barnet på en skole der 300 andre barn også er.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Skrevet

De får jo korona uansett. Hvorfor er det bedre å få det i juli enn å få det nå?

Anonymkode: 7ed01...105

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får jo korona uansett. Hvorfor er det bedre å få det i juli enn å få det nå?

Anonymkode: 7ed01...105

Mener du at 100% av alle i Norge vil få "korona uansett"? Det er ikke den prognosen ekspertene snakker om.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Skrevet

Tror dere vi får velge?

Anonymkode: 026f6...322

Skrevet

Åpner de skolen velger vi å sende barna på skolen 

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må som foreldre også gjøre en vurdering selv. Det er INGEN i f.eks. regjeringen som vet om DU er i risikogruppa eller ikke. Om man som forelder er i risikogruppa, så er det en risiko i seg selv å sende barnet på en skole der 300 andre barn også er.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Jeg gjør jo en vurdering selv: jeg velger å stole på myndighetene. Det er ingen i mitt hus som er i noen risikogruppe.

Anonymkode: bd9db...f6d

Skrevet

Hvis det blir slik at de åpner for barnehagebarn og småskoleelever, må jeg sende på skolen. Jobber i barnehage og er alene med førsteklassing. 

Også trenger mitt enebarn å få litt mer sosialisering enn å henge i beina mine over lang tid. Barnet sliter litt sosialt fra før, det hadde endelig løsnet på skolen rett før stenging. Så får vår del, håper jeg småskolen åpner etter påske. 

Anonymkode: 72d15...ed7

Skrevet

Om skolene åpner så går barna på skolen.

Anonymkode: 727d9...d10

Skrevet

Da blir min 10. klassing hjemme.

Anonymkode: 296f1...607

Skrevet

Jeg er veldig usikker. Jeg er i risikogruppe, så jeg har veldig lyst til å holde ham hjemme hvis det blir frivillig. Samtidig har jeg ikke kapasitet til å ha hjemmeskole helt til vaksinen kommer hvis det tar så lang tid som de sier.

Men kommer til å ta med i vurderingen hva myndighetene anbefaler når/hvis det skjer også. Hvis de anbefaler at foreldre i risikogruppe holder barna hjemme hvis de kan, så gjør jeg nok det.

Anonymkode: 93c6a...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...