Gå til innhold

Skolene åpner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis skolene åpner for de som ønsker det selv, hva vil dere velge for deres barn? Her er det ingen «ledige» lekevenner til det ene barnet. Selv ønsker jeg å undervise hjemme, men den sosiale kontakten uteblir jo. Samtidig som samvittigheten kommer ikke til være god om vi får smitte i hus. Hva tenker dere?

Anonymkode: ecca5...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må de på skolen fordi vi foreldre er på jobb og to av dem er avgangselever også.

Anonymkode: 1c8ea...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Jeg ofrer da ikke ungene for at idioter har grini seg til skoleåpning og hytteferie.

Anonymkode: 9b11e...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker kjenner jeg. Her er ikke noen registrert smitte i distriktet, og lite i hele nordland. Vi bor på en liten plass,  så er jo ikke store skolen. Og ungene kjeder jo vettet av seg her hjemme..  

Samtidig , skulle det nå være noe smitte der ute blir den jo spredt fort med åpne skoler. Jeg er ufør og hjemme uansett, så ville vært dumt å ta sjansen  🤔

Anonymkode: 3f9f6...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker, men om det er opp til datteren(14år) selv å avgjøre, så hadde hun nok gått på skolen, det er lange og kjedelige dager. 

Anonymkode: 97c97...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er svært få elever i hver klasse så smittefaren er minimal så vil jeg gå for det. 

Anonymkode: ecca5...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt de hjemme. Jeg jobber deltid (kveld), så er hjemme uansett på dagtid. 

Anonymkode: 34529...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Jeg ofrer da ikke ungene for at idioter har grini seg til skoleåpning og hytteferie.

Anonymkode: 9b11e...020

Ofre ungene faktisk, har du i det hele tatt noe kunbskap rundt Koronaviruset? 

Anonymkode: f3b50...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Idiotisk overskrift...)

Selvfølgelig velger vi da å ha henne hjemme. Vi KAN ha henne hjemme, så da velger vi det.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis myndighetene åpner skolen så har jeg såpass tillit til at det er en grundig vurdering de har gjort, og sender barna på skolen.

Anonymkode: bd9db...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis myndighetene åpner skolen så har jeg såpass tillit til at det er en grundig vurdering de har gjort, og sender barna på skolen.

Anonymkode: bd9db...f6d

Man må som foreldre også gjøre en vurdering selv. Det er INGEN i f.eks. regjeringen som vet om DU er i risikogruppa eller ikke. Om man som forelder er i risikogruppa, så er det en risiko i seg selv å sende barnet på en skole der 300 andre barn også er.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo korona uansett. Hvorfor er det bedre å få det i juli enn å få det nå?

Anonymkode: 7ed01...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får jo korona uansett. Hvorfor er det bedre å få det i juli enn å få det nå?

Anonymkode: 7ed01...105

Mener du at 100% av alle i Norge vil få "korona uansett"? Det er ikke den prognosen ekspertene snakker om.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må som foreldre også gjøre en vurdering selv. Det er INGEN i f.eks. regjeringen som vet om DU er i risikogruppa eller ikke. Om man som forelder er i risikogruppa, så er det en risiko i seg selv å sende barnet på en skole der 300 andre barn også er.

Anonymkode: 45f8a...ce6

Jeg gjør jo en vurdering selv: jeg velger å stole på myndighetene. Det er ingen i mitt hus som er i noen risikogruppe.

Anonymkode: bd9db...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir slik at de åpner for barnehagebarn og småskoleelever, må jeg sende på skolen. Jobber i barnehage og er alene med førsteklassing. 

Også trenger mitt enebarn å få litt mer sosialisering enn å henge i beina mine over lang tid. Barnet sliter litt sosialt fra før, det hadde endelig løsnet på skolen rett før stenging. Så får vår del, håper jeg småskolen åpner etter påske. 

Anonymkode: 72d15...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker. Jeg er i risikogruppe, så jeg har veldig lyst til å holde ham hjemme hvis det blir frivillig. Samtidig har jeg ikke kapasitet til å ha hjemmeskole helt til vaksinen kommer hvis det tar så lang tid som de sier.

Men kommer til å ta med i vurderingen hva myndighetene anbefaler når/hvis det skjer også. Hvis de anbefaler at foreldre i risikogruppe holder barna hjemme hvis de kan, så gjør jeg nok det.

Anonymkode: 93c6a...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...