Gå til innhold

Innafor med boller på timeplanen 😊


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Syns det et litt rart. Til vanlig har tredje klassingen min matlaging hver 3 uke på skolen klassen deles i 3.

 

På 14 dager hjemmeskole har han hatt 3 runder med matlaging. 

For all del viktige kunnskap,  men usikker på om de prøver å vise oss at ungene kan bidra. Eller om de benytter mulighet til mengdetrening nå når ikke skolekjøkken må være ledig.

Anonymkode: d954f...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det et litt rart. Til vanlig har tredje klassingen min matlaging hver 3 uke på skolen klassen deles i 3.

 

På 14 dager hjemmeskole har han hatt 3 runder med matlaging. 

For all del viktige kunnskap,  men usikker på om de prøver å vise oss at ungene kan bidra. Eller om de benytter mulighet til mengdetrening nå når ikke skolekjøkken må være ledig.

Anonymkode: d954f...daa

Det er jo veldig lurt å nytte tida til mengdetrening på kjøkkenet desse vekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg fikk snappet til meg den siste gjærpakken de hadde i den 3 butikken jeg lette i og følte oppriktig at jeg hadde funnet gull🤪

Hvis konsekvensene av leksene er at folk må ut og handle en ekstra gang og kanskje til og med gå i flere butikker for å finne det de trenger er det en svært dårlig gjennomtenkt lelse fea læreren, både når det gjelder smittespredning og tidsbruk.

Anonymkode: d9fa4...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis konsekvensene av leksene er at folk må ut og handle en ekstra gang og kanskje til og med gå i flere butikker for å finne det de trenger er det en svært dårlig gjennomtenkt lelse fea læreren, både når det gjelder smittespredning og tidsbruk.

Anonymkode: d9fa4...440

Jeg tror lærer prøver å gi varierte og morsomme oppgaver til ungene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis konsekvensene av leksene er at folk må ut og handle en ekstra gang og kanskje til og med gå i flere butikker for å finne det de trenger er det en svært dårlig gjennomtenkt lelse fea læreren, både når det gjelder smittespredning og tidsbruk.

Anonymkode: d9fa4...440

Ærlig talt, er glasset ditt alltid så halvtomt?

Anonymkode: e39d1...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsåvidt at boller er en helt grei oppgave, men synes likevel at lærer bør gi mulighet for tilpassing allerede i oppgaveteksten. F.eks. "Dersom du har ingredienser tilgjengelig, bak boller. Hvis dere mangler ingredienser kan du heller lage noe som går an å lage av det dere har."

Jeg hadde ikke dratt en ekstra tur i butikken bare for å kjøpe gjær, for at ungene skulle bake boller til skolen. Det er en risiko hver gang vi beveger oss ut av huset, og vi vil beskytte to husstandsmedlemmer som er i risikogruppe.

Anonymkode: 574de...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes forsåvidt at boller er en helt grei oppgave, men synes likevel at lærer bør gi mulighet for tilpassing allerede i oppgaveteksten. F.eks. "Dersom du har ingredienser tilgjengelig, bak boller. Hvis dere mangler ingredienser kan du heller lage noe som går an å lage av det dere har."

Jeg hadde ikke dratt en ekstra tur i butikken bare for å kjøpe gjær, for at ungene skulle bake boller til skolen. Det er en risiko hver gang vi beveger oss ut av huset, og vi vil beskytte to husstandsmedlemmer som er i risikogruppe.

Anonymkode: 574de...f91

Jeg er helt sikker på at dersom man ikke har det som trengs for å bake boller eller av ulike årsaker ikke ønsker å reise i butikken helt fint kan bake noe av det man har i huset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det ja! 

Men nei, her er det Norsk, Matte, Naturfag, Samfunnsfag og KRLE for alle penga. Mye å gjøre fra 8.30-14.00.

Jeg sitter pal med ungene å hjelper til hele tiden. Det er knapt tid til 30 min lunsj. De rekker ikke å gjøre noen "ekstra oppgaver". Og ja jeg har smarte og effektive unger. Jeg ser at flere av de andre i klassen klassen klager på at de ikke rekker å bli ferdig i løpet av skoledagen. Og er de ikke ferdig så få vi foreldre melding av læreren om at det må gjøres innen 16.00. 

Det var slapt første uka, men ungene mine sier at de gjør mye mer nå enn på skolen ellers. 

Mine må hvile etter skoletiden. Deer i seng til vanlig tid, 21. 00 - 5 og 6 klassing. 

Anonymkode: 88b25...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...