Gå til innhold

Hvordan forklare det til barnehagebarn?🦠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 5 år som spør om når han kan være i barnehagen igjen, men jeg er litt usikker på hvordan man skal forklare en 5 åring situasjonen mest mulig korrekt uten å skremme?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2be9c...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt til min femåring at det er en bakterie der ute som smitter og kan gjøre oss syke, derfor kan vi ikke gå i barnehagen eller leke med andre på en stund, og det er viktig å vaske hendene godt etter å ha vært på butikken. Har ikke skremt henne, men hun har skjønt det. 

Skrevet

Erna Solberg er statsminister og bestemmer i Norge. Nå var det så mange syke at HiN bestemte at alle måtte være hjemme fra barnehager og skoler. Så nå må alle være mest mulig hjemme til de aller fleste blir friske igjen.

og vi kan ikke reise på hytta fordi det er aller best å være hjemme i nærheten av lege, butikker osv.

spør hun noe mer så svar enkelt på det hun lurer på og vent på oppfølgingsspørsmål. Voksne forklarer ofte altfor avansert. Svar nøyaktig på spørsmålene og ha tid til at det blir spurt videre.

Anonymkode: 1c6fe...f97

Skrevet

Datteren min er fem. Jeg sa det var et virus (lik den som forårsaker den forkjølelsen du har nå) denne er ekstra smittsom og noen mennesker som alt er syk med noe annet kan bli veldig syke av dette viruset. Derfor er det best at vi ikke treffer så mange andre mennesker. Viruset smitter mellom mennesker og hvis man ikke treffer andre mennesker kan man heller ikke smitte. 
Vesla mi kjøpte den og hadde ingen spørsmål. Hun har sagt hun ikke liker dette viruset men utover det har hun ikke reflektert så mye. 

Anonymkode: f11ae...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...