Gå til innhold

Har dårlig samvittighet allerede nå for at jeg skriver dette og får nok mye pepper..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men kan ikke si det til noen og må få det ut. De fleste sliter nok i denne tiden, men i litt forskjellig grad. Hjemme er vi nå sammen to voksne og to barn på 60 kvm. Mannen mistet nylig jobben og er preget av det. Jeg jobber fullt hjemmefra og følger opp to skolebarn hjemme. Det meste faller på meg pga mannens depresjon. I tillegg har jeg eksamener jeg skal bestå i løpet av en mnd. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå. Så kommer det jeg blir frustrert over, men har dårlig samvittighet for å si; jeg er irritert over mine spreke foreldre på 66 år som bor i nabobyen. De er alltid på døra ellers, men nå er de så redde for korona at de nærmer seg ikke og har sagt at det kan bli sommer før vi møtes fysisk. De har et stort hus med hage og jeg tenker hver dag på hvor mye det kunne bety for oss som familie om et av barna kunne tatt en tur dit. Vi lever forsiktig og skal ikke utgjøre noen fare. Mine foreldre er ikke i risikogruppen heller. Min manns foreldre er døde og jeg er enebarn, så vi har bare mine foreldre. Måtte bare få dette ut, men synes rett og slett de er egoistiske som sitter med all den plassen, vel vitende om vår situasjon..

Anonymkode: 81d09...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kan ikke si det til noen og må få det ut. De fleste sliter nok i denne tiden, men i litt forskjellig grad. Hjemme er vi nå sammen to voksne og to barn på 60 kvm. Mannen mistet nylig jobben og er preget av det. Jeg jobber fullt hjemmefra og følger opp to skolebarn hjemme. Det meste faller på meg pga mannens depresjon. I tillegg har jeg eksamener jeg skal bestå i løpet av en mnd. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå. Så kommer det jeg blir frustrert over, men har dårlig samvittighet for å si; jeg er irritert over mine spreke foreldre på 66 år som bor i nabobyen. De er alltid på døra ellers, men nå er de så redde for korona at de nærmer seg ikke og har sagt at det kan bli sommer før vi møtes fysisk. De har et stort hus med hage og jeg tenker hver dag på hvor mye det kunne bety for oss som familie om et av barna kunne tatt en tur dit. Vi lever forsiktig og skal ikke utgjøre noen fare. Mine foreldre er ikke i risikogruppen heller. Min manns foreldre er døde og jeg er enebarn, så vi har bare mine foreldre. Måtte bare få dette ut, men synes rett og slett de er egoistiske som sitter med all den plassen, vel vitende om vår situasjon..

Anonymkode: 81d09...d27

Det er jo ganske selvsagt at en skjermer foreldre nå og at en ikke besøker dem eller sender barna dit. Det du burde gjøre er ho å gi din mann et spark bak og be ham ta seg av barna mens du jobber. 

Anonymkode: 29414...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo ganske selvsagt at en skjermer foreldre nå og at en ikke besøker dem eller sender barna dit. Det du burde gjøre er ho å gi din mann et spark bak og be ham ta seg av barna mens du jobber. 

Anonymkode: 29414...7fa

Eller sende han på DPs....

Anonymkode: 94460...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ganske selvsagt at en skjermer foreldre nå og at en ikke besøker dem eller sender barna dit. Det du burde gjøre er ho å gi din mann et spark bak og be ham ta seg av barna mens du jobber. 

Anonymkode: 29414...7fa

Enig i denne altså. Man SKAL ikke møtes nå. 

Skjønner at det er vanskelig for mannen din hvis han er deprimert. Men han greier vel å se litt etter barna mens du jobber? Om han er så deprimert at han ikke greier NOE, så må han jo legges inn!

Anonymkode: 096d5...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er foreldrene dine i risikogruppen! Alle over 65 år er definert som risikogruppe. Du er sprø som vurderer å treffe dem. Mannen din må ta ansvar for barna mens du jobber, han har ikke råd til å være deprimert nå.

Anonymkode: 28351...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller sende han på DPs....

Anonymkode: 94460...3f9

Dps'ene er stengt.

Men det er uansett mulig å ta kontakt med fastlegen.

Anonymkode: 8efca...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her burde du jo rette all frustrasjon mot mannen.. jada, kjipt å miste jobben, men sånn er det nå. Og det er himla dårlig gjort at du må jobbe 300% (full jobb, alt ansvar for barna OG egen skole). Han burde ta det meste med barna, hvem vet, kanskje det faktisk kan hjelpe ham ut av den tankespiralen. Det gjør ingen noe godt å bare sitte og surve iallfall.

Anonymkode: b25c4...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal rette fokus mot mannen din i stedet. Han er der og kan/bør bidra. Foreldrene dine er i høyeste grad i risikosonen. 

Anonymkode: 9d923...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med mannen din. Si at du forstår at det er tøft for ham å miste jobben, men at dere skal greie dette sammen. Men da må dere også dra sammen og støtte hverandre. Skal du beholde din jobb så må du ha muligheten til å gjøre jobben din, dermed må han ta ansvar for barnas læring. Og hver dag, midt på dagen bør han ta barna ut og leke med dem, gå en tur. Det vil være minst like mye for hans del som for barnas del.

Om han er så deprimert at han ikke greier å bidra noe som helst hjemme, da må han kontakte legen sin og si han trenger en hastetime, for da er han alvorlig deprimert.

Hva gjør mannen din om dagene når han ikke bidrar med noe?

Og nei, foreldrene dine er ikke egoistiske, de er fornuftige og følger myndighetenes råd!

Du og mannen må løse problemet der det ER problemer, HI, og det er i deres eget hjem og med mannen din. Mannen din vil ikke ta mer ansvar eller bidra mer om du legger barna på foreldrene dine og setter dem og andre i større risiko.

Anonymkode: f7848...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ganske selvsagt at en skjermer foreldre nå og at en ikke besøker dem eller sender barna dit. Det du burde gjøre er ho å gi din mann et spark bak og be ham ta seg av barna mens du jobber. 

Anonymkode: 29414...7fa

Øh. Spreke foreldre i 60-årene uten underliggende sykdommer er ikke i risikogruppen altså...

Anonymkode: 321aa...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Øh. Spreke foreldre i 60-årene uten underliggende sykdommer er ikke i risikogruppen altså...

Anonymkode: 321aa...84f

66 år i risikogruppe jo

Anonymkode: ccc4d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på dine foreldre hi. Du tenker åpenbart mest på deg selv. Samtidig kan de takke seg selv, de har jo sviktet i oppdragelsen. 

Anonymkode: 586aa...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i alle dager kan du være irritert på dine foreldre, og ikke på mannen? 

Det er jo han som fortjener pepper her... 

Greit at det er tungt å være deprimert, og kanskje må han til legen sin å få noe anridepressiva, men som pappa må han bare bite det i seg altså. 

Han må ta ansvar for hjemmeskole og "friminutt". 

Dine foreldre skal holde seg unna nå og selvfølgelig ikke ha barnebarn på besøk. 

Anonymkode: 60444...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes synd på dine foreldre hi. Du tenker åpenbart mest på deg selv. Samtidig kan de takke seg selv, de har jo sviktet i oppdragelsen. 

Anonymkode: 586aa...250

Ikke enig i dette. Hi er i en veldig presset situasjon og begynner å bli desperat mtp. eksamen i tillegg. Nå er hun sliten, oppgitt og føler seg helt alene om alt, og da søker hun den "enkle" løsningen som nok ville fungert midlertidig i en normalsituasjon. His foreldre har ikke sviktet i oppdragelsen, de viser jo at de setter grenser og holder dem...

Men Hi retter fokuset i feil retning. Hun må rette det mot mannen. Det at han er deprimert er ikke grunn til å ikke ta ansvar for barn, hjelpe til der han kan hjelpe nå, ta ansvar for egen helse. Om han blir gående og se at hun sliter seg ut og han ikke bidrar så vil han jo trolig bare føle seg enda mer mislykket. Om han begynner å bidra med det han kan vil han føle at han gjør en forskjell, det gir en følelse av kontroll. Og om han virkelig ikke greier, da må han faktisk ha langt mer hjelp enn det HI kan gi ham i øyeblikket, og da må han selv ta ansvar for å skaffe seg den hjelpen!

Men du retter skytsen din i helt feil retning - på samme måten som Hi gjør ;)

Anonymkode: f7848...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kan du være irritert på dine foreldre, og ikke på mannen? 

Det er jo han som fortjener pepper her... 

Greit at det er tungt å være deprimert, og kanskje må han til legen sin å få noe anridepressiva, men som pappa må han bare bite det i seg altså. 

Han må ta ansvar for hjemmeskole og "friminutt". 

Dine foreldre skal holde seg unna nå og selvfølgelig ikke ha barnebarn på besøk. 

Anonymkode: 60444...401

Hadde du sagt det samme dersom mannen ikke orket noe pga kreft eller en annen fysisk diagnose? Åpenbart at du ikke forstår psykiske lidelser. 

Anonymkode: 9dfd4...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i denne altså. Man SKAL ikke møtes nå. 

Skjønner at det er vanskelig for mannen din hvis han er deprimert. Men han greier vel å se litt etter barna mens du jobber? Om han er så deprimert at han ikke greier NOE, så må han jo legges inn!

Anonymkode: 096d5...9b8

«Man skal IKKE møtes nå». Du legger trykk på feil sted. SKAL?

Anonymkode: ebc44...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Man skal IKKE møtes nå». Du legger trykk på feil sted. SKAL?

Anonymkode: ebc44...d7e

Tja, kanskje? Smak og behag. 😉 

Anonymkode: 096d5...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er heldig her, min mann har også mistet jobben og i tillegg kan han ikke søke dagpenger da han studerer ved siden av jobb. Har søkt jobber, men ingen som ansetter nå. Heldigvis tar han alt her hjemme når jeg jobber, min jobb får høy prioritet nå som jeg er eneste med inntekt. Kanskje mannen din trenger å se sin egen betydning i denne settingen. Kan dere snakke om det uten at det går i lås? Du trenger jo at han stiller opp for familien nå og tross alt er det også viktig. 

Anonymkode: d3ac8...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...