Gå til innhold

Topptur nå


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke anbefalt å fra på toppturer nå fordi hvis man skader seg belaster man helsevesenet? Og ofte må man vel krysse kommunegrensen også? 
men har noen link til steder der dette faktisk står?

Anonymkode: 7f066...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du plage noen?

Anonymkode: 3cb59...41c

Nei, jeg er invitert på topptur med en annen person men syns ikke vi bør fordi jeg tenker at det er imot myndighetenes råd. Men dette er en person som egentlig har større pondus i korona- spørsmål enn meg, så jeg må ha noe å vise til. Det er en tur jeg egentlig VIL på, men en person jeg VIL på tur med, men føler ikke det blir riktig. Spesielt også overfor barna, som er tenåringer og sammen med meg har fulgt alle råd og pålegg veldig nøye.

Anonymkode: 7f066...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er invitert på topptur med en annen person men syns ikke vi bør fordi jeg tenker at det er imot myndighetenes råd. Men dette er en person som egentlig har større pondus i korona- spørsmål enn meg, så jeg må ha noe å vise til. Det er en tur jeg egentlig VIL på, men en person jeg VIL på tur med, men føler ikke det blir riktig. Spesielt også overfor barna, som er tenåringer og sammen med meg har fulgt alle råd og pålegg veldig nøye.

Anonymkode: 7f066...c2a

Holder det ikke å si at du ikke vil? Trenger jo ikke å bevise det. Følg magefølelsen, den stemmer ofte

Anonymkode: 3cb59...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder det ikke å si at du ikke vil? Trenger jo ikke å bevise det. Følg magefølelsen, den stemmer ofte

Anonymkode: 3cb59...41c

Jo kanskje, men det er en jeg liker og gjerne vil treffe..Og grunnen er jo ikke at jeg ikke vil, men at jeg ikke syns vi bør

Anonymkode: 7f066...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo kanskje, men det er en jeg liker og gjerne vil treffe..Og grunnen er jo ikke at jeg ikke vil, men at jeg ikke syns vi bør

Anonymkode: 7f066...c2a

Si du har sår hals.. så må du holde deg hjemme 🤣

Anonymkode: fc16d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er invitert på topptur med en annen person men syns ikke vi bør fordi jeg tenker at det er imot myndighetenes råd. Men dette er en person som egentlig har større pondus i korona- spørsmål enn meg, så jeg må ha noe å vise til. Det er en tur jeg egentlig VIL på, men en person jeg VIL på tur med, men føler ikke det blir riktig. Spesielt også overfor barna, som er tenåringer og sammen med meg har fulgt alle råd og pålegg veldig nøye.

Anonymkode: 7f066...c2a

Tror ikke du bør stole på denne personen når det kommer til korona-spørsmål... ref. linkene jeg la ut over.

En person som er så villig til å bryte alle anbefalinger som nå er viktig at alle følger, det er en person jeg ville vært litt skeptisk til. Ville i hvert fall fått en alvorlig ripe i lakken hos meg. Hvis personen fortsetter å presse på å gjennomføre turen og bagatellisere faren, da hadde jeg bare holdt avstand, for da er det en person du ikke helt kan stole på tar kloke valg, hverken på en topptur eller ellers. Hva annet mener vedkommende er tull, bagateller, vil gå bra, gjelder ikke ham/henne?

Anonymkode: 444bd...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tror du skal på topptur i påsken? Alle som egentlig skulle i alpinanleggene. Ta turen du. Helsevesenet er ikke overbelastet nå. Det kommer heller ikke til å bli det på mange uker. Om det skjer. 

Anonymkode: 1f161...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange tror du skal på topptur i påsken? Alle som egentlig skulle i alpinanleggene. Ta turen du. Helsevesenet er ikke overbelastet nå. Det kommer heller ikke til å bli det på mange uker. Om det skjer. 

Anonymkode: 1f161...65e

Hva i huleste er det du snakker om?! 

Anonymkode: 3ad16...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et menneske du er interessert i, tror du ikke det er lurt å prøve ut om han/hun tåler ærlighet? «Du, jeg er litt usikker jeg. Er det innenfor retningslinjene for koronahåndtering å dra på en sånn tur? Tenker på ungene mine også, som har vært så flinke til å følge reglene. Blir dumt overfor dem hvis jeg strekker reglene på noe sånt. Jeg vil veldig gjerne gjøre noe sammen med deg, men kanskje vi burde gjøre noe annet?» Hvis vedkommende ikke tåler det, eller du ikke tør å være ærlig - er dette en relasjon du vil bygge videre på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle kan ikke sitte inne i tilfelle de brekker et bein. Dra du.

Anonymkode: f40ce...3f6

FHi sier jo at det er greit å gå på ski. Her på vestlandet er det vanskelig å bare gå bortover, for her er det jo bare fjell, så grensen mellom skitur og topptur kan jo bli litt glidende.

Anonymkode: 7f066...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere synspunkter før jeg bestemmer meg endelig?

hi

Anonymkode: 7f066...c2a

Trenger du virkelig synspunkter og flere synspunkter for å bestemme deg?

Det er frarådet fra myndigheter og alle som driver med redningsmannskap og helsevesenet.

Det er ikke bare at det må brukes ressurser om en av dere skader dere, for å hente dere ned. Det skal videre brukes unødvendige ressurser i helsevesenet, dere vil bli utsatt for smitterisiko og dere utsetter alle som forsøker å hjelpe dere for smitterisiko.

Ingen planlegger å skade seg. Ingen planlegger å trenge hjelp. Ikke vær dum!

 

 

Anonymkode: 444bd...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er OK trent mht til å gå på topptur så er det ingen grunn til å la være. Brekke noe kan du like godt gjøre hjemme. Om du er lite vant med å gå i ulendt terreng derimot, er ikke dette tiden å begynne med det på. Ikke velg de turene med mest mennesker i. Her jeg bor er det veldig mange turer å velge mellom, som man ikke vil møte mange mennesker i, og jeg hadde definitivt benyttet muligheten om ikke jeg var høygravid og ikke istand til å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Om du er OK trent mht til å gå på topptur så er det ingen grunn til å la være. Brekke noe kan du like godt gjøre hjemme. Om du er lite vant med å gå i ulendt terreng derimot, er ikke dette tiden å begynne med det på. Ikke velg de turene med mest mennesker i. Her jeg bor er det veldig mange turer å velge mellom, som man ikke vil møte mange mennesker i, og jeg hadde definitivt benyttet muligheten om ikke jeg var høygravid og ikke istand til å gjennomføre.

Tull! Det er frarådet å ta toppturer nå! Da skal man heller ikke gjøre det.

 

Anonymkode: 444bd...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...