Gå til innhold

Dere med høyt blodtrykk og corona


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dere redde for å bli syke. 
Kjenner jeg begynner å bli stresset da det er mer og mer fokus på at de med høyt blodtrykk kan få alvorlig forløp😬

Anonymkode: 0ac84...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det du kan for å bedre helsen (og blodtrykket) ditt. Spis veldig sunt, ikke røyk (om du gjør det), unngå alkohol, lær deg stressmestring, vær i såpass mye aktivitet som du kan mtp. en treningseffekt, forsøk å få nok søvn.

Husk at selv om man har slike risikofaktorer så betyr det hverken at man blir smittet eller, hvis man blir smittet, får et alvorlig forløp. Av de som har en risikofaktor og ellers er frisk vil også den ene risikofaktoren bety mindre enn om man i tillegg kanskje har en eller to andre risikofaktorer.

(beklager, det ble veldig mange risikofaktorer i den teksten... ooops, en til ;) )

Jeg har ikke høyt blodtrykk, men har et dårlig immunforsvar. Jeg gjør det jeg kan og finner ro i at mer kan jeg ikke gjøre. Jeg spiser veldig sunt om dagen, jeg er så aktiv som jeg kan, jeg gjør noe positivt for meg selv hver dag, uansett hvor lite det er. Og så stopper jeg meg selv hver gang jeg begynner å tenke på risiko, andre jeg er redde skal bli alvorlig syke osv., og tenker heller at jeg skal holde fokuset på her og nå, det som er bra, og hvis jeg eller andre blir syke så får jeg forholde meg til det da, men ikke før. Og så gjør jeg noe helt annet for å få tankene mine over på noe annet.

Anonymkode: f50fc...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange eldre har høyt blodtrykk og det er derfor ikke så rart at det kommer på listen over sykdommer de som har blitt veldig syke har. Situasjonen er nok en litt annen hvis man ellers er ung og frisk.

Anonymkode: 01685...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt stresset ja, men samtidig tenker jeg at det uansett er veldig stor sjanse for at jeg får det før eller senere, så det hjelper ikke å gå rundt og være redd. Jeg må bare gjøre så godt jeg kan og slå meg til ro med at mer får jeg ikke gjort.

Jeg har ellers et ganske gjennomsnittlig immunforsvar tror jeg, blir ikke sykere eller lenger syk enn andre av vanlige sykdommer. Så det er vel størst sjanse for at det går bra.

Anonymkode: 95039...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke høyt blodtrykk, men jeg røyker. Og jeg kjenner litt på det at jeg er redd for denne sykdommen. Men det er så JÆVLIG vanskelig å slutte!!!! Men, jeg tror derimot at jeg har et ganske bra immunforsvar. Jeg er ikke mye syk, blir vanligvis forkjøla med litt feber en gang hver vinter (ferdig for i år, det var før coronaen). Omgangssyke får jeg kanskje en gang hvert 10. år selv om jeg har tørka spy og trøsta syke unger. Jeg møter IKKE flere mennesker enn nødvendig, håper jeg greier å unngå smitte. Bor i en stor kommune, og så langt er det kun en person som har fått påvist smitte her. Og det er en person som har vært i karantene siden hen kom fra utlandet. 

Uff, ble ikke akkurat svar på det HI lurte på her. 🤣

Anonymkode: 6b46d...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyt blodtrykk og astma. I tillegg til dårlig immunforsvar og flere sykdommer og diagnoser. Jeg har dårlig helse. Kronisk syk. Jeg føler at jeg er uheldig når det kommer til helse. At jeg får alt. Hver gang jeg får influensa så blir jeg innlagt på sykehus, så jeg holder meg og familien mest hjemme. Vi kan gå turer, men langt unna folk. Kunne trengt hjelp fra besteforeldre, men det går selvfølgelig ikke. Jeg er ikke direkte redd, men forbauser meg ikke om jeg får det. 

Anonymkode: 75ced...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...