Gå til innhold

Derfor reagerer vi hyttefolk på hytteforbud


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mange har kommentert og snakket hyttefolket ned på grunn av deres innvendinger mot hytteforbudet. Hytteforbudet er et resultat av SP i regjering og ikke forankret i smittevern. Sp og bygdefolk er redd for to ting: ulv og byfolk. Nå venter en påske for Stor-Oslo med folk som lever som sild i tønne, mens folk i utkantstrøkene kan kose seg i

fred.https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-ga-ikke-rad-om-hytteforbud-1.1686961?fbclid=IwAR1N8GTw1ovntDm6Y8mepmV5gRzArC1h8Qi5gb9Tv0Z__D4jpbqpExcaGIU

Anonymkode: 32a48...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange har kommentert og snakket hyttefolket ned på grunn av deres innvendinger mot hytteforbudet. Hytteforbudet er et resultat av SP i regjering og ikke forankret i smittevern. Sp og bygdefolk er redd for to ting: ulv og byfolk. Nå venter en påske for Stor-Oslo med folk som lever som sild i tønne, mens folk i utkantstrøkene kan kose seg i

fred.https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-ga-ikke-rad-om-hytteforbud-1.1686961?fbclid=IwAR1N8GTw1ovntDm6Y8mepmV5gRzArC1h8Qi5gb9Tv0Z__D4jpbqpExcaGIU

Anonymkode: 32a48...bbd

Det eneste som irriterer meg er at det går utover oss som ikke har hytte i "hyttekommuner"

Anonymkode: 2a20d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, lag et mer korrekt navn på gruppa di, please. "Vi survete hytteeiere", f.eks. Jeg er også hyttefolk, men hører absolutt ikke til i gruppa di. 

Anonymkode: 3a02a...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, sug lut skrev:

Forøvrig vil VI HYTTEFOLK ikke regnes med i klubben din, hi. Du får døpe om.

Enig! Denne sutregruppen vil jeg ha meg frabedt å være en del av. Og kom Sp i regjering plutselig? Det var de ikke sist jeg sjekket.

Anonymkode: 8393e...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom SP i regjering?j  Før hytteforbodet kom byrja det å tikke inn meldingar til røde kors om hjelp til å komme seg heim frå hytter,  og Luftambulansen gjekk hardt ut og sa dei ikkje ville redde ut folk med korona, fordi dei då måtte vaske ned heile helikopteret, og det ville svekke beredskapen til resten av befolkninga.  Eg tippar dette var medverkande til hytteforbodet.

Som hytteeigar ynskjer heller ikkje eg å vere med i denne klubben din, sjølv om eg håpar å kunne få ein tur på hytta til sommaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at SP endelig er i regjering👏 Det hadde jeg ikke fått med meg oppi all sutring til sutter-hyttefolket. Og at dere byfolk ikke vil være som sild i tønne burde dere vel strengt tatt tenkt på tidligere... Skal ikke gå ut over små kommuner at dere plutselig vil "bo" på bygda. 

Anonymkode: 00e87...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange har kommentert og snakket hyttefolket ned på grunn av deres innvendinger mot hytteforbudet. Hytteforbudet er et resultat av SP i regjering og ikke forankret i smittevern. Sp og bygdefolk er redd for to ting: ulv og byfolk. Nå venter en påske for Stor-Oslo med folk som lever som sild i tønne, mens folk i utkantstrøkene kan kose seg i

fred.https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-ga-ikke-rad-om-hytteforbud-1.1686961?fbclid=IwAR1N8GTw1ovntDm6Y8mepmV5gRzArC1h8Qi5gb9Tv0Z__D4jpbqpExcaGIU

Anonymkode: 32a48...bbd

Om folk faktisk klarer å forholde seg til anbefalingene så blir det jo ikke sild i tønne i byen. 

Det er ikke av hensyn til smittevern men av hensyn til beredskap. Vi er i en krise og det er unntakstilstand i hele Norge, kanskje ikke den rette tiden å dra på hytta. 

Det kommer andre anledninger senere så prøv å hold på verdigheten. De aller fleste hytteeiere forstår dette helt fint og klarer å forholde seg til forbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt mer landlig da hi. Du MÅ ikke bo i byen. Her har vi to mål tomt som ungene kan boltre seg på. 30 min på tog og jeg er i storbyen. 

Anonymkode: 1c1d1...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både hyttefolk og byfolk, og Hi, du har ikke skjønt en dritt. 

Dette handler ikke om meg, meg, meg, og bare JEG må få unntak fra regelen, fordi JEG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du mindre sykehus har kapasitet til å ta imot titusener av uansvarlige hyttefolk?

Anonymkode: f1ec7...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært regjeringskrise på ei stund, og den forrige forandringen i regjering var til det langt bedre. SP er med andre ord ikke i regjering, og er heller ikke årsaken til hytteforbudet.

Så syns jeg det er litt fascinerende å se hvor modent russen tar »russeforbudet». Der har hyttefolket noe å lære😉👍

Anonymkode: 870ae...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hytte - men jeg gremmes over å bli satt i båsen "hyttefolk" nå for tiden. Min hytte er et godt stykke unna her jeg bor, men det kunne ikke falle meg inn å reise dit nå, slik situasjonen er! Jeg håper på en tur til sommeren. Men at jeg ikke kan reise på hytta i påsken er en filleting! Det er ikke noe stort og viktig i mitt liv, selvom jeg har lyst å dra dit. Slutt med å inkludere oss andre når du føler deg forurettet over ikkf å kunne gjøre akkurat som det passer deg i en nasjonal unntakstilstand! 

Anonymkode: 75b4c...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et opplagt forsøk på trolling. Ikke en gang de verste hyttefolkene tror SP er i regjering nå...

Anonymkode: ceef0...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at regjeringen lager en pakke som sørger for at alle i Norge får egen hytte, for det er jo åpenbart en menneskerett, så da må det være likt for alle. Og det å bo trangt i Oslo-gryta er da svært valgfritt.

Anonymkode: adf18...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange har kommentert og snakket hyttefolket ned på grunn av deres innvendinger mot hytteforbudet. Hytteforbudet er et resultat av SP i regjering og ikke forankret i smittevern. Sp og bygdefolk er redd for to ting: ulv og byfolk. Nå venter en påske for Stor-Oslo med folk som lever som sild i tønne, mens folk i utkantstrøkene kan kose seg i

fred.https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-ga-ikke-rad-om-hytteforbud-1.1686961?fbclid=IwAR1N8GTw1ovntDm6Y8mepmV5gRzArC1h8Qi5gb9Tv0Z__D4jpbqpExcaGIU

Anonymkode: 32a48...bbd

Senterpartiet i regjering??????? Gustav var ikke blant de raskeste i flokken...

Anonymkode: 294d7...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er enkelt. Har du et behov for å reise på en hytte? Hør med noen som bor i kommunen din hytte ligger i om de har hytte i din kommune. I så fall kan dere bytte på. Du kan reise på deres hytte og de kan reise på din hytte i retur. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 29612...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange har kommentert og snakket hyttefolket ned på grunn av deres innvendinger mot hytteforbudet. Hytteforbudet er et resultat av SP i regjering og ikke forankret i smittevern. Sp og bygdefolk er redd for to ting: ulv og byfolk. Nå venter en påske for Stor-Oslo med folk som lever som sild i tønne, mens folk i utkantstrøkene kan kose seg i

fred.https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-ga-ikke-rad-om-hytteforbud-1.1686961?fbclid=IwAR1N8GTw1ovntDm6Y8mepmV5gRzArC1h8Qi5gb9Tv0Z__D4jpbqpExcaGIU

Anonymkode: 32a48...bbd

Har ikke lest svarene, så mulig noen alt har sagt dette: 

Hytteforbudet handler ikke om smittevern, men at helsevesenet i hyttekommunene ikke skal belastes ekstra i denne helt spesielle perioden. 

Anonymkode: 83fe9...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hytte og jeg gremmes over de som klager på hytteforbudet. Hytta står der, den kommer ikke til å fordufte selv om den ikke brukes på en stund nå. Kanskje det gjør at jeg setter enda mer pris på den når jeg kan dra dit igjen. 
 

Overhørte to damer på butikken ista: vi skal dra på hytta til at vi er der noen minutter over midnatt. Da kan vi sove der en natt uten å komme innunder forbudet på ett døgn om vi drar noen minutter før midtnatt igjen. 
Jeg blir jo undrene til folk, har de ikke noe fantasi til å finne på ting hjemme? Har de kun en slik bryter på hytta? Selv har jeg ikke problemer med å fylle dagene med ting å gjøre, det har hellr ikke mine unger. Ingen er sure, går oppå hverandre eller klager. Eller hun ene klager, for hun har så mye å gjøre at det er kjedelig når hun må legge seg. Hun er så stor at hun går i seng til normal til uansett, for hun vet klokka ring dagen etter og da er det en ny dag med mye hun kan gjøre. Leggetiden er utsatt en time, men det er jo pga at hun kan sove en time lenger hver morgen så den totale mengden med søvn får hun uansett. 
 

Og hvem som er i regjering, har makt osv har ingenting å si i disse dager. Disse reglene hadde kommet helt uavhengi av hvem som har makt eller ikke, for disse reglene har kom et etter anbefalinger fra andre enn de som sitter på stortinget. 
 

Jeg lurer også på om hyttefolka som klager også er de som klager over at det er ventelister for behandlinger i norge, at de må vente en uke på å få time hos sin fastlege. Det virker som de tenker: meg, meg, meg og meg først og resten driter vi i. Det er mange grunner til mye, men å sette seg skikkelig inn i hva og hvorfor virker det ikke som de gidder å gjøre. 
Min hytte skal få stå tom og det håper jeg alle mine hyttenaboer også gjør. Vi klarer alle å ha ett liv hjemme, få opplevelser, oppdage nærmiljøet vårt på en annen måte enn vi er vant til for jeg er sikkert på at vi alle har mye i nærmiljøet vårt som vi ikke viste var der og som faktisk kan være spennende å oppdage. Ikke lenge siden jeg oppdaget at jeg har syklet forbi vikingegraver hver dag til jobb. Folk hvalfarter til nabobyen for å se på slike, men de som ligger rett forran snuta vår er ikke så spennende feks. 

Anonymkode: 3c6f1...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også hyttefolk, men må si at denne saken ikke engasjerer meg. Vi tåler fint en sesong eller to hjemme  Da er det langt verre med alle områder som er stengt. Synes det er kjipt å ikke kunne ta med barna på en fotballbane for å sparke litt, selv når vi er alene på banen. Barn og unge går glipp av så mye; bursdager, venner, besteforeldre, konfirmasjoner, russetid etc. Kjedelig at områdene der de kunne være aktive alene eller med familien (forutsatt at ingen andre var der) også er stengt. Det burde holdt med p følge reglene for avstand der også. 

Anonymkode: 5d64d...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...