Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Det er bare to uker siden skolene ble stengt, men jeg er fullstendig utslitt. Jeg har en samfunnskritisk jobb så jeg er på jobb i vanlige 8 timer daglig. Når jeg kommer hjem må skolearbeidet for barnet starte. Vi rullerer på hjemmekontor, men ikke mulig å kombinere hjemmekontor og skolearbeid så da tas skolearbeidet på ettermiddag/ kveld. I tillegg er det jo alt det vanlige som må gjøres. Jeg er helt totalt utslitt og på gråten nesten hver dag. Jobben presser mer og mer så er på bristepunktet. Jeg vet at alle har det slik omtrent og jeg har ikke noe å sutre over, men jeg er helt ødelagt snart. Forsovet meg to dager på rad selvom jeg legger meg tidlig og jeg har ikke forsovet meg siden jeg gikk på vgs Anonymkode: baf97...363
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 I slike tider hjelper det å se litt utover seg selv. Du har jobb, du har et hjem, du har mat og du kommer til å overleve dette her. Er selv alene med tre barn, et med autisme og hjemmekontor. Jeg har slått meg til ro at slik kommer livet til å bli noen måneder fremover. Man må klare det, og man klarer det. Det kunne vært så uendelig mye verre. Vi er tross alt heldige som bor i Norge og ikke feks slummen i India under en pandemi. Anonymkode: 11125...d0e
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Pust dypt. Prioriter jobb og hjemmeskole (men ikke vær for ambisjøs. Gjør det nødvendigste) og la resten flyte. Ikke bry deg om det er rotete - det kommer uansett ikke besøk nå, og skulle noen få se det så skjønner de veldig godt grunnen! - velg de enkle løsninger i matveien. La evn barnet/barna gjøre enkle oppgaver hjemme mens du er på jobb. Bare så hjemmet så vidt går rundt. Barna vil helt sikkert gjerne bidra. 3 ting er viktige nå: Jobb, hjemmeskole og din egen helse. Du er nødt til å ta vare på deg selv oppi dette. Ellers fungerer intet av resten. Snakk med mannen din og lag en plan. Noen ganger er godt nok faktisk godt nok. Anonymkode: e1b2f...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå