Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 De siste månedene har vi levd med en alvorlig diagnose hos et av barna i utvidet familie. Jeg har ny jobb, og er livredd for å miste den. Nå må jeg produsere 8 timer om dagen samtidig som jeg (og mannen) tar vare på små barn hjemme, som kun klarer seg selv når de ser på ipad. I morgen får jeg vite om jeg har kreft. Timer hos psykologen jeg vanligvis har er avlyst. Jeg oppdaterer vg, dagbladet og nrk hvert 5. minutt døgnet rundt. De siste tre dagene har jeg sovet 4 timer hver natt, og jobbet resten. Jeg orker ikke dette lenger, og iallefall ikke å leve med denne usikkerheten om når skole og barnehage åpner igjen. Nå føler jeg at jeg bare vil gi opp. Anonymkode: 99987...5ef
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Livet er tøft for mange. Jeg har fått utsatt operasjon av hjernesvulst. Legene sier at får jeg slag vil det bli stort og jeg vil mest sannsynlig dø. Hver dag jeg ikke får slag er en gave. Anonymkode: 133f6...bc7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Dette er en utfordrende tid for alle. Selvom man ikke er alvorlig syk, så har man lov til å si at dette er tøft. Anonymkode: 2f628...f5a
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Selv mange friske har det tøft om dagen, klart det blir ekstra slitsomt med både egen og andres sykdom på toppen. Men gjør det du kan for å overleve. Det er ikke anbefalt å lese for mye nyheter om man er engstelig, det forverrer engstelsen. Sett deg et mål om å se nyheter en gang om dagen, ser du f.eks dagsnytt på nrk om kvelden så blir alt som har skjedd i løpet av dagen som er viktig sammendratt til deg. Katastrofeoverskriftene på VG og Dagbladet trenger du ikke, så dropp dem. For å styrke eget immunforsvar er sunn og regelmessig mat og nok søvn første bud. Si til deg selv at det du ikke har rukket innen kloken 21 om kvelden rakk du dessverre ikke, også legger du deg klokken 22 og sover. Ta om nødvendig noe å sovne på, for den uroen og søvnmangelen du opplever nå hjelper deg ikke i det hele tatt. Denne unntakstilstanden kan vare en stund, så det er viktig å ta vare på seg selv. Anonymkode: e0237...7f2
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Først av alt: Sender deg en stor klem og krysser fingrene for at du ikke har kreft. Jeg tror det er viktig at mannen støtter deg i denne tiden. Har han også hjemmekontor? Kan har ta fri de dagene nå som barnehage/skole er stengt? I så fall kan han ta med seg ungene ut en stund slik at du kan få slappet litt ekstra. Anonymkode: 75308...83b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Du må jo sykemelde deg ! Evt ta alle syktbarn dagene. Anonymkode: e5b53...335
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Klem til deg ❤ Alle har rett til å føle det de føler. Ingen skal fortelle deg at det er feil å føle sånn Ta kontakt med fastlege og få en sykemelding. Helsa foran jobb, uansett Anonymkode: 85100...3a4
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 Det første du må gjøre er å holde deg unna tabloidavisene. Se nyhetene på NRK, der får du alle fakta du trenger uten de store katastrofeoverskriftene. Så må du prøve å sove bedre. Logg av alt en time før leggetid, legg deg i rimelig tid og konsentrer deg om å tenke på gode ting. I morgen får du mest sannsynlig beskjed om at du er frisk, all statistikk tilsier det. Men om du er syk så takler du det også. Det er mange som da tar vare på deg og de er dyktige i det de gjør. Når det gjelder jobben må du gå i dialog med arbeidsgiver. Ingen kan forvente 8 t effektiv innsats med småbarn hjemme. Du mister ikke jobben pga mindre produksjon i disse tider. Da må du i såfall koble inn fagforeningen. Pust med magen, dette er det bare du som kan gjøre noe med og jeg er sikker på at du er sterkere enn du tror. Lykke til! Anonymkode: 5db74...c45
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 Det er tøffe tider! Og din situasjon med usikkerhet om egen helse og bekymring for barn i nær familie gjør ting enda mer usikkert. Jeg sliter med søvn. Det som hjelper meg er å ikke være på nett/mobil etter kl. 21. Har jeg ting jeg bekymrer meg for skriver jeg det ned på et ark og kaster arket etterpå. Også har jeg begynt å lese bøker. 30 minutter hver kveld. Jeg håper du får gode nyheter angående helsen din! Logg av nett. Ikke ha dårlig samvittighet for utstrakt iPad-bruk! Og til slutt en stor klem❤️ Anonymkode: fb038...239
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 Kjære deg, kan du ikke gå til fastlegen din og forklare hvordan du har det? Jeg tror du vil få en sykemelding. Mange klemmer til deg❤️ Anonymkode: c7f86...258
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 Jeg jobbet meg syk en gang. Ville gjøre alt for arbeidsgiver. Takken var at vi ble Outsourset etterpå. Ble ett helvete å jobbe etterpå Anonymkode: 85100...3a4
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De siste månedene har vi levd med en alvorlig diagnose hos et av barna i utvidet familie. Jeg har ny jobb, og er livredd for å miste den. Nå må jeg produsere 8 timer om dagen samtidig som jeg (og mannen) tar vare på små barn hjemme, som kun klarer seg selv når de ser på ipad. I morgen får jeg vite om jeg har kreft. Timer hos psykologen jeg vanligvis har er avlyst. Jeg oppdaterer vg, dagbladet og nrk hvert 5. minutt døgnet rundt. De siste tre dagene har jeg sovet 4 timer hver natt, og jobbet resten. Jeg orker ikke dette lenger, og iallefall ikke å leve med denne usikkerheten om når skole og barnehage åpner igjen. Nå føler jeg at jeg bare vil gi opp. Anonymkode: 99987...5ef Arbeidsgiver kan ikke sparke deg fordi du er syk, altså. Så hvis det i verste fall viser deg at du har kreft, skal du bruke tid og overskudd på å bli frisk. Jobbe kun så mye du kan og klarer, ikke mer! Anonymkode: 3cc4b...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå