Gå til innhold

Har jeg lov å kommentere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to venninner. Begge jobber i helsesektoren. De har vært litt «skinnhellige» vis hensyn, hold avstand, hold dere hjemme. Så i går var de på tur med ungene, sammen, fem unger og to mammaer. Det var ingen avstand der. Er det ikke litt idiotisk å si folk kan holde seg hjemme når de som helsearbeidere på sykehus IKKE gjør det?

Jeg har ikke engasjert meg så veldig til nå men jeg begynner å få nok av dobbeltmoral. 

Anonymkode: b88fe...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være Coronapoliti er alltid usjarmerende. Pass dine egne saker du 

Anonymkode: f0b57...0ca

Skrevet

Kan jo være at de familiene kun har kontakt med andre. Hadde ikke sagt noe. Har nok Koronapoliti som det er.

Anonymkode: 5fcdb...6ef

Skrevet

Kun har kontakt med hverandre, mente jeg.

Anonymkode: 5fcdb...6ef

Skrevet

Regner med de to familiene kun har kontakt med hverandre og da er det jo helt innenfor.

Anonymkode: b8b8b...b14

Skrevet

Om de selv er corona-politi på sosiale media så ville jeg nok lagt inn en kommentar ja. 

Anonymkode: a8b64...be4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med de to familiene kun har kontakt med hverandre og da er det jo helt innenfor.

Anonymkode: b8b8b...b14

Det er ikke innenfor nei

Anonymkode: e9a1b...3a3

Skrevet

De er venninner, også med meg. De er begge i jobb også deres ektefelle, så de eksponeres alle voksne daglig for smitte. Siden de selv er politi og jobber på sykehus så finner jeg det merkelig at de treffes i en såpass stor gruppe all den tid det er frarådet. 
HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De er venninner, også med meg. De er begge i jobb også deres ektefelle, så de eksponeres alle voksne daglig for smitte. Siden de selv er politi og jobber på sykehus så finner jeg det merkelig at de treffes i en såpass stor gruppe all den tid det er frarådet. 
HI

I hovedinnlegget jobbet begge i helsesektoren, nå er den ene plutselig politi?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Coronapoliti på FB da. 😄

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun mener nok at de opptrer som coronapoliti. Den mest usjarmerende gruppen. 

Anonymkode: 7082f...0b0

Skrevet

Slutt å bry deg. Pass på deg selv.

Anonymkode: db3b6...3cd

Skrevet

Myndighetene har spesifisert at dette med kun 5 i gruppen ikke gjelder for familie/samme husstand. Hvis den ene familien er 4 personer og den andre 3, er de ikke for mange. Da er personene fra husstand nr 1 eksponert for 3 «fremmede», mens personer fra husstand nr 2 er eksponert for 4 «fremmede». Begge deler er under 5.

Anonymkode: a62c9...a43

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Myndighetene har spesifisert at dette med kun 5 i gruppen ikke gjelder for familie/samme husstand. Hvis den ene familien er 4 personer og den andre 3, er de ikke for mange. Da er personene fra husstand nr 1 eksponert for 3 «fremmede», mens personer fra husstand nr 2 er eksponert for 4 «fremmede». Begge deler er under 5.

Anonymkode: a62c9...a43

Ehhh nei, det er jo ikke sånn det menes da. Da kan jo 50 stk møtes, bare de er maks 5 fra hver familie

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh nei, det er jo ikke sånn det menes da. Da kan jo 50 stk møtes, bare de er maks 5 fra hver familie

Eh, nei. Prøv å regne på nytt du.

Anonymkode: bcc07...66f

Skrevet

«Coronapoliti er alltid usjarmerende» 

Det må være noe av det dummeste jeg har lest. Verden er i den største pandemien på 100 år, tusenvis er døde og mange tusen til vil dø. Det er HELT innafor å konfrontere de som ikke følger reglene. 
Til og med en hund kan følge kommandoen «Sitt. Bli!»

Vi mennesker er tydelig for dumme til det»

Anonymkode: 83115...d12

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å være Coronapoliti er alltid usjarmerende. Pass dine egne saker du 

Anonymkode: f0b57...0ca

Men kjære deg. Det kan være så usjarmerende det vil når det er en nødvendighet. Har du ikke forstått at nå er det ikke noe som heter "egne saker"? Man kan ikke selv velge å være en smittespreder. 

Anonymkode: 0d464...440

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Det kunne jeg faktisk ha kommentert, ja.

Anonymkode: d8d71...616

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg. Det kan være så usjarmerende det vil når det er en nødvendighet. Har du ikke forstått at nå er det ikke noe som heter "egne saker"? Man kan ikke selv velge å være en smittespreder. 

Men hjelper det tror du, å være koronapoliti? Vil det hjelpe i det konkrete tilfellet at HI her skriver en kommentar på FB for å «ta» de to venninnene? Det hjelper kanskje for HI, hun får anledning til å være skadefro, og anledning til å drite ut de to damene. Jeg tror at den mest direkte konsekvensen utover det emosjonelle er at de to venninnene oppfatter HI som slem og lite forståelsesfull, og vil trekke seg unna henne. Også kanskje at de ikke lenger deler på FB hvis de er ute. Mest sannsynlig får det ingen effekt på det HI er opptatt av å endre - hvordan de forholder seg til retningslinjene som finnes. 

Skrevet
2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Men hjelper det tror du, å være koronapoliti? Vil det hjelpe i det konkrete tilfellet at HI her skriver en kommentar på FB for å «ta» de to venninnene? Det hjelper kanskje for HI, hun får anledning til å være skadefro, og anledning til å drite ut de to damene. Jeg tror at den mest direkte konsekvensen utover det emosjonelle er at de to venninnene oppfatter HI som slem og lite forståelsesfull, og vil trekke seg unna henne. Også kanskje at de ikke lenger deler på FB hvis de er ute. Mest sannsynlig får det ingen effekt på det HI er opptatt av å endre - hvordan de forholder seg til retningslinjene som finnes. 

Kommer vel an på måten man snakker på. Det er fint mulig å komme med motforestillinger uten å drite noen ut.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er helt feil. Man skal kun være grupper på maks fem stk. Hvis en familie er mer enn fem stk, f.eks 2 voksne og 4 barn er det greit, men 7 stk fra to familier er ikke greit.

Anonymkode: 3162d...bcf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det der er helt feil. Man skal kun være grupper på maks fem stk. Hvis en familie er mer enn fem stk, f.eks 2 voksne og 4 barn er det greit, men 7 stk fra to familier er ikke greit.

Anonymkode: 3162d...bcf

Feil? Jeg sier jo det samme som deg da

Skrevet
6 timer siden, Iiiiik skrev:

Eller kanskje fører det til at de tar til vettet. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer vel an på måten man snakker på. Det er fint mulig å komme med motforestillinger uten å drite noen ut.

Enig, men en "offentlig" kommentar på FB er neppe ikke rett kanal. Å ta det direkte med dem er selvfølgelig noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...