Gå til innhold

Når lærer ringer og vil snakke med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og en ellers snakkesalig gutt knapt sier et ord eller svarer på det som hun spør om, da blir mor litt svett. 

Han snakker ellers på både inn- og utpust, men har alltid hatet å snakke i telefon. FaceTime går greit, men i telefon uten at han ser den han snakker med blir han stum. 

Jeg skjønner jo at lærer ringer bl.a for å sjekke at barna har det greit hjemme og da blir jeg helt svett over hva hun tenker om at hun knapt får et ord ut av den skravlebøtten. Han må jo virke både utilpass og redd/skremt. 

Hadde dere tatt en telefon til lærer og tatt en prat om det? Det gjelder som sagt hver gang han snakker i telefon, uansett hvem som er i andre enden. 

Anonymkode: d4ea3...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare sende en mail og forklare, kanskje hun kan bruke Facetime neste gang

Anonymkode: 35c04...64f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og en ellers snakkesalig gutt knapt sier et ord eller svarer på det som hun spør om, da blir mor litt svett. 

Han snakker ellers på både inn- og utpust, men har alltid hatet å snakke i telefon. FaceTime går greit, men i telefon uten at han ser den han snakker med blir han stum. 

Jeg skjønner jo at lærer ringer bl.a for å sjekke at barna har det greit hjemme og da blir jeg helt svett over hva hun tenker om at hun knapt får et ord ut av den skravlebøtten. Han må jo virke både utilpass og redd/skremt. 

Hadde dere tatt en telefon til lærer og tatt en prat om det? Det gjelder som sagt hver gang han snakker i telefon, uansett hvem som er i andre enden. 

Send en mail

Anonymkode: 67d18...3a2

Skrevet

Det må han bare bli vant til hvis han skal leve i den virkelige verden. Jeg hatet det alltid som barn og, men da fantes det ikke facetime og jeg hadde ikke noe annet valg. Ble vant til det til slutt. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn var sønnen min også når læreren ringte! Sa bare mhm hele tiden. Til vanlig snakker han mye. Men bekymrer meg ikke for det,læreren skjønner nok at det er uvant å snakke i telefonen sammen.

Anonymkode: f8ca1...f0e

Skrevet

Hvor gammel er gutten? 
Jeg er ungdomsskolelærer og MEGET vant til enkelte elever som mister munn og mæle med en gang man kommuniserer med dem utenfor skolebygget. Enkelte flammer opp og blir tilnærmet stumme dersom man møter dem feks på butikk, og man skjønner at kleinhetsskalaen er sprengt for øyeblikket. 

Så med andre ord: dette ville jeg tatt med knusende ro. Jeg regner med at lærer kjenner gutten og vet at han snakker til vanlig, så jeg hadde ikke, som lærer, ofret dette en tanke engang.

Men hvis DU kjenner mye på dette ville jeg bare ha sendt en mail og forklart (og så tipper jeg at du får omtrent samme svar som det jeg har gitt over her 😁!)

Skrevet
3 minutter siden, Tussiline skrev:

Hvor gammel er gutten? 
Jeg er ungdomsskolelærer og MEGET vant til enkelte elever som mister munn og mæle med en gang man kommuniserer med dem utenfor skolebygget. Enkelte flammer opp og blir tilnærmet stumme dersom man møter dem feks på butikk, og man skjønner at kleinhetsskalaen er sprengt for øyeblikket. 

Så med andre ord: dette ville jeg tatt med knusende ro. Jeg regner med at lærer kjenner gutten og vet at han snakker til vanlig, så jeg hadde ikke, som lærer, ofret dette en tanke engang.

Men hvis DU kjenner mye på dette ville jeg bare ha sendt en mail og forklart (og så tipper jeg at du får omtrent samme svar som det jeg har gitt over her 😁!)

Jeg er lærer i 1. klasse, og kan skrive under på dette! Så det gjelder nok mange elever i alle aldre. 😄

Anonymkode: ee7ae...06f

Skrevet

Både store og små kan ha problemer med å snakke i telefonen inkl meg selv. Hos barn er det nok ekstra vanlig. Min datter er bare 4 år da, men hun nøyer seg med å nikke og riste på hodet i telefonen😅 Hun prater vanligvis uten stopp sammen 6 åring. 

Læreren din kjenner sønnen din og skjønner jo det er telefonen han sliter med.

Uansett, kjenner meg igjen i det å være mor og begynne å overtenke. Vi møtte barnehagepedagogen til datteren min i butikken etter barnehagen en dag. Jenta vår er alltid blid og glad i barnehagen. Men i butikken sammen med meg bare hylte hun og slo sint etter meg. Sikkert pga lavt blodsukker og trøtt etter lang barnehagedag. Jeg kjeftet og så sur og sliten ut. Så dukket barnehagelærenen opp hun opp og hun begynte å gråte. Læreren så overrasket ut og sa ‘dette må være første gang jeg har sett deg hyle og gråte». Og i stedet for å bli glad for at barnet mitt tilsynelatende var en kjekk og blid jente i barnehagen, så tenkte jeg kun at nå trodde sikkert barnehagelæreren hennes at hun hadde det helt grusomt hjemme og at barnehagen ble hennes ‘frisone’ osv😅

Anonymkode: c86f7...319

Skrevet

Så fine dere er❤️

Tusen takk for fine, fornuftige og beroligende svar. Nå skal jeg slutte å overtenke og bare be henne ringe på FaceTime neste gang. 

Takk og god natt 🙏🏻

Hi

Skrevet

Slutt å overtenke. Dette er jo helt normalt for mange barn😅 
Virker mer pussig hvis du skal kontakte lærer for å forklare samtalen. 

Anonymkode: 7f2cd...f72

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har både hevdet at hun nesten ikke er fysisk aktiv, og at det er så som så med lunsjen...

Altså.. vi går minst en times tur hver dag, og hun har to personlige assistenter og varmlunsj hver dag.. 

Og hun er 10 år, så man skulle tro det var faktabasert info som kom ut 

Jeg håper de ikke tar alt for god fisk 😂😂😂

Anonymkode: 0769f...1e7

Skrevet

Det der tror jeg ikke er uvanlig altså! Læreren til 7 åringen har ringt flere ganger på teams og ordene må hales ut på en ellers snakkesalig jente! Har vært i nærheten selv da og tittet inn og sagt hei og hjulpet litt til med å sette ord på hva vi gjør på osv 😊

Anonymkode: 64cd2...c21

Skrevet

Barn er rare, og det vet nok læreren ;)

Var hos tannlegen med datteren min nå før denne coronagreia og tannpleieren kom med en rekke spørsmål om kosthold, drikke, pussevaner osv. Jeg ble helt sjokkert over svarene....

F.eks spurte tannpleieren om hun pleide å drikke mye brus.

Datteren min svarte at ja, det gjorde hun, la ut om brusdrikking til middag, hva slags brus hun liker osv. Hørtes ut som brus var hverdagsdrikke nr en, døgnet rundt....

Vi drikker brus bare i helgene, og bare et glass til middag, ikke mye brus i det hele tatt ;)

Anonymkode: 84118...da5

Skrevet

Alle mine tre er slik på telefon om det ikke er venner. De er sånn med meg til og med. Så klart har læreren alt mistanke om hjemmet deres kan hun jo tenke sitt, men ellers er dette normalt. 

Anonymkode: 17203...094

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...