Anonym bruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Jeg blir så lei meg på min datters vegne... Hun går i 7. klasse og har i praksis null oppfølging fra skolen eller kontaktlærerne! Jeg skjønner at det er en ny situasjon for lærerne, at de skal sjonglere hjemmearbeid, digitale platformer, omgjøring av opplegg osv, men likevel. Dette er en liten skole – totalt 130 elever. Em klasse på hvert trinn, to kontaklærer i klassen så de har 13 og 14 elever hver. Min datter er nå hjemme på 3. uka. Hun var hjemme hele første uka fordi hun var forkjøle tog vi tok henne ut bare for sikkerhetsskyld – sånn i tilfelle. Ingen lærer tok kontakt da vi meldte henne syk. Ingen lærer har ringt for å høre hvordan det går med hjemmeskole, ingen lærere er på video eller telefon med elevene, ingen form for forsøk på undervisning. De får kun tilsendt en enkel plan a typen ‘gjør en side i matteboka’, les 2 sider i norsk, tegn en valgfri tegning. Rektor sendte ut melding om at alle kontaktlærere skulle følge opp sine elever og ha samtale med de en og en minst en gang i uka. Det har ikke skjedd så langt. De skal liksom gjøre ‘innsjekk’ på teams, men ingen sjekker om alle elevene faktisk svarer at de er tilstede. Ingen sier ‘hade’ på slutten av dagen eller på slutten av en ¨time¨. De skal sende bilde av leksene de har gjort, men ingen sjekker om de faktisk leverer. Vi gjorde en test og ¨glemte¨ å levere matte oppgavene. Det var på fredag og ingen har etterlyst det.... Til gjengjeld har vi en som går i 8. trinn på naboskolen. Det er riktignok ungdomsskole, men likevel. Her har de undervisning 4 bolker hver dag, lærerne snakker med elevene enten i grupper, hele klassene eller en og en. Sørger for at alle forstår stoffet, er tilgjengelig for spørsmål, gir tilbakemelding på det elevene sender inn, spør hvordan alle har det, deler inn i grupper så alle skal ha noen å samarbeide med eller snakke med i løpet av dagen. Jeg har selvsagt forsøkt å kontakte skolen, men får bare til svar at dette er nytt for alle, og veien må bli til mens man går.... Altså; å sørge for kontakt med elevene sine er vel neppe noe nytt eller veldig vanskelig? Og dette skal altså fortsette – trolig i mange uker framover! Dette var egentlig bare en utblåsning av frustrasjon over situasjonen.... ALT BLIR (NOK) BRA! Anonymkode: 1f3d9...221
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Jeg hadde ikke gitt meg og krevd tilbakemelding/oppmerksomhet fra lærer minst en gang pr dag. Ingen yter bra uten noen form for oppmuntring. Ring rektor hver dag til ting endres. Dette kommer til å vare en stund og etter snart to uker bør ting ha kommet litt på plass hos selv den mest inkompetente lærer. Anonymkode: 9d511...778
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Har du kontakt med noen av de andre foreldre? Er det det samme for de andre elevene i klassen? Jeg synes det høres ut som en sak for fau. Én forelder kan skolen avfeie, fau står mye sterkere. Jeg synes ikke du er urimelig som forventer en eller annen oppfølging fra lærer. Anonymkode: fba61...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå