Gå til innhold

Skriftlig eksamen avlyst


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men da vet vi det. 

Ergo er det bare å forberede seg på å bedrive fjernundervisning også for avgangselever til "the bitter end". Det gode med det, er at vi får litt bedre tid på et par temaer. 😉

Anonymkode: 374e4...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enn så lenge vil det nå bli mer fokus på eventuelle muntlige eksamener. 

Anonymkode: a615d...7b9

Skrevet

Det er jo et tydelig signal på varigheten av hjemmeskole, tenker jeg

Anonymkode: 959f2...340

Skrevet

Helt fint. Eksamen er ikke viktig. Læring er viktig. Og nå uten russetida også er det jo muligheter.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo et tydelig signal på varigheten av hjemmeskole, tenker jeg

Anonymkode: 959f2...340

Ikke nødvendigvis. Jeg tror fortsatt de kommer til å åpne skolene, i hvert fall delvis, etter påske. 

Anonymkode: a615d...7b9

Skrevet

Da må fokuset være på vurdering for læring og ikke vurdering for standpunkt!

Skrevet

Veldig greit å få en avklaring såpass tidlig. Mulig det er et spark til å avvikle hele konseptet med eksamen 🙏🏻

Anonymkode: 7f8b8...f6b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg tror fortsatt de kommer til å åpne skolene, i hvert fall delvis, etter påske. 

Anonymkode: a615d...7b9

Småskolen. Neppe ungdomsskole og vgs. 

Anonymkode: a4715...4db

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig greit å få en avklaring såpass tidlig. Mulig det er et spark til å avvikle hele konseptet med eksamen 🙏🏻

Anonymkode: 7f8b8...f6b

Hvordan skal de ellers vurderes?

Anonymkode: 95325...6d5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Småskolen. Neppe ungdomsskole og vgs. 

Anonymkode: a4715...4db

Nei, ikke alle, men jeg tror 10.trinn, vg2 YF og vg3 kommer tilbake først, siden det er avgangselever. 

Anonymkode: a615d...7b9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal de ellers vurderes?

Anonymkode: 95325...6d5

Det finnes noe som heter standpunktskarakterer også ...

Anonymkode: a615d...7b9

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal de ellers vurderes?

Anonymkode: 95325...6d5

På arbeidet de gjør gjennom hele året og ikke være prisgitt eksamensoppgaver og dagsform, for eksempel. 

Anonymkode: 7f8b8...f6b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg tror fortsatt de kommer til å åpne skolene, i hvert fall delvis, etter påske. 

Anonymkode: a615d...7b9

Det må du gjerne tro. 

Jeg tror absolutt ikke at skolene blir åpnet igjen så fort. 

Anonymkode: 374e4...dee

Skrevet

Kanskje en av de få tingene som slått ut positivt for oss akkurat nå, har en avgangselev som sliter enormt når det er skriftlig prøve. Tror faktisk dette slå godt ut for han. 

Anonymkode: ebad3...847

Skrevet
3 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Da må fokuset være på vurdering for læring og ikke vurdering for standpunkt!

Ah, hadde det vært så vel. Vi har tvert i mot fått beskjed på at vi nå må sikre oss vurderingsgrunnlag for standpunkt, først og fremst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...