Gå til innhold

Mange her som har fått skattemeldingen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som får opptil 20-30 tusen igjen på skatten: hvorfor i all verden skatter dere et par TUSEN mer i mnd enn dere må (med mindre dere får store fradrag da)? 

Det er ikke slik at vi FÅR penger fra Skatteetaten, det er dine egne penger som du har betalt inn. Betaler du inn ekstra skatt hver måned for å få igjen på skatten, så jan jeg meddele at det er en elendig måte å spare på. Da er du rett og slett stokk dum økonomisk

Anonymkode: 8e081...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere som får opptil 20-30 tusen igjen på skatten: hvorfor i all verden skatter dere et par TUSEN mer i mnd enn dere må (med mindre dere får store fradrag da)? 

Det er ikke slik at vi FÅR penger fra Skatteetaten, det er dine egne penger som du har betalt inn. Betaler du inn ekstra skatt hver måned for å få igjen på skatten, så jan jeg meddele at det er en elendig måte å spare på. Da er du rett og slett stokk dum økonomisk

Anonymkode: 8e081...34e

Hvorfor er det en dum måte å spare på?

Anonymkode: 617ca...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som får opptil 20-30 tusen igjen på skatten: hvorfor i all verden skatter dere et par TUSEN mer i mnd enn dere må (med mindre dere får store fradrag da)? 

Det er ikke slik at vi FÅR penger fra Skatteetaten, det er dine egne penger som du har betalt inn. Betaler du inn ekstra skatt hver måned for å få igjen på skatten, så jan jeg meddele at det er en elendig måte å spare på. Da er du rett og slett stokk dum økonomisk

Anonymkode: 8e081...34e

Ikke at jeg er en av de som får så mye igjen, men hvorfor er det en dum møte å spare på? Man får i det minste rentene også.

Anonymkode: da300...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke at jeg er en av de som får så mye igjen, men hvorfor er det en dum møte å spare på? Man får i det minste rentene også.

Anonymkode: da300...800

Fordi det finnes bedre sparemåter med høyere avkastning enn den lusne renta skattepengene gir. 

Anonymkode: 8ae84...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk idag :)

 

Står at man får tilbake skatt hvis man ikke har ubetalt gjeld. Jeg har (dessverre) en inkassosak på meg. Betyr det at skatt til gode ikke kommer til meg da tro?

Anonymkode: 843a4...162

Skatt tilgode må du da Selvfølgelig bruke til gjelda!! Det burde du tenkt selv uten hjelp fra staten.

Anonymkode: 5ed31...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bedre? 

De sier at ektepar og samboere som eier bolig sammen, har barn sammen osv skal få samtidig, så om dere ikke har fått det følger de ikke sine egne regler. 

Du kalte han mannen din og jeg opplyste om at da har de ikke gjort som de sier de skal gjøre. 

Anonymkode: 1c3a1...90a

Ikke meg du spør, men samboer og jeg eier sammen og har barn sammen. Kun jeg som har fått her. 

Anonymkode: e5871...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som får opptil 20-30 tusen igjen på skatten: hvorfor i all verden skatter dere et par TUSEN mer i mnd enn dere må (med mindre dere får store fradrag da)? 

Det er ikke slik at vi FÅR penger fra Skatteetaten, det er dine egne penger som du har betalt inn. Betaler du inn ekstra skatt hver måned for å få igjen på skatten, så jan jeg meddele at det er en elendig måte å spare på. Da er du rett og slett stokk dum økonomisk

Anonymkode: 8e081...34e

I år var beregningen min ganske perfekt, men tidligere år har jeg vært student og hatt variabel inntekt med flere forskjellige jobber og et enkeltpersonsforetak. Bedre med penger tilbake og litt renteinntekter tapt enn en baksmell som gir utfordringer i et trangt budsjett. Nå som jeg har en jobb og ikke enkeltpersonsforetak blir det mye enklere (og ikke så kritisk med en baksmell).

Sånn var min tanke ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått noen beskjed ennå om at den har kommet, men tok en titt i dag og da var den der.

Har hatt smell de siste årene pga ungene arvet penger etter min søsters bortgang. Men i fjor så betalte jeg ekstra inn hver mnd, så da slapp jeg å gå i minus i år. Får igjen noe, men ikke så mye som jeg betalte ekstra i fjor.. Men bedre med litt trekk hver mnd, enn smell på skatten... 

Anonymkode: e7093...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bedre? 

De sier at ektepar og samboere som eier bolig sammen, har barn sammen osv skal få samtidig, så om dere ikke har fått det følger de ikke sine egne regler. 

Du kalte han mannen din og jeg opplyste om at da har de ikke gjort som de sier de skal gjøre. 

Anonymkode: 1c3a1...90a

Min samboer fikk i går, vi har barn og eier, men jeg fikk ikke jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått beskjed om den. Men logget meg inn og det lå det info om at de manglet opplysninger for å kunne gjøre den ferdig. Det manglet listepris/nypris på bilen, og opplysninger om boligen min, som var registrert som sekundærbolig. Fikk rettet opp og sendt inn 

Anonymkode: cef23...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logget meg inn i dag selv om jeg ikke hadde fått beskjed og der lå beskjed om at de manglet listepris på bilen ny. Tastet inn det og så kom oppgjøret klart. Får igjen 3500,- var redd for baksmell så ganske lettet. Alle gjeldsrenter står på meg og jeg hadde fratrekk for IPS, gaver til organisasjoner mm, det hjalp meg over nullpunktet tror jeg. 

Anonymkode: 27d8e...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...