Gå til innhold

samvær og coronavirus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan holder dere til angående samvær?

Littlå her har samvær med pappaen sin 2 ganger i uka (ikke overnatting da, noen timer)

Det er dette med at det ikke skal være så masse folk tilstedet i et hus 

Og hjemme hos far pleier alltid det å være farmor,farfar,oldemor.og bestefolrendre til bestefar tilstedet og forskjellige folk (fordi er ikke redde dette viruset osv)men jeg er.. har til og med dårlig immun forsvar..

hvordan holder dere til?

sender dere barnet til samvær?

Anonymkode: ae4e3...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samværet skal gå som vanlig, det sa de i FHI også , så lenge alle var friske

Anonymkode: e8f3e...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi samvær som vanlig. Tror alle parter (far, barn og jeg) hadde blitt smågale uten samvær 🤣

Anonymkode: 3a60e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi satt samvær på vent, noe far også er enig i

Anonymkode: e957a...e0a

littlå her har begynt nå med små forkjølelse. Og far er ikke enig pga familien hans vil være med littlå.. noe jeg er uenig i pga smittefare  

Anonymkode: ae4e3...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verken helsemessig eller juridisk grunnlag for å nekte samvær mellom friske barn og foreldre. Foreldrene kan selvsagt bli enige om noe annet. 

Anonymkode: 8d2cb...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

littlå her har begynt nå med små forkjølelse. Og far er ikke enig pga familien hans vil være med littlå.. noe jeg er uenig i pga smittefare  

Anonymkode: ae4e3...1b2

Du er jo uenig i alt uansett

Anonymkode: 780f3...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som folk leste innlegget ordentlig her; besteforeldre og oldeforeldre ++ som IKKE er redd for viruset??😳 Disse høres jo livsfarlige ut både for seg selv og for de fleste andre når de driter i reglene til de grader. Ville absolutt satt foten ned og nektet samvær oppi denne situasjonen etter de forholdene der..!

Anonymkode: 270f1...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo uenig i alt uansett

Anonymkode: 780f3...699

Ialefall ikke dum nokk til og tenke at det er real fare får videre spredning av viruset om andre i fars side går inn og ut og her og der, Og at det bare er en «forkjølelse» i dems øyne.. og at det er stor fare får at han har hatt kontakt med ein bekjent som har vært i østerikke ei plass tror jeg.. Som faktiskt testet positivt, I min meining så er det heilt egoistisk av far, og resten og tenke på den måten! hvor i all verden er barnets beste her? Om en av dem hadde vært forkjølet eller hostet osv ikke søren om de hadde gitt beskjed.. og nei barnefaren tar dette langt i fra serriøst..

kan være at begge foreldrer er friske og barn men det er fortsatt fare får smitte om det er mange i rommet..

Anonymkode: ae4e3...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg redd for å få smitten hus, da flere her er i risikosonen. Derfor holder vi oss inne og samvær har stoppet inntil videre. Hadde far vært uenig hadde barnet ikke kommet tilbake hit mens dette står på.

Du som nekter samvær pga barnet har symptomer, tenker jeg det må være opp til far selv å vurdere om de er redd for smitte. De er voksne folk som både kan vurdere dette selv og ta egne forholdsregler ift videre smittespredning 

Anonymkode: e957a...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg redd for å få smitten hus, da flere her er i risikosonen. Derfor holder vi oss inne og samvær har stoppet inntil videre. Hadde far vært uenig hadde barnet ikke kommet tilbake hit mens dette står på.

Du som nekter samvær pga barnet har symptomer, tenker jeg det må være opp til far selv å vurdere om de er redd for smitte. De er voksne folk som både kan vurdere dette selv og ta egne forholdsregler ift videre smittespredning 

Anonymkode: e957a...e0a

Enig i dette. Ellers står det mye fornuftig her. Viktig å være rause med hverandre nå. 
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nektes-samvaer-med-barna-av-frykt-for-smitte-1.14960194

Anonymkode: c0861...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ialefall ikke dum nokk til og tenke at det er real fare får videre spredning av viruset om andre i fars side går inn og ut og her og der, Og at det bare er en «forkjølelse» i dems øyne.. og at det er stor fare får at han har hatt kontakt med ein bekjent som har vært i østerikke ei plass tror jeg.. Som faktiskt testet positivt, I min meining så er det heilt egoistisk av far, og resten og tenke på den måten! hvor i all verden er barnets beste her? Om en av dem hadde vært forkjølet eller hostet osv ikke søren om de hadde gitt beskjed.. og nei barnefaren tar dette langt i fra serriøst..

kan være at begge foreldrer er friske og barn men det er fortsatt fare får smitte om det er mange i rommet..

Anonymkode: ae4e3...1b2

Merkelig hvordan mer og mer ny info dukker opp etterhvert som folk er uenige med deg... 

Hvis barnet viser symptomer så snakker du med legen og hører hva han sier. Da ender nok barnet i karantene. Denne karantenen bør nok gjennomføres hos far med tanke på at du har en lidelse som gir nedsatt immunforsvar og er dermed i risikogruppen. 

Når barnet er i karantene/isolasjon hos far så kan ikke far ha masse besøk. Men, er han dum nok til å risikere helsen til sine nærmeste eldste så får inne du gjort noe. 

Anonymkode: 4d658...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...