Gå til innhold

Korona uten luftveissymptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To av tre barn fikk feber i går, den er fremdeles høy på minste, men borte på hun på 6. Slapp er hun, og hun hadde feber i går. Det finnes ikke antydning til luftveisproblemer hos noen av dem, null snørr, hoste etc.

Kan korona vise seg i form av feber og redusert allmenntilstand som følge av det og ikke luftveidssymptomer? Eller er det som jeg tenker, et eller annet annet. Vi voksne kjenner ingen ting, ikke eldste barnet heller. 

Og ja, vi tar forholdsregler med isolasjon mm selv om jeg ikke tror det er korona. 

Anonymkode: baf65...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svineinfluensaen var slik for meg. Feber i et døgn og veldig slapp, sykdomsfølelse i kroppen, men ikke smerter, ingen luftveissymptomer. Og så var jeg frisk igjen, like brått.

Barn sies å kunne få lite symptomer, så jeg vil tro at det er mulig de har korona.

Veldig synd at alle med symptomer ikke blir testet. Og ganske ulogisk. Hvis man får bekreftet med test at man faktisk har korona, da får man ikke slippe ut av isolasjon før man har hatt to negative tester etter at man er blitt symptomfri, og de sies å måtte være hjemme 6-8 dager etter de er symptomfrie (og tester i den tiden). Men alle andre får beskjed om å bare være hjemme en dag etter man er symptomfri, så kan man leve som normalt igjen. Det er ikke logisk, for flere av disse kan da være smittebærere fremdeles, og så slippes de rett ut... Men slik er det når myndighetene ikke har hverken nok utstyr eller kapasitet til å teste eller analysere nok prøver 😕

Bedre at dere nå er overforsiktig enn det motsatte. God bedring til ungene og håper dere voksne ikke får det :)

Anonymkode: d12f0...541

Skrevet

Jeg fikk ikke luftveisplager umiddelbart. Først var jeg gjennom et par dager med feber. Når feberen da forsvant kom luftveisplager et lite døgn senere.

Anonymkode: 94aa1...c79

Skrevet

Hodepine og feber her. Kunne fint være corona sa legen, en mild sykdomsvariant. Gå i karantene til ungene er friske igjen :) 

Anonymkode: 21ce1...e20

Skrevet

Kan også være influensa. Ikke godt å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...