Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 nå har ungdommen min vert inne i de 14 dagene som har gått, nå gir jeg ungdommen lov til og møte venner,men ikke mer enn 5 som de abefaller, så passer bra at nærmeste vennene ,så er de 5 stk. han er helt frisk og vi andre er friske og vert inne i 14 dager, både han på 15 og søskene på 10 og 3 Anonymkode: 1d102...378
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Begge mine på 16 og 18 år møter venner. Yngste har aldri vært mer enn tre, ute, har ikke vært hjemme hos noen og ikke hatt noen hjemme her. Eldste har vært opptil 5 om jeg teller med kjæresten som han alltid er sammen med, de har også vært inne hos hverandre (kjellerstuer, garasjeloft o.l.) for å f.eks se film. Anonymkode: 32847...69e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Så klart! Folk sitter på utesteder i flokk, hvorfor nekte barn å leke sammen? Her leker 4 nabobarn sammen hver eneste dag, ute. Hadde aldri nektet ungene dette. Det var vel først i dag anbefalingene om maks 5 kom, og de er 4 barn pluss meg som voksen. Ute! Ingen er syke heller. Hvorfor folk isolerer seg inne uten symptomer er uforståelig. Anonymkode: 21e5b...3d5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 😳 Hva er da vitsen med at vi andre sitter hjemme? Anonymkode: 1fc6d...26e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Kjempelurt👏 Men ikke bli overrasket over enda strengere forbud etter påske da👍 Anonymkode: ccdb6...8c5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke smart. Anonymkode: 452d8...707 Skjønner ikke helt hvorfor "coronapolitiet" skal lage strengere regler enn myndighetene anbefaler jeg altså... Anonymkode: 32847...69e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så klart! Folk sitter på utesteder i flokk, hvorfor nekte barn å leke sammen? Her leker 4 nabobarn sammen hver eneste dag, ute. Hadde aldri nektet ungene dette. Det var vel først i dag anbefalingene om maks 5 kom, og de er 4 barn pluss meg som voksen. Ute! Ingen er syke heller. Hvorfor folk isolerer seg inne uten symptomer er uforståelig. Anonymkode: 21e5b...3d5 Seriøst? SERIØST?! Anonymkode: f8735...c76
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Jøje meg....Trist å lese.. Det er jo nettopp slik smitten sprer seg. Vi befinner oss i en nasjonal krise og da må for pokker ungdommer klare å leve asosialt noen uker! Anonymkode: e1929...b8f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Seriøst? SERIØST?! Anonymkode: f8735...c76 Ja, seriøst!!! Er ikke ulovlig. Er bare mammapolitiet nå forkledd som coronapolitiet som er idioter og burer seg inne! Anonymkode: 21e5b...3d5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Min er ute nå. Men får bare møte én venn. Anonymkode: 16c12...087
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Når skonummeret er IQ`n på folk Anonymkode: ae9dd...1c9
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøje meg....Trist å lese.. Det er jo nettopp slik smitten sprer seg. Vi befinner oss i en nasjonal krise og da må for pokker ungdommer klare å leve asosialt noen uker! Anonymkode: e1929...b8f Smitten skal jo spre seg da, men den skal spre seg sakte. Det oppnår vi med de tiltakene som nå er satt, og et av tiltakene er at man aldri er mer enn 5 stykker sammen... Anonymkode: 32847...69e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 Mine får være med 1 venn hver. Det har de fått hele tiden 😊 Vi er verken i karantene eller i isolasjon Anonymkode: 9e354...5b5
TinaK 1990 Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når skonummeret er IQ`n på folk Anonymkode: ae9dd...1c9 Når skonummeret er HØYRERE enn IQ'n på folk mener du...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 her var det masse folk som tror at de vet bedre haha fhi sier ikke større grupper enn 5 stk, så gjør ikke noe galt Anonymkode: 1d102...378
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, TinaK 1990 skrev: Når skonummeret er HØYRERE enn IQ'n på folk mener du... Ja beklager, formulerte meg litt feil der Anonymkode: ae9dd...1c9
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Smitten skal jo spre seg da, men den skal spre seg sakte. Det oppnår vi med de tiltakene som nå er satt, og et av tiltakene er at man aldri er mer enn 5 stykker sammen... Anonymkode: 32847...69e Aldri mer enn fem personer UTE! OG at de UTE skal holde minimum en meters avstand, helst mer. Og nei - vi vet ikke om tiltakene som nå er satt er nok! Det sa de også tydelig i dag. Hvis folk ikke passer på og er ekstremt forsiktig så må myndighetene gå til langt strengere tiltak, noe de også sa i dag. Myndighetene har endret retorikk fra hva de hadde tidligere - heldigvis. Tidligere snakket de om å bremse smitten. Nå har de heldigvis oppdatert seg til å forstå at det å bremse smitten ikke er nok! Det vi må jobbe for nå er å slå smitten ned i et forsøk på å stoppe smitten, få den i hvert fall så lav at de kan følge hvert eneste nye tilfelle slik at de kan spore opp kontaktpersoner osv. og holde disse også borte fra samfunnet. De sa tydelig i dag at det å bremse ikke er nok. Allerede har vi en stor smitte i befolkningen. Slik du og andre legger opp til å bidra til større smitte er det dere som vil sørge for at vi vil trenge strengere tiltak igjen, som vil koste ungene og ungdommene deres, dere selv og samfunnet langt mer enn de tiltakene som nå er innført. Skammelig kunnskapsløst av deg det du tillater. Og skremmende ansvarsløst! Jeg har sett flere ungdommer de siste dagene. De går i grupper på 5-10. Og tro meg, de som holder samme i slike grupper holder IKKE en meters avstand. De går som de alltid har gjort så fort de tror ingen ser dem, de går og dulter og skubber i hverandre, går skulder ved skulder. Eller de spiller fotball og går inn i tette dueller med hverandre, krasjer inn i hverandre. Så forbered deg på at myndightene må innføre strengere tiltak - og vit at du er delaktig i skylden for at det skjer og kostnadene det vil påføre samfunnet. Anonymkode: c65c0...ea7
prebs Skrevet 24. mars 2020 #20 Skrevet 24. mars 2020 Dette MÅ være kødd? Ingen som er at så dumt nek, vel? Håper jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #21 Skrevet 24. mars 2020 Myndighetene har gått ut og bedt foreldre ta ansvar for ungdommene sine, Hi. https://www.tv2.no/nyheter/11319750/ Du gjør det motsatte... Anonymkode: c65c0...ea7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #22 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, prebs skrev: Dette MÅ være kødd? Ingen som er at så dumt nek, vel? Håper jeg. Jo, visst er noen så dumme. Det bør ikke være noen overraskelse. De får seg litt av en jobb når en av dem ender opp syk og det skal gjøre kartlegging av hvem som må varsles. Det blir ikke lite flaut. 15 åringen har 5 venner og de to andre også kanskje 5 venner? Det blir ganske mange familier- med sine familier igjen- en utsetter for smitte og potensielt alvorlige komplikasjoner- i verste fall død. Dum er vel ikke rette ordet. Det kalles vel ond! Anonymkode: 9b1ec...308
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #23 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, visst er noen så dumme. Det bør ikke være noen overraskelse. De får seg litt av en jobb når en av dem ender opp syk og det skal gjøre kartlegging av hvem som må varsles. Det blir ikke lite flaut. 15 åringen har 5 venner og de to andre også kanskje 5 venner? Det blir ganske mange familier- med sine familier igjen- en utsetter for smitte og potensielt alvorlige komplikasjoner- i verste fall død. Dum er vel ikke rette ordet. Det kalles vel ond! Anonymkode: 9b1ec...308 Når en først leser dette- og så leser innlegget om hun som er fortvilt over og ikke få se foreldre sine, kjenner jeg at blir ubeskrivelig irritert over sånne som deg. Og om du troller: det gjør ikke saken bedre og du må ha store psykiske problemer! Ungdommen din: er han dårlig opplyst og en smule dum som tar så dårlige valg? Lik son mor? Anonymkode: 9b1ec...308
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #24 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: nå har ungdommen min vert inne i de 14 dagene som har gått, nå gir jeg ungdommen lov til og møte venner,men ikke mer enn 5 som de abefaller, så passer bra at nærmeste vennene ,så er de 5 stk. han er helt frisk og vi andre er friske og vert inne i 14 dager, både han på 15 og søskene på 10 og 3 Anonymkode: 1d102...378 Det er da ingen som anbefaler at folk treffer 5?? De har bare sagt at maks personer som kan være samlet er fem. Det er noe helt annet. Begynner folk å møtes nå er jo alt helt forgjeves. Herregud... Anonymkode: 6c4eb...b9b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #25 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så klart! Folk sitter på utesteder i flokk, hvorfor nekte barn å leke sammen? Her leker 4 nabobarn sammen hver eneste dag, ute. Hadde aldri nektet ungene dette. Det var vel først i dag anbefalingene om maks 5 kom, og de er 4 barn pluss meg som voksen. Ute! Ingen er syke heller. Hvorfor folk isolerer seg inne uten symptomer er uforståelig. Anonymkode: 21e5b...3d5 Uforståelig for idioter kanskje...🤦🏼♀️ Anonymkode: 6c4eb...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå