Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Lurer litt på hvordan det smaker i forhold til vanlig fisk - ser at jeg skal bruke spekesild eller sursild (valgfritt) i en oppskrift jeg har og lurer på hvordan disse smaker? Hva er eventuelt best? Ville dere valgt en annen type fisk til erstatning for sild? Anonymkode: 3d40b...7da
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Sild tar opp mye smak fra sausen rundt, sursild smaker eddik synes jeg. Men så har du jo tomatsild, rømmesild osv. Silda er liten, og har masse bein, de sier det er en nydelig fisk som smaker godt, men for meg er det bare bein Ville valgt spekesild om jeg var deg, en ferdig renset og evt røkt sild kan jeg leve med i en rett. Anonymkode: 7611b...1d8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Det er litt som å si "beskriv fargen grønn." Det er ikke så enkelt og det kommer mye an på tilberedning og sammenheng. Sild smaker ikke vanvittig sterkt igjennom, men sursild smaker mye av laken. Jeg ville valgt spekesild. Jeg liker bedre den smaken. Anonymkode: bc6a2...66f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Jeg liker både sursild og spekesild, men hvorfor kjøper du ikke litt og smaker på hver av dem? Jeg ville ikke ha tatt spekesild, den er ekstremt salt, det er så det svir i munnen. Sursild smaker mest av laken. Anonymkode: cc098...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå