Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Føler meg som en idiot når jeg sitter i sofaen og kniper... altså, komplett idiot. Hvor lang tid tar det før man bør merke effekt? Jeg lekker hvis jeg hopper tau 🤦♀️ Anonymkode: bfd68...302
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Om du kniper riktig så har det absolutt effekt ja. Hvorfor føler du deg som en idiot? Er jo ingen som ser hva du gjør😅 Anonymkode: e1706...5bc
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Føler meg som en idiot når jeg sitter i sofaen og kniper... altså, komplett idiot. Hvor lang tid tar det før man bør merke effekt? Jeg lekker hvis jeg hopper tau 🤦♀️ Anonymkode: bfd68...302 Om du kniper riktig, så skal det jo hjelpe. Men hvis du har en fødselsskade (som meg) så kan du knipe i årevis uten bedring. Jeg har knepet siden 1998, det rettet seg først da jeg fikk operasjon i fjor. Anonymkode: 1e3de...4dc
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du kniper riktig så har det absolutt effekt ja. Hvorfor føler du deg som en idiot? Er jo ingen som ser hva du gjør😅 Anonymkode: e1706...5bc Nei, ikke sånn 🙈 men føler meg som en idiot fordi jeg sitter og kniper og tror det ikke er noen vits 🤷♀️ men da prøver jeg og ser om jeg merker bedring før sommeren feks Anonymkode: bfd68...302
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 For de uten skader så har det jo effekt (logisk hvis du ser på bilder av muskelaturen i bekkenbunnen), og kan hjelpe deg forebygge problemer etter overgangsalderen (hormonelle endringer gjør bekkenmuskelaturen svakere og kan gi prolaps og lekkasjer feks.) Men om du feks har cytostele, eller som meg nerveskader og fødselskade (rift grad 4 hvor de ikke sjekket innvendig og musklene grodde naturlig nok aldri sammen) så hjelper det ikke. Eneste er noen med da fremfall har hatt effekt, men da av spesiell fysioterapi. Selv endte jeg opp med colostomi, etter 8år med lekkasjer og beskjed om å bare fortsette å knipe. Tilslutt fikk jeg mast meg til utredning, og første kirurgen sa var "oi, stakkars deg". Så om det fortsatt ikke hjelper etter noen mnd dedikasjon, be om skikkelig utredning, er mitt råd. Anonymkode: cc99d...145
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Jeg vet ikke jeg altså.... Får jeg ogå en kjempesterk arm hvis jeg bare sitter og aktiverer muskelen i armen mens jeg ser på tv? Anonymkode: 32bbb...c52
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke jeg altså.... Får jeg ogå en kjempesterk arm hvis jeg bare sitter og aktiverer muskelen i armen mens jeg ser på tv? Anonymkode: 32bbb...c52 Når du kniper riktig "løfter" du bekkenmuskelaturen, og får motstand (spesielt når du står) ved at du løfter organer med noe vekt (tarm, blære, livmor). Det gir muskelaturen mer å jobbe med en om du bare aktiverer muskelen i armen. - Hvis du derimot løfter armen opp, og aktiverer en utrent muskel på den måten, så vil du få effekt ja. ... Grunnleggende anatomikunnskap er greit å ha før man flåser. Anonymkode: cc99d...145
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når du kniper riktig "løfter" du bekkenmuskelaturen, og får motstand (spesielt når du står) ved at du løfter organer med noe vekt (tarm, blære, livmor). Det gir muskelaturen mer å jobbe med en om du bare aktiverer muskelen i armen. - Hvis du derimot løfter armen opp, og aktiverer en utrent muskel på den måten, så vil du få effekt ja. ... Grunnleggende anatomikunnskap er greit å ha før man flåser. Anonymkode: cc99d...145 Takk for svar, var veldig glad for forklaringen din. Men så kom du med den merkelige kommentaren på slutten, og da ble jeg nesten bekymret for å skulle spør opp igjen for hvordan man i det hele tatt gjør dette riktig. Jeg ante virkelig ikke at det var noe alle visste en gang, hvis det er grunnleggende kunnskap. Anonymkode: 32bbb...c52
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, var veldig glad for forklaringen din. Men så kom du med den merkelige kommentaren på slutten, og da ble jeg nesten bekymret for å skulle spør opp igjen for hvordan man i det hele tatt gjør dette riktig. Jeg ante virkelig ikke at det var noe alle visste en gang, hvis det er grunnleggende kunnskap. Anonymkode: 32bbb...c52 Nei, men kommentaren om å stramme armen var flåsete og dårlig sammenlignbar. Dumt å si sånt, så andre mister motet og tenker at det ikke er noe vits i å prøve en gang. Kjenn etter når du står. Knip først rundt urinrør, så bak og til slutt knip så du ser for deg at du drar opp "midten". Se for deg bekkenmusklene som en trampoline eller hengekøye som holder alt på plass, for det er jo det det er. Når en kniper riktig er det faktisk litt slitsomt, tro det eller ei. Det er ikke bare "klem og slipp", liksom. Løft i tre trinn, hold igjen (ikke bare slipp opp), varier hvor lenge du holder knipet. Se på et bilde av bekkenmuskelatur, så ser du at det er flere muskler som skal brukes. Finnes endel spesialiserte fysioterapeuter som har skrevet om dette, som garantert ligger på nett. Anonymkode: cc99d...145
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 For meg hadde det en enorm effekt. Fekk beskjed om å visualisere at jeg skal lukke en glidelås fra urinrøret og opp til halebenet. 😄 Jeg gjorde dette hver gang jeg gikk opp trappa, 14 trinn. Anonymkode: fc397...207
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 ikke noe særlig synes jeg Anonymkode: 5a0ec...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå