Gå til innhold

Sykt barn dager


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg ikke skjønner, og lurer på om noen her kan hjelpe. Jeg har 3 barn, en i 1.klasse, en i 3.klasse og ei i 5.klasse. Mannen min jobber på sykehus (altså under det som går på samfunnskritisk yrke). Jeg har hjemmekontor. Hvis skolene blir stengt fremover, vil jobben min innebære mye møter via Skype o.l. (Alt på dagtid i min opprinnelige arbeidstid)Jeg ser ikke hvordan jeg kan få dette til å gå, samtidig som jeg skal følge opp og være tilstede for barna mine.

Så til spørsmålet, kan jeg benytte meg av sykt barn dager? Ser jo at det også blir omtalt som omsorgsdager. Har jo 30 dager hver.

Og bare så det er sagt, jeg har aldri vært sykemeldt, og jeg kan telle på to hender antall egenmeldingsdager jeg har brukt etter snart 20år i samme jobb. Jeg prøver ikke å sluntre unna!!

Takker for svar

Anonymkode: 7adcd...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du. Om du er heldig, så godtar sjefen din at du føler det som timer. Feks så får du jobbet 6 timer en dag, og fører da resterende 1,5timer sykt barn. Slik gjør vi det, siden det er gunstigere for jobben å ha fremdrift i prosjektet ved at man jobber det man klarer mens man bruker sykt barn-dager.

Anonymkode: 91ff5...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...