Gå til innhold

DET RABLER SNART FOR MEG!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er med på dugnad. Nei, vi går ikke ut med mindre vi absolutt må. Ja, det har blitt mye bål i hagen bare for et avbrekk. Men, jeg må produsere minst 8 timer med arbeid hjemme hver dag samtidig som jeg må undervise barn på 7 og 12 i sine oppgaver, jeg må holde huset i noenlunde sjakk, jeg må være tilgjengelig langt utover arbeidstid pga stillingen min, men jeg HOLDER PÅ Å GÅ PÅ VEGGEN!!!!! Mannen i huset blir permittert 2 dager i uka snart, så da kan han være hjemme mens jeg drar på jobb, men denne tilværelsen holder på å ta knekken på meg! Virkelig! Jeg sliter med angst og litt andre ting, og det å være oppå ungene mine 24/7 hjelper virkelig ikke på! Det er jo tortur å be en hyperaktiv 7 åring om å sitte stille så mamma får jobbe, når han helst skal danse hele dagen lang!

Dagens frustrasjon. måtte bare få det ut!

Anonymkode: 763b5...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Huset ser bomba ut, mannen og jeg bytter på å jobbe på skift/passe på barn. Vi begge jobber til langt på nat og står opp grytidlig for å få jobbet litt. Leksene er heldigvis eldstr nesten fullt oppegående på.

Anonymkode: e8a75...e87

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler med deg! Huset ser bomba ut, mannen og jeg bytter på å jobbe på skift/passe på barn. Vi begge jobber til langt på nat og står opp grytidlig for å få jobbet litt. Leksene er heldigvis eldstr nesten fullt oppegående på.

Anonymkode: e8a75...e87

Takk, det hjelper å vite at vi er fler i samme båt! For all del, jeg er for tiltakene som er gjort altså, jeg bare er.....så.....lei!

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet

Hvorfor tar du ikke 20 omsorgsdager?

Anonymkode: a2827...9da

Skrevet

Det motiverer meg enda mer til å gjøre det som må til, så man kommer raskere tilbake til "normalen" igjen. 

Det er jo en av grunnene til at jeg kan bli eitrandes forbannet på de sutrekoppene som mener at de bare må få lov til å gå på kafe, ta en utepils med venner, lar ungene løpe fritt på lekeplassen og i gata, eller dra på hytta..."fordi jeg er jo ikke smitta" eller "får jeg det så får jeg det". Da er all jobben forgjeves. 

Selv har vi begge "samfunnskritiske jobber", og dermed bhg plass til 2åringen. Eldste på 8 er hjemme, og vi gjør så godt vi kan med hjemmekontor og skole. Jeg må være på arbeidsplassen min egentlig daglig, men måtte bare ta hjemmekontor nå for alle var utslitt. Jobber 150% nå pga endringene på jobben og oppdateringer (helse), og mannen må jobbe til alle døgnets tider hvis han får en telefon. Er max slitne... 

Huset får bare flyte litt av leker og klesstativ. Senker krava der, og prøver å se fordelene med at vi blir flinkere til å være kreative med barna sammen. 

Anonymkode: 77db8...314

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tar du ikke 20 omsorgsdager?

Anonymkode: a2827...9da

Det er ikke alle jobber man bare kan ta fri og kose seg fra... 

Anonymkode: 77db8...314

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tar du ikke 20 omsorgsdager?

Anonymkode: a2827...9da

Fordi jeg har mulighet til hjemmekontor. Og jeg jobber i en sykehusavdeling som skal gjøres om nå nettopp pga coronaen, så min tilstedeværelse er særs viktig.

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det motiverer meg enda mer til å gjøre det som må til, så man kommer raskere tilbake til "normalen" igjen. 

Det er jo en av grunnene til at jeg kan bli eitrandes forbannet på de sutrekoppene som mener at de bare må få lov til å gå på kafe, ta en utepils med venner, lar ungene løpe fritt på lekeplassen og i gata, eller dra på hytta..."fordi jeg er jo ikke smitta" eller "får jeg det så får jeg det". Da er all jobben forgjeves. 

Selv har vi begge "samfunnskritiske jobber", og dermed bhg plass til 2åringen. Eldste på 8 er hjemme, og vi gjør så godt vi kan med hjemmekontor og skole. Jeg må være på arbeidsplassen min egentlig daglig, men måtte bare ta hjemmekontor nå for alle var utslitt. Jobber 150% nå pga endringene på jobben og oppdateringer (helse), og mannen må jobbe til alle døgnets tider hvis han får en telefon. Er max slitne... 

Huset får bare flyte litt av leker og klesstativ. Senker krava der, og prøver å se fordelene med at vi blir flinkere til å være kreative med barna sammen. 

Anonymkode: 77db8...314

Godt poeng! Ja, vi har det vi og, men begge med mulighet for hjemmekontor så da faller vi ikke innunder de som har krav på plass. Ikke at jeg er så gira på å sende ungene heller, altså.

Men kreative? Ikke sjans! Utslitt? Japp

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er med på dugnad. Nei, vi går ikke ut med mindre vi absolutt må. Ja, det har blitt mye bål i hagen bare for et avbrekk. Men, jeg må produsere minst 8 timer med arbeid hjemme hver dag samtidig som jeg må undervise barn på 7 og 12 i sine oppgaver, jeg må holde huset i noenlunde sjakk, jeg må være tilgjengelig langt utover arbeidstid pga stillingen min, men jeg HOLDER PÅ Å GÅ PÅ VEGGEN!!!!! Mannen i huset blir permittert 2 dager i uka snart, så da kan han være hjemme mens jeg drar på jobb, men denne tilværelsen holder på å ta knekken på meg! Virkelig! Jeg sliter med angst og litt andre ting, og det å være oppå ungene mine 24/7 hjelper virkelig ikke på! Det er jo tortur å be en hyperaktiv 7 åring om å sitte stille så mamma får jobbe, når han helst skal danse hele dagen lang!

Dagens frustrasjon. måtte bare få det ut!

Anonymkode: 763b5...7e9

Hva med å gjøre noe for deg selv, ha litt egentid, kanskje gå en liten luftetur ut bare du. 

Jeg har satt av slik tid for meg selv, for ellers hadde det klikket for lengst. 

Anonymkode: 58ddf...4b5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å gjøre noe for deg selv, ha litt egentid, kanskje gå en liten luftetur ut bare du. 

Jeg har satt av slik tid for meg selv, for ellers hadde det klikket for lengst. 

Anonymkode: 58ddf...4b5

Joda, jeg har gjort det. Men det er liksom ikke nok, på en måte. Men prøver å koble av der jeg kan, altså! :)

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet

Skjerp dere. Jævla sutring.

Anonymkode: b7924...992

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp dere. Jævla sutring.

Anonymkode: b7924...992

Skjerp deg sjæl! JEG må faktisk få lov å klage over vondt i foten selv om du har brekt din! Ta deg sammen!

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet

Du har min fulle sympati. Dette er vanskelig for mange.

Vi må bare håpe og tro at dette går fort over. Hold ut!

Anonymkode: 86023...8a8

Skrevet

Gud bedre meg. Det er snakk om en uke. Det har virkelig bare vart en uke dette. Ta dere sammen. 

Anonymkode: ffd31...85f

Skrevet

All sympati herfra! Dette er tøft for alle! Ta deg en pustepause når du kan, og vær raus med deg selv!

Anonymkode: 7ffd3...c44

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud bedre meg. Det er snakk om en uke. Det har virkelig bare vart en uke dette. Ta dere sammen. 

Anonymkode: ffd31...85f

Vel, først hadde jeg hjemmekontor en uke pga omgangssyke hos begge barna og så meg selv. Så fikk jeg prolaps i ryggen og hadde hjemmekontor i senga i 4 dager, før jeg måtte være ytterligere hjemme i påvente av coronaprøve fordi jeg hadde vært i utlandet. SÅ bestemte de seg for å stenge skolen. Så for MEG så har det ikke vart en uke. TA DEG SAMMEN SELV! Ikke snakk sånn til andre voksne mennesker, herlighet. Hva skjedde med raushet i denne tiden? JEG ER SLITEN! Og det må jeg få lov ti å være!

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, først hadde jeg hjemmekontor en uke pga omgangssyke hos begge barna og så meg selv. Så fikk jeg prolaps i ryggen og hadde hjemmekontor i senga i 4 dager, før jeg måtte være ytterligere hjemme i påvente av coronaprøve fordi jeg hadde vært i utlandet. SÅ bestemte de seg for å stenge skolen. Så for MEG så har det ikke vart en uke. TA DEG SAMMEN SELV! Ikke snakk sånn til andre voksne mennesker, herlighet. Hva skjedde med raushet i denne tiden? JEG ER SLITEN! Og det må jeg få lov ti å være!

Anonymkode: 763b5...7e9

Nå ble vel ikke skolen stengt for en uke siden heller, er nærmere 2. Bare drit i sånne kommentarer.

Anonymkode: f8769...217

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble vel ikke skolen stengt for en uke siden heller, er nærmere 2. Bare drit i sånne kommentarer.

Anonymkode: f8769...217

Jada, lar meg egentlig ikke affisere så voldsomt. #brakkesyke

Anonymkode: 763b5...7e9

Skrevet

Min fulle sympati og medfølelse for dere som ikke synes dette er hverken moro, fint eller helt ser hensikten her og nå. Sliter VELDIG selv, og lurer rett og slett på om jeg er en av de som ikke tåler tiltakene og konsekvensene vi får i ettertid av viruset sin totale stopp at et "normalt samfunn":

Jeg vet vi har det godt,- og forholdsvis trygt i sammenligning med mange andre,- men man kan ha to tanker i hodet samtidig. Slite med eget hode og syens synd på seg selv,- OG synes synd på andre som har det like ille og verre. Men jeg klarer ikke la andre sin ulykke gjøre MEG glad? Jeg ser null trøst i at mange har det verre enn meg,- er null trøst i andres lidelse, snarere tvert imot. Tanken på at det finnes de som har det verre og har enda mer usikkerhet foran seg minsker bare håpet om at fremtiden BLIR bra,- for oss alle sammen....

Men enn så lenge ser jeg "håp in the henging snor", og tror det går bra til slutt,- og at til slutt er snart :)

 

Anonymkode: 29590...cf8

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble vel ikke skolen stengt for en uke siden heller, er nærmere 2. Bare drit i sånne kommentarer.

Anonymkode: f8769...217

Nærmere to? Hvor bor dere? Det er tirsdag i dag. Altså barna har hatt hjemmeskole i 7-8 dager. Hvor mange dager er det i to uker?

Anonymkode: ffd31...85f

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er med på dugnad. Nei, vi går ikke ut med mindre vi absolutt må. Ja, det har blitt mye bål i hagen bare for et avbrekk. Men, jeg må produsere minst 8 timer med arbeid hjemme hver dag samtidig som jeg må undervise barn på 7 og 12 i sine oppgaver, jeg må holde huset i noenlunde sjakk, jeg må være tilgjengelig langt utover arbeidstid pga stillingen min, men jeg HOLDER PÅ Å GÅ PÅ VEGGEN!!!!! Mannen i huset blir permittert 2 dager i uka snart, så da kan han være hjemme mens jeg drar på jobb, men denne tilværelsen holder på å ta knekken på meg! Virkelig! Jeg sliter med angst og litt andre ting, og det å være oppå ungene mine 24/7 hjelper virkelig ikke på! Det er jo tortur å be en hyperaktiv 7 åring om å sitte stille så mamma får jobbe, når han helst skal danse hele dagen lang!

Dagens frustrasjon. måtte bare få det ut!

Anonymkode: 763b5...7e9

Kan du be tolvåringen aktivisere sjuåringen litt? Mot løfter om klekkelig betaling?

Gjest Antarctica
Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nærmere to? Hvor bor dere? Det er tirsdag i dag. Altså barna har hatt hjemmeskole i 7-8 dager. Hvor mange dager er det i to uker?

Anonymkode: ffd31...85f

10 skoledager

Skrevet

Se for deg at 7 Åringen din blir alvorlig syk, og sliter med å puste.......... 

vær glad du slipper å sende barna dine på skolen og i smittefellene !  

Anonymkode: aa767...e03

Skrevet

Altså; for å ha alt på det tørre.

JEG er med på denne dugnaden. Jeg holder ungene mine unna ALT, i frykt for å spre smitte til de som ikke tåler det på samme måte som oss. Jeg er sjeleglad for at vi har god helse og tåler en runde, jeg er glad for at vi har tak over hodet og mat i skapene og diesel på tanken til å kjøre en tur når panikken tar oss. VI lider ingen nød. Ja, mange har det langt verre, jeg tør ikke engang tenke på hva som skjer om dette slår ut i Morialeiren for eksempel. Men selv om mange andre lider en langt større skjebne enn meg så er jeg ufattelig sliten og lei. Og det må faktisk være lov.

Begge ungene sitter med skole fra 9-14. På ettermiddagen hiver jeg de ut i hagen. Men ting er ikke som det pleier og det gjør noe med meg. Det gnager oss opp innenfra. Det er NYDELIG at det ikke skal rekkes noe som helst, at ettermiddagene og helgene er rolige, men jeg eeeeeer såååååå leeeeeeeeei. Og det kan jeg eie med stolthet. Det betyr ikke at jeg ikke skjønner at folk har det verre enn meg. Men det må kunne gå an å være litt selvmedlidende. Det finnes alltid noen som har det verre enn oss alle her inne, men det må jo være greit å klage litt likevel!

 

HI
 

 

Anonymkode: 763b5...7e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...