Gå til innhold

skjønner ikke helt dette navnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Luca , hmm jeg kjenner bare gutter som heter det,men så leste jeg om ei jente som foreldrene gikk ut med fordi hun var i risiko gruppen og at de ble provsert av folk som ikke tar viruset på alvor. Men det jeg lurer på er det Unisex navn eller mest guttenavn? for min del er det et guttenavn,men det er sikkert fordi jeg forbinner det med de 3 guttene jeg kjenner som heter det, samme med for eksempel Iben som kun er jentenavn for meg,men som også noen gutter heter.

Anonymkode: 03484...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luca kan brukes på både gutter og jenter, men for meg er det definitivt et guttenavn. Akkurat som Iben er er jentenavn for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det begge deler. Det går helt fint til både jenter og gutter. Og det er faktisk både kvinner og menn som heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det guttenavn, har hatt flere gutter i barnehagen som heter det 🙂. Mannen til bestevenninna mi heter Kim så det er også guttenavn for meg, Iben er jentenavn for meg. Er vel alt etter hva man er vant med 🙂

Anonymkode: a03df...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt som heter Luca og har alltid tenkt at det bare var et guttenavn. Men så følger jeg ei på snap som har ei jente som heter Luca og det synes jeg var litt vittig og det synes sønnen min også 😊 Så nå er det et navn for begge for meg 

Anonymkode: 837e0...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra :) jeg synes også Luca er guttenavn, og iben er jentenavn :) men er et unisex navn,men for meg er det likevel guttenavn

Anonymkode: 03484...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prebs skrev:

Luca kan brukes på både gutter og jenter, men for meg er det definitivt et guttenavn. Akkurat som Iben er er jentenavn for meg. 

Iben er et guttenavn for meg. Høres så maskulint ut. Trodde det var et guttenavn til jeg ble voksen, har aldri vent meg til at jenter heter det. 

Anonymkode: 9ac3e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste navn som slutter på -a er et jentenavn for meg. Inkludert Luca. 

Anonymkode: 841ab...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Iben er et guttenavn for meg. Høres så maskulint ut. Trodde det var et guttenavn til jeg ble voksen, har aldri vent meg til at jenter heter det. 

Anonymkode: 9ac3e...d4c

der er jeg helt uenig , Iben er sikkelig jentete for min del

Anonymkode: 03484...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luca er mest guttenavn, at dere sier det er jentenavn pga det slutter på a gir ingen mening

Anonymkode: 03484...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er Luca et guttenavn, siden jeg ikke vet om noen jenter som heter Luca

Anonymkode: 9a724...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg er Luca et guttenavn, siden jeg ikke vet om noen jenter som heter Luca

Anonymkode: 9a724...2bc

Vet om flere som heter Luca/Luka- kun jenter. Har aldri hørt om annet guttenavn enn Lukas. 

Anonymkode: 841ab...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Luca er mest guttenavn, at dere sier det er jentenavn pga det slutter på a gir ingen mening

Anonymkode: 03484...ddd

Kan du nevne et guttenavn som slutter på -a? 

Anonymkode: 841ab...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du nevne et guttenavn som slutter på -a? 

Anonymkode: 841ab...ad0

Ola, Sturla, Noa, Jona, Gösta. Og veldig mange bibelske navn, i tillegg til de som er nevnt (men de er ikke så vanlige). 

 

Anonymkode: 9ac3e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Luca er mest guttenavn, at dere sier det er jentenavn pga det slutter på a gir ingen mening

Anonymkode: 03484...ddd

Selvsagt gir det mening. Du er ikke særlig språkmektig, eller?

Anonymkode: 9ac3e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet om flere som heter Luca/Luka- kun jenter. Har aldri hørt om annet guttenavn enn Lukas. 

Anonymkode: 841ab...ad0

Det mange flere gutter som heter Luka/Luca enn det er jenter som heter det. 85 jenter heter Luca, og 530 gutter heter Luca

Anonymkode: 9a724...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var jentenavn, helt til jeg leste denne tråden. Kjenner kun en Luca, og hun er en eldre amerikansk dame.

Anonymkode: 95a50...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en gutt og en jente som heter Luca. Men for meg er Luca er guttenavn og Iben et jentenavn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...