Gå til innhold

Håper ikke dette stemmer :,(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og tiltakene er gode, for all del! Men dette viruset er jo virkelig ute av kontroll og tar livet av folk over en lav sko.

Anonymkode: 4961e...dc4

Her i Norge er ikke viruset ute av kontroll i det hele tatt. Det er grunn til å håpe på at tiltakene er så gode og effektive at vi kommer greit ut av dette på den andre siden, selv om vi dessverre vil miste noen.

Anonymkode: 2ee7d...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her velger vi i grunn å ikke høre på konspirasjonsteorier. De vet jo enda ikke effekten av tiltak som settes inn og dette må jo evalueres fortløpende . Til ungene er svaret « vi vet ikke»når de spør hvor lenge dette varer . Ingen vet 

Høres ut som en god strategi. Vi velger også å være optimistiske.

Anonymkode: 2ee7d...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke så lenge til sommerferien, så tror nok det er riktig.

Vet at det dessverre er mange barn/ungdommer og også voksne som har fått påvist lette depresjoner og det bare etter litt over en uke. 

Jeg tror at vi voksne får gjøre det beste ut av det for ungene våre. Og at man evt får søke hjelp hvis det går over styr.

Anonymkode: 10a6a...752

Etter en uke? HERRGUD!!!!!

Anonymkode: a50d2...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar

Jeg vil ikke kalle dette rykter eller Teorier da det kommer fra noen som jobber der, likvel håper jeg de tar feil.

Jeg respektere viruset og gjør det vi får beskjed om,men jeg må virkelig si at jeg savner den vanlige hverdagen min og livet mitt sånn jeg er vant til, så håper det blir som en av dere sa at toppen er i april, for jeg blir gal og være hjemme, savner og være sosial og jobbe,men repektere dette da jeg er i risikogruppen

Anonymkode: e7740...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FHI vet ikke noe om dette. Beslutningene tas på grunnlag av flere ting. Jeg har hørt det blir en gradvis opptrapping der de starter med barnehager og yngre barn. Også variasjoner fra kommune til kommune. Oslo er nok stedet der det blir lengst stengt. Her vi bor er det svært få tilfeller. Her er det snakk om å starte med barnehager og så gradvis øke. 
Det er selvsagt ikke nødvendig å holde hele Norge stengt når problemområdet er enkelte fylker/kommuner. 

Anonymkode: dff54...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FHI vet ikke noe om dette. Beslutningene tas på grunnlag av flere ting. Jeg har hørt det blir en gradvis opptrapping der de starter med barnehager og yngre barn. Også variasjoner fra kommune til kommune. Oslo er nok stedet der det blir lengst stengt. Her vi bor er det svært få tilfeller. Her er det snakk om å starte med barnehager og så gradvis øke. 
Det er selvsagt ikke nødvendig å holde hele Norge stengt når problemområdet er enkelte fylker/kommuner. 

Anonymkode: dff54...90c

Det høres fornuftig ut med en gradvis opptrapping.

Anonymkode: 2ee7d...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange gode svar

Jeg vil ikke kalle dette rykter eller Teorier da det kommer fra noen som jobber der, likvel håper jeg de tar feil.

Jeg respektere viruset og gjør det vi får beskjed om,men jeg må virkelig si at jeg savner den vanlige hverdagen min og livet mitt sånn jeg er vant til, så håper det blir som en av dere sa at toppen er i april, for jeg blir gal og være hjemme, savner og være sosial og jobbe,men repektere dette da jeg er i risikogruppen

Anonymkode: e7740...3c3

Uansett hvor lenge dette vil vare, Hi, så tror jeg det er viktig å huske på at vi som mennesker er veldig tilpasningsdyktige. Når hverdagen blir snudd opp-ned så vil den nye hverdagen etterhvert også bli en hverdag. Hvis vi heller bruker fokus og energi på å tilpasse oss og gjøre det beste ut av situasjonen vil vi takle den nye hverdagen langt bedre. De fleste savner det normale livet, stabiliteten, tryggheten, det å slippe å tenke på hva man kan og ikke kan, slippe å bekymre seg like mye. Men nå er ting som det er, og da er det én ting å gjøre, det er å fokusere på hvordan komme best gjennom dette, finne små gleder hver dag, finne fordeler du har nå som du ikke hadde før dette (for som regel er det det om man ser godt etter).

Jo bedre alle aksepterer begrensningene som er midlertidig nå, jo mer kortvarig kan vi gjøre dem.

Og jeg tror nok det er ganske realistisk det din bekjente har sagt, så får vi heller se på det som positivt hvis vi kan få en delvis åpning noen steder før den tid.

Anonymkode: c9153...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange gode svar

Jeg vil ikke kalle dette rykter eller Teorier da det kommer fra noen som jobber der, likvel håper jeg de tar feil.

Jeg respektere viruset og gjør det vi får beskjed om,men jeg må virkelig si at jeg savner den vanlige hverdagen min og livet mitt sånn jeg er vant til, så håper det blir som en av dere sa at toppen er i april, for jeg blir gal og være hjemme, savner og være sosial og jobbe,men repektere dette da jeg er i risikogruppen

Anonymkode: e7740...3c3

Da foreslår jeg at du venter til de melder dette offentlig før du skriver slikt på nett. Det eneste du oppnår er mer usikkerhet og spekulasjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi har sett er at de de siste dagene har kommet med små drypp som skal forberede oss på at det ikke blir åpning av skolene igjen før påske. Og vi har også fått direkte beskjed av Høie om at våren ikke kommer til å bli slik vi er vant til at den er. Så da får vi bare følge med - og ivareta de viktigste oppgavene vi har nå - Å følge de restriksjonene som myndighetene setter og å sørge for at barna våre føler seg trygge midt i en hverdag som er helt snudd på hodet.

Anonymkode: cc34a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mange med meg kommer til å gjøre ett eller annet dersom det fortsatt blir stengt. Med mindre de innfører regelrett forbud mot å besøke hverandre, kommer vi til å starte skole/barnehage i mindre grupper hjemme  hos hverandre.

Anonymkode: 19dc3...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mange med meg kommer til å gjøre ett eller annet dersom det fortsatt blir stengt. Med mindre de innfører regelrett forbud mot å besøke hverandre, kommer vi til å starte skole/barnehage i mindre grupper hjemme  hos hverandre.

Anonymkode: 19dc3...b74

Så bra at dere velger å spre smitte, når andre mister arbeidsplasser og eldre sitter isolert. 

Anonymkode: 8f87c...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dere velger å spre smitte, når andre mister arbeidsplasser og eldre sitter isolert. 

Anonymkode: 8f87c...7fe

Bra at noen av oss tar ansvar for å berge Norges økonomi. Dette koster for mye. Hva hjelper det at mange overlever pandemien hvis vi blir et u-land.

Anonymkode: 19dc3...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mange med meg kommer til å gjøre ett eller annet dersom det fortsatt blir stengt. Med mindre de innfører regelrett forbud mot å besøke hverandre, kommer vi til å starte skole/barnehage i mindre grupper hjemme  hos hverandre.

Anonymkode: 19dc3...b74

Da er dere totalt idiotiske, og dere vil føre oss inn i et totalt portforbud. Så vær så snill.. bare la være.. Folk asså. Jeg blir så glad av å se så mange bra folk rundt om kring - men så sykt trist over å se unntakene.

Anonymkode: cc34a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra at noen av oss tar ansvar for å berge Norges økonomi. Dette koster for mye. Hva hjelper det at mange overlever pandemien hvis vi blir et u-land.

Anonymkode: 19dc3...b74

Er du seriøs? Skal Ola dunk ta ansvar for å redde norsk økonomi ved å gå mot myndighetenes og ekspertenes råd? Er du seriøs? Ser for meg at du til vanlig sysler med konspirasjonsteorier og er aktivist innen vaksinemotsnad

Anonymkode: cc34a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er dere totalt idiotiske, og dere vil føre oss inn i et totalt portforbud. Så vær så snill.. bare la være.. Folk asså. Jeg blir så glad av å se så mange bra folk rundt om kring - men så sykt trist over å se unntakene.

Anonymkode: cc34a...3d3

Det er en økende tendens til unntak, så da har du mye å være trist over. Man ser en helt tydelig forandring fra en uke tilbake. Da var folk "ekstreme", holdt seg inne og på 1-2 meters avstand når de gikk ut. Nå har de fleste blitt slappere. Som forventet, i et vestlig demokrati.

Anonymkode: 19dc3...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Skal Ola dunk ta ansvar for å redde norsk økonomi ved å gå mot myndighetenes og ekspertenes råd? Er du seriøs? Ser for meg at du til vanlig sysler med konspirasjonsteorier og er aktivist innen vaksinemotsnad

Anonymkode: cc34a...3d3

Ser for  meg at du jobber i det offentlige, og ikke aner hvor alle disse pengene som går til avlønning av deg og til krisepakker kommer fra.

Anonymkode: 19dc3...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper to uker stengt til. Håper veldig på en mer langsiktig oversikt, og ikke to og to uker fremover uten å ane om det opphører i april eller juli. Hadde vært best for barna med en oversikt og å kunne falle til ro i noe. Dette er selvsagt sekundære behov i situasjonen, og tipper dermed to uker i samme greiene og så får vi se etter det.

Anonymkode: 67859...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mange med meg kommer til å gjøre ett eller annet dersom det fortsatt blir stengt. Med mindre de innfører regelrett forbud mot å besøke hverandre, kommer vi til å starte skole/barnehage i mindre grupper hjemme  hos hverandre.

Anonymkode: 19dc3...b74

Flott. Bare vær idioter. 

Anonymkode: a50d2...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis Norge skal være lukket så lenge er det helt vanvittig tragisk. Det kommer til å dø flere i selvmord enn i korona. Det blir en økonomisk krise som blir en STOR påkjenning på de fleste.

Anonymkode: d21eb...39a

Bare piss :P

Anonymkode: c95bf...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere søren meg roe dere ned ass.

Voksne folk, sa du? Ikke så veldig.

Anonymkode: c95bf...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for det ! Hurraaaaa! 
 

de som er avhengi av å sende bort barna sine kan ringe barnevernet å be om råd. 
og IKKE planlegg å få fler barn hvis du ikke takler å ha de hjemme. 
 

Barnevernet må også være mer PÅ i de sakene de er i nå. Skolen og lærere vet ofte mer enn det foreldre tror. 
så lærer og bv må samarbeide nå om å samarbeide og hjelpe barn og foreldre som ikke har det godt. 
 

hurra for stengte skoler og mindre smittespredning !! 

Anonymkode: 474f0...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad for det ! Hurraaaaa! 
 

de som er avhengi av å sende bort barna sine kan ringe barnevernet å be om råd. 
og IKKE planlegg å få fler barn hvis du ikke takler å ha de hjemme. 
 

Barnevernet må også være mer PÅ i de sakene de er i nå. Skolen og lærere vet ofte mer enn det foreldre tror. 
så lærer og bv må samarbeide nå om å samarbeide og hjelpe barn og foreldre som ikke har det godt. 
 

hurra for stengte skoler og mindre smittespredning !! 

Anonymkode: 474f0...3e2

Du snakker som du har vett til du. Det er da ikke sånn at vi har behov for å sende bort ungene våre. Ungene våre har behov for normal hverdag med aktiviteter og venner og vi voksne har behov for arbeidsliv og behov for å kunne fokusere på ungene etter skole og arbeid . Være sammen som en familie på en helt vanlig måte og ikke 24/7. Man er ikke dårlige foreldre fordi man blir sprø av å gå oppi ungene sine hele dagen . Man skal passe jobb, være lærer og aktivitetsleder samtidig . Det går for noen dager men for de fleste så røyner det på etter en stund. Vi klarer det vi må men vi trenger ikke like det 

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt personlig må jeg si at det høres bedre ut å bli smittet nå, mens de fremdeles har god kapasitet på sykehuset, enn å bli smittet om en måned eller to når vi står midt oppe i det verste kaoset.

Jeg er i risikosonen, og det er ikke umulig at jeg vil trenge hjelp om jeg blir skikkelig dårlig. Regner ikke med jeg kan unngå smitte helt, og da høres det faktisk bedre ut å bli smittet nå....

Men jeg skjønner hvorfor de vil spre smitten utover i tid, så jeg følger bare reglene som blir satt.

Anonymkode: 19663...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad for det ! Hurraaaaa! 
 

de som er avhengi av å sende bort barna sine kan ringe barnevernet å be om råd. 
og IKKE planlegg å få fler barn hvis du ikke takler å ha de hjemme. 
 

Barnevernet må også være mer PÅ i de sakene de er i nå. Skolen og lærere vet ofte mer enn det foreldre tror. 
så lærer og bv må samarbeide nå om å samarbeide og hjelpe barn og foreldre som ikke har det godt. 
 

hurra for stengte skoler og mindre smittespredning !! 

Anonymkode: 474f0...3e2

Du lever av uføretrygd eller?

Anonymkode: 19dc3...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du snakker som du har vett til du. Det er da ikke sånn at vi har behov for å sende bort ungene våre. Ungene våre har behov for normal hverdag med aktiviteter og venner og vi voksne har behov for arbeidsliv og behov for å kunne fokusere på ungene etter skole og arbeid . Være sammen som en familie på en helt vanlig måte og ikke 24/7. Man er ikke dårlige foreldre fordi man blir sprø av å gå oppi ungene sine hele dagen . Man skal passe jobb, være lærer og aktivitetsleder samtidig . Det går for noen dager men for de fleste så røyner det på etter en stund. Vi klarer det vi må men vi trenger ikke like det 

Og det får vi jo også, det il falle tilbake til normalen. men det vil ta tid dersom mange velger å gå sine egne veier heller enn å delta i den felles dugnaden.

Anonymkode: cc34a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...