Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Sønnen min er 17 år og han viste meg bilder på en nettside av en gutt i nabolaget. Denne gutten er 18 år og har lagt ut bilder av at han røyker hasj. Han viser fram store mengder hasj på bildene. Sønnen min tror at han selger også. Hadde dere informert politi om dette? Jeg liker ikke at han går rundt i nabolaget her og selger hasj. Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 JA og bedt om bilde bevis på det. Da er det lettere å ta det med politiet også. Anonymkode: 55134...ff1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja Anonymkode: e0f15...1b1 Kontakter politi barnevernet? Han er 18 men har 2 småsøsken som han passer mye, pga at faren reiser mye og moren sliter psykisk Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: JA og bedt om bilde bevis på det. Da er det lettere å ta det med politiet også. Anonymkode: 55134...ff1 Ok. Bildene kan jeg skaffe Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kontakter politi barnevernet? Han er 18 men har 2 småsøsken som han passer mye, pga at faren reiser mye og moren sliter psykisk Anonymkode: c7e2d...a4c I så fall tar du med bildene på en minnepinne (sånn USB-greie) til politiet, så de har noe å jobbe ut fra. Da har de ganske mye å gå på. I tillegg tar du minnepinnen videre med deg til barnevernet etterpå. Anonymkode: 80b2e...2c6
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: I så fall tar du med bildene på en minnepinne (sånn USB-greie) til politiet, så de har noe å jobbe ut fra. Da har de ganske mye å gå på. I tillegg tar du minnepinnen videre med deg til barnevernet etterpå. Anonymkode: 80b2e...2c6 Synes det er synd å gjøre dette, men jeg har ikke noe valg. Må tenke på alle ungdommene i nabolaget. Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: I så fall tar du med bildene på en minnepinne (sånn USB-greie) til politiet, så de har noe å jobbe ut fra. Da har de ganske mye å gå på. I tillegg tar du minnepinnen videre med deg til barnevernet etterpå. Anonymkode: 80b2e...2c6 Barnevernet er det politiet som skal kontakte. Anonymkode: 9152d...5a7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet er det politiet som skal kontakte. Anonymkode: 9152d...5a7 Min erfaring er at det er lurt å kontakte barnevernet selv. Jeg har erfart det, ja. Dessverre. Men helt enig med deg, skal. De skal gjøre det. Anonymkode: 80b2e...2c6
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er synd å gjøre dette, men jeg har ikke noe valg. Må tenke på alle ungdommene i nabolaget. Anonymkode: c7e2d...a4c Jeg skjønner det. Det er leit. Men du? Det er viktig også. Ikke bare for alle andres skyld, selv om det er veldig viktig, som barn han både påvirker, som din sønn kunne ha blitt, som andre ungdommer han har posert foran garantert har blitt, men også de barna han passer. Likevel, det ødelegger også han selv. Han må ut av både det miljøet som han nå er fanget i, i tillegg til den avhengigheten han nå har. Han vil ha vanskelig for å fungere normalt i samfunnet ellers. Han vil ikke se det selv. Han ser bare penger og "et digg rusmiddel". Han ser ikke skadevirkningene. Men 20-30 år går fort, hvis han fortsetter dette løpet. Da har mye av livet forsvunnet fra han. Da har han gått glipp av mye. Det vil ødelegge han. Det er leit å måtte gjøre dette. Men det er viktig. For både de rundt han og for hans egen del. Anonymkode: 80b2e...2c6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det. Det er leit. Men du? Det er viktig også. Ikke bare for alle andres skyld, selv om det er veldig viktig, som barn han både påvirker, som din sønn kunne ha blitt, som andre ungdommer han har posert foran garantert har blitt, men også de barna han passer. Likevel, det ødelegger også han selv. Han må ut av både det miljøet som han nå er fanget i, i tillegg til den avhengigheten han nå har. Han vil ha vanskelig for å fungere normalt i samfunnet ellers. Han vil ikke se det selv. Han ser bare penger og "et digg rusmiddel". Han ser ikke skadevirkningene. Men 20-30 år går fort, hvis han fortsetter dette løpet. Da har mye av livet forsvunnet fra han. Da har han gått glipp av mye. Det vil ødelegge han. Det er leit å måtte gjøre dette. Men det er viktig. For både de rundt han og for hans egen del. Anonymkode: 80b2e...2c6 Jeg kontaktet en bekjent som jobber i politiet. Jeg fikk nr til en som jobber i rusforebyggende. Han var veldig interessert i å høre mere. Han skulle i ett møte, så han kontakter meg senere Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kontaktet en bekjent som jobber i politiet. Jeg fikk nr til en som jobber i rusforebyggende. Han var veldig interessert i å høre mere. Han skulle i ett møte, så han kontakter meg senere Anonymkode: c7e2d...a4c Strålende! Så flott! Og så bra at du tok den telefonen! Det kan bety en enorm forskjell for den unge mannens liv videre. Anonymkode: 80b2e...2c6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Strålende! Så flott! Og så bra at du tok den telefonen! Det kan bety en enorm forskjell for den unge mannens liv videre. Anonymkode: 80b2e...2c6 Takk. Jeg føler litt lettelse no. Anonymkode: c7e2d...a4c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 Så flott at du allerede har tatt tak i dette, HI - det er kjempeviktig! Og så flott 17-åring du har som er så trygg på deg og hva som er riktig at han kommer til deg med dette - du har gjort en god jobb med 17-åringen din Anonymkode: 23fb3...001
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 Samle alle bevisene du kan! Flott at du tar tak i dette, da redder du mange barn og unge involvert ❤️ Anonymkode: e5549...00a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 Er jo litt redd for at han skal finne ut at det er jeg som har snakket med politiet. De som er ruset kan jo bli veldig hissige. Politiet ringte meg tilbake. De har hatt mistanke til han ei stund. Men satt pris på bildene. De sammarbeider med den vidergående skolen han går på. Dem tror at han selger der. Anonymkode: c7e2d...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå