Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Jeg har en gutt på 11 år som har lekt med seg selv, av og på siden han var 9 år. Jeg aner ikke når man starter med slik, men det går litt over styr her - etter min mening. Det var i perioder at han satt å kløyp seg i tissenmens han så på tv - utenpå buksa si. Eller hadde hånden oppi buksa men han så på tv. Om vi i familien satt rundt eller vi hadde besøk spilte ikke noen rolle. Jeg tok samtalen med han tidlig - at det ikke er passende. Alene på badet, feks i dusjen er den beste plassen å ha slik kosing på. Greit nå gjør han det i det minste på badet! (for det meste) Men han gjør det i forbindelse med at han tisser. Grunnen til at jeg vet det er at jeg har gått inn på han så mange ganger. Søsteren har gjort det mange ganger og sier ifra hver gang. Ja jeg har hatt samtalen om å lukke OG låse døra når han skal ha en kosestund. Men det går ikke inn i det hele tatt! Det virker ikke som at han blir flau eller bryr seg om å ha den samtalen heller, gang på gang.. Og jeg gjør det på en rolig, hyggelig måte. Jeg har sagt at det er fint at han har det hyggelig med kroppen sin, men at han må låse døra når han er på do. Og at det passer seg best i dusjen, og at det bare er å ta en dusj når han måtte ønske. Søsteren hans blir dødsflau når hun kommer å forteller at han holder på. Og han fortsetter bare. Jeg går jo med en gang for å be han låse døra. Om han ikke svarer når jeg banker på og roper navnet hans så sjekker jeg jo toalettet. Og jo da...der sitter han å holder på. Jeg blir kjempe flau, og han fortsetter med sitt. Dekker seg ikke og detter ikke i do. Er dette normalt? Hvordan få det inn i hodet hans at han må låse døra?! Anonymkode: 2985f...6de
shewolf Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Høres litt merkelig ut at en gutt på 11 år ikke synes det er flaut å runke foran mammaen eller søsteren sin jeg. Men MÅ dere gå inn på do når han er der? Jeg går ikke inn på badet når min 9 åring er på do. Hvertfall ikke uten å banke på og spørre om det er greit først. Har han en pappa som kan snakke med han om det her? For det virker ikke helt som at han har skjønt hva han driver med.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 9 timer siden, shewolf skrev: Høres litt merkelig ut at en gutt på 11 år ikke synes det er flaut å runke foran mammaen eller søsteren sin jeg. Men MÅ dere gå inn på do når han er der? Jeg går ikke inn på badet når min 9 åring er på do. Hvertfall ikke uten å banke på og spørre om det er greit først. Har han en pappa som kan snakke med han om det her? For det virker ikke helt som at han har skjønt hva han driver med. Jeg banker jo på døra før jeg går inn på do. Det er det som er poenget. Jeg ønsker jo ikke å se dette!! Og nei, dessverre så er faren ikke til hjelp. Hi Anonymkode: 2985f...6de
shewolf Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 På 24.3.2020 den 8.30, Anonym bruker skrev: Jeg banker jo på døra før jeg går inn på do. Det er det som er poenget. Jeg ønsker jo ikke å se dette!! Og nei, dessverre så er faren ikke til hjelp. Hi Anonymkode: 2985f...6de Jeg hadde nok dratt til noen som har litt mer peiling på barnepsykologi, for det høres nesten ut som at han vil at dere skal se- eller ikke bryr seg- og det er ikke helt vanlig. Hadde tatt en tlf til helsestasjonen og hørt om de kan hjelpe deg å finne ut av dette. Kanskje de kan prate med han. Høres ut som noe du må ta på alvor.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Dette er ikke normalt i det hele tatt To spørsmål melder seg først, er han en oppegående gutt ellers (ikke psykisk utviklingshemmet e.l) og kan han selv ha vært utsatt for overgrep En ekspert vil sikkert ha mange flere knagger å henge dette på, men det er ikke normalt. Jeg ville søkt hjelp. Start med helsesøster. Anonymkode: f986f...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå