Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei Jeg tenker å begynne å studere sykepleie i en alder av 47 år...er det noen som har studert dette i voksen alder, omskolert seg til annet yrke i voksen alder? Hvordan har dere klart det økonomisk etc? Jeg har to barn boliglån og utgifter som alle andre, men tenker å jobbe litt ved siden av studier og spare opp litt penger nå det neste året. Trenger motivasjon og insipirasjon:-) Anonymkode: a5476...63f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Jeg skal starte til høsten på Barneverns pedagog og er da passert 40 år. Jeg har fått beskjed om å søke stipend, omsorgstipend og studielån. Aner ikke hvordan det blir generelt og heller ikke stort om økonomien oppi det hele. Når alt er søkt så får jeg jo en pekepinn på det, og setter opp budsjett deretter. Vurderer en liten deltidsjobb om det trengs. Bedre å følge drømmen enn å la den dø ut. Så da blir det studier! Lykke til!! Anonymkode: 69daa...b0b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Hvor mye du kan få i lån og stipend finner du ut på Lånekassen sine sider. Så må du se hvor mye du må ha inn for å dekke de nødvendige utgiftene som barnehage, SFO, strøm, forsikring, Internett, drivstoff osv. Lån må du undersøke om du har råd til å betale fullt på, eller om det evt er en mulighet å søke om avdragsfrihet mens studiene pågår. Er gapet mellom nødvendige utgifter og inntekter for stort, får du en pekepinn på hvor mye du evt må jobbe i tillegg til studiene. Husk at det er praksis også på sykepleien, takler du å jobbe i tillegg til? Kvalifiserer du for studiene? Har du gen. studiekompetanse? Jeg vil også studere, og har søkt både i fjor og i år. I fjor kom jeg ikke inn, i år venter jeg baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå