Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Blir litt motløs til tider... Sitter i videomøter med elever og kollegaer mye av formiddagen, svarer og server alle... Unntatt egne barn.... Yngstemann er ikke så farlig sterk/dårlig framdrift, og strever dessverre med å jobbe på egenhånd. I tillegg strever han med å kontrollere sinnet sitt, og alt det medfører. Leser innlegg på FB om hva alle får til, ser så enkelt ut! Jeg synes det er vanskelig å kombinere jobben hjemmefra med egne barn, selv om jeg ikke har helt små barn. Gutta krangler, den yngste med sine utfordringer klager på at jeg er opptatt hele tida. Joda, er vel egentlig ikke noe å klage over dette, men kan være hardt nok for en allerede rufsete psyke! Anonymkode: a19fc...3f9
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Blir litt motløs til tider... Sitter i videomøter med elever og kollegaer mye av formiddagen, svarer og server alle... Unntatt egne barn.... Yngstemann er ikke så farlig sterk/dårlig framdrift, og strever dessverre med å jobbe på egenhånd. I tillegg strever han med å kontrollere sinnet sitt, og alt det medfører. Leser innlegg på FB om hva alle får til, ser så enkelt ut! Jeg synes det er vanskelig å kombinere jobben hjemmefra med egne barn, selv om jeg ikke har helt små barn. Gutta krangler, den yngste med sine utfordringer klager på at jeg er opptatt hele tida. Joda, er vel egentlig ikke noe å klage over dette, men kan være hardt nok for en allerede rufsete psyke! Anonymkode: a19fc...3f9 Jeg er ikke lærer, men skjønner hva du sliter med. Det tror jeg gjelder veldig mange med hjemmekontor og småskolebarn og/eller barn med utfordringer nå. Vi strekker rett og slett ikke til. Tror det eneste vi kan gjøre er å spre oppgavene og senke lista. Som lærer selv når du kanskje lettere frem til dine barna lærere, og kan forklare hvordan ting ligger an. Anonymkode: f10fd...b22
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir litt motløs til tider... Sitter i videomøter med elever og kollegaer mye av formiddagen, svarer og server alle... Unntatt egne barn.... Yngstemann er ikke så farlig sterk/dårlig framdrift, og strever dessverre med å jobbe på egenhånd. I tillegg strever han med å kontrollere sinnet sitt, og alt det medfører. Leser innlegg på FB om hva alle får til, ser så enkelt ut! Jeg synes det er vanskelig å kombinere jobben hjemmefra med egne barn, selv om jeg ikke har helt små barn. Gutta krangler, den yngste med sine utfordringer klager på at jeg er opptatt hele tida. Joda, er vel egentlig ikke noe å klage over dette, men kan være hardt nok for en allerede rufsete psyke! Anonymkode: a19fc...3f9 Sender en virtuell klem! Er akkurat samme her. Jeg må følge opp gutten min om han skal ha utbytte av dette og gjøre de ting læreren har satt på planen. Samtidig må jeg jo passe jobben min med undervisning og møter fra hjemmekontoret. Det er ikke helt enkelt. Vi fåg bare gjøre så godt vi kan og huske a) at guttene våre er gode gutter selvom dette er vanskelig for dem og b) at dette varer ikke evig. Pass godt på deg selv oppi dette! Anonymkode: 36cfe...e63
Tåsk Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sender en virtuell klem! Er akkurat samme her. Jeg må følge opp gutten min om han skal ha utbytte av dette og gjøre de ting læreren har satt på planen. Samtidig må jeg jo passe jobben min med undervisning og møter fra hjemmekontoret. Det er ikke helt enkelt. Vi fåg bare gjøre så godt vi kan og huske a) at guttene våre er gode gutter selvom dette er vanskelig for dem og b) at dette varer ikke evig. Pass godt på deg selv oppi dette! Anonymkode: 36cfe...e63 Tusen takk😊
Tåsk Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke lærer, men skjønner hva du sliter med. Det tror jeg gjelder veldig mange med hjemmekontor og småskolebarn og/eller barn med utfordringer nå. Vi strekker rett og slett ikke til. Tror det eneste vi kan gjøre er å spre oppgavene og senke lista. Som lærer selv når du kanskje lettere frem til dine barna lærere, og kan forklare hvordan ting ligger an. Anonymkode: f10fd...b22 👍
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 5 minutter siden, Tåsk skrev: Tusen takk😊 Synes du hadde gitt deg et veldig lite flatterende brukernavn da Anonymkode: fe45a...862
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir litt motløs til tider... Sitter i videomøter med elever og kollegaer mye av formiddagen, svarer og server alle... Unntatt egne barn.... Yngstemann er ikke så farlig sterk/dårlig framdrift, og strever dessverre med å jobbe på egenhånd. I tillegg strever han med å kontrollere sinnet sitt, og alt det medfører. Leser innlegg på FB om hva alle får til, ser så enkelt ut! Jeg synes det er vanskelig å kombinere jobben hjemmefra med egne barn, selv om jeg ikke har helt små barn. Gutta krangler, den yngste med sine utfordringer klager på at jeg er opptatt hele tida. Joda, er vel egentlig ikke noe å klage over dette, men kan være hardt nok for en allerede rufsete psyke! Anonymkode: a19fc...3f9 Samme situasjon her. Jeg trøster meg med at godt nok faktisk er godt nok. Jeg har ikke endeløse møter med elevene eller gir de svevende opplegg. Rektor vet om min situasjon og er oppbakkende. Anonymkode: b0810...c33
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Jeg starter hjemmeskole med 10-åringen klokken 8, jobber med henne til klokken 10, mens småsøsken leker. Jobber så med 10-åringen og 6-åringen til 12, lillesøster leker fortsatt. Når barna har «friminutt» svarer jeg elevene mine på chat. Klokken 12 overtar mannen, da går de ut, eller han følger opp skolearbeid som gjenstår. Jeg jobber så selv frem til 16, hovedsakelig med møter og undervisning. Så er det familietid frem til barna er lagt. Etter leggetid jobber både jeg og mannen 3-4 timer til. I helgen jobbet jeg ca 10 timer. Dette går i noen uker, men selvsagt ikke på ubestemt tid. Elever og foreldre er informert om at jeg ikke er tilgjengelig før 12 (mine ungdomsskoleelever griner ikke for det). Rektor er informert om situasjonen. Anonymkode: e5c08...6c6
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg starter hjemmeskole med 10-åringen klokken 8, jobber med henne til klokken 10, mens småsøsken leker. Jobber så med 10-åringen og 6-åringen til 12, lillesøster leker fortsatt. Når barna har «friminutt» svarer jeg elevene mine på chat. Klokken 12 overtar mannen, da går de ut, eller han følger opp skolearbeid som gjenstår. Jeg jobber så selv frem til 16, hovedsakelig med møter og undervisning. Så er det familietid frem til barna er lagt. Etter leggetid jobber både jeg og mannen 3-4 timer til. I helgen jobbet jeg ca 10 timer. Dette går i noen uker, men selvsagt ikke på ubestemt tid. Elever og foreldre er informert om at jeg ikke er tilgjengelig før 12 (mine ungdomsskoleelever griner ikke for det). Rektor er informert om situasjonen. Anonymkode: e5c08...6c6 Så greit å kunne gjøre det slik! Jeg jobber i VGS, og vi må følge timeplanen, dvs at jeg må være klar på Meet kl. 8.15 de fleste dagene i uken. Jeg har heldigvis ikke så mange undervisningstimer per uke, 16-18 litt ettersom om det er partall eller oddetall, men det er store mengder med rettearbeid nå. Blir lite tid til å sitte med mine egne fire barn. Heldigvis er to av dem veldig selvgående. Anonymkode: e3169...50e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Samme problem her, bare at «ungen» min er 17 år pg går på vgs. Han er under utredning for add, har ikke fått papirene på det ennå, møtet ble utsatt pga korona. Dermed har han ikke rett på tilrettelegging, og disse dagene er et sant h.....! De følger normal timeplan, og skal fullføre ulike oppgaver innen en frist. Jeg brukte så ufattelig mye tid og krefter forrige uke. I dag kollapset jeg helt... er så frustrert og vet ikke hva vi skal gjøre. Hjemmeskole fungerer IKKE for gutten min. Klem til deg🌸 Anonymkode: 49119...a0d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så greit å kunne gjøre det slik! Jeg jobber i VGS, og vi må følge timeplanen, dvs at jeg må være klar på Meet kl. 8.15 de fleste dagene i uken. Jeg har heldigvis ikke så mange undervisningstimer per uke, 16-18 litt ettersom om det er partall eller oddetall, men det er store mengder med rettearbeid nå. Blir lite tid til å sitte med mine egne fire barn. Heldigvis er to av dem veldig selvgående. Anonymkode: e3169...50e Hvorfor gjør dere det slik? Ikke for å ta deg på noen måte, altså. Så vi postet på likt. Jeg har en ungdom med diagnose, som ikke får tilrettelagt arbeidet, da møte der diagnosen blir satt er blir utsatt. Det er så lite ideelt og uoversiktlig å følge timeplanen. Han greier ikke å finne frem i hva han skal gjøre. De har mange fag daglig, og samtlige fag skal ha innleveringer. Når ettermiddagen er over, detter det inn med meldinger om ikke mottatt arbeid. I tillegg til add, er han nå i ferd med å bli skolevegrer. I morges fikk jeg han knapt nok opp. Han orker ikke skolepresset. Hvorfor ikke ha litt mer prosjektbasert undervisning? Hva tenker dere som jobber på skolen om det? Anonymkode: 49119...a0d
Optatium Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 Jeg jobber og i vgs. Ser jeg ikke klarer å møte alle forventninger og får ikke vært med på møter, men jeg har ei på 5 og en på 1,5. Sier seg selv. Jeg henger i stroppen og gjør mitt beste, det får være nok.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor gjør dere det slik? Ikke for å ta deg på noen måte, altså. Så vi postet på likt. Jeg har en ungdom med diagnose, som ikke får tilrettelagt arbeidet, da møte der diagnosen blir satt er blir utsatt. Det er så lite ideelt og uoversiktlig å følge timeplanen. Han greier ikke å finne frem i hva han skal gjøre. De har mange fag daglig, og samtlige fag skal ha innleveringer. Når ettermiddagen er over, detter det inn med meldinger om ikke mottatt arbeid. I tillegg til add, er han nå i ferd med å bli skolevegrer. I morges fikk jeg han knapt nok opp. Han orker ikke skolepresset. Hvorfor ikke ha litt mer prosjektbasert undervisning? Hva tenker dere som jobber på skolen om det? Anonymkode: 49119...a0d Vi har fått instrukser ovenfra om å gjøre det slik, altså fra fylkeskommunen. Vi må til og med flere et slags fravær (som ikke kommer på vitnemålet) for elever som ikke "møter opp". Jeg skulle gjerne organisert det annerledes selv jeg, men må følge beskjeder jeg får. Har forøvrig selv en sønn på 17 år med adhd, som også sliter litt med dette og får ikke fulgt ham opp så godt. Anonymkode: e3169...50e
Optatium Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi har fått instrukser ovenfra om å gjøre det slik, altså fra fylkeskommunen. Vi må til og med flere et slags fravær (som ikke kommer på vitnemålet) for elever som ikke "møter opp". Jeg skulle gjerne organisert det annerledes selv jeg, men må følge beskjeder jeg får. Har forøvrig selv en sønn på 17 år med adhd, som også sliter litt med dette og får ikke fulgt ham opp så godt. Anonymkode: e3169...50e Hvilket fylle jobber du i? Hos meg er det lagt opp til hjemmearbeid i stor grad. Har lagt ut noen videoforelesninger og sånn, men ingenting om å være pålogget innen visse tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå