Gå til innhold

Gjorde kanskje noe dumt i dag🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

De blir litt lei av skiverog knekkebrød til lunch. Har hatt graut, grove vafler, men og vanlig lunch. I dag fant den ene noe spaghetti og kjøttsaus. Ok, me kan lage det. Lillebror på 5 blei heilt galen og styrte på, trykka på komfyren og ville ikkje ha. Nei, du kan få skiver sa eg heilt rolig. Det var ikkje godt nok så eg tømte spahettien i bosset og sausen i do. Då blir det skiver på alle. Er så lei av sutring og mas,og at ting ikke er godt nok. Men så gikk det ut over alle det lillebror gjorde.

Anonymkode: aaca7...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var dårlig gjort ovenfor de andre. Du tilta jo like mye som en 5åring...

Anonymkode: 468d4...9ad

Skrevet

Jøss.

Anonymkode: 20d3c...a86

Skrevet

Kanskje? Du er barnsligere enn dine barn.

Anonymkode: 4e9ec...61a

Skrevet

Det er jo du som er voksen, men du oppførte deg like barnslig som lillebror. Ikke det beste eksempelet å sette kanskje? 

Anonymkode: 62570...e65

Skrevet

Litt spesielt at du har like kort lunte som en 5-åring synes jeg, hvorfor i alle dager skulle han få diktere de andres lunsj?

Han er 5 år, og en normal 5-åring skjønner hva du sier.

"Nå må du slutte med en gang ellers må du gå ut av rommet! Jeg skjønner at du ikke vil ha spagetti til lunsj, og det trenger du ikke heller, men du kan ikke bestemme hva de andre skal ha"

Du kan ikke la deg diktere av en 5-åring, hva i alle dager var det du lærte han i dag? At om han blir rabiat så får han viljen sin... Hva tror du han kommer til å gjøre neste gang han er uenig i et av dine valg?

Anonymkode: 14f21...bde

Skrevet

Kanskje?! Ja, kan vel kontantere at du gjorde nor dumt og helt unødvendig. 

Anonymkode: 8eff8...306

Skrevet

Ja det var dumt, men hjelpe meg, ingen er feilfri som foreldre. Kjenner selv at med hjemmeskolen, hjemmebarnehage og full jobb kunne det lett gått en kule varmt her også. Men slapp av, ro ned. Si unnskyld og lag noe til de eldste og så snakker du med 5 åringen om oppførselen. Ikke noe krise dette :)

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var dårlig gjort ovenfor de andre. Du tilta jo like mye som en 5åring...

Anonymkode: 468d4...9ad

Enig. 

Å kaste mat er lavmål! 

Anonymkode: 68173...e98

Skrevet

Det var kjempedumt. Du straffet det eldre barnet for noe lillebror gjorde, og du gjorde det på barnsligst mulige måte. 

Gjest KenCreek
Skrevet

Man kan alle bli litt på tuppa i disse tider. Be om unnskyldning til de eldste, lag pasta på nytt til middag. 

De har neppe blitt skadet av opplevelsen, ikke vær så hard mot deg selv ❤️

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Å kaste mat er lavmål! 

Så du gjør aldri noe som er litt på kanten når du er stresset, sint, lei, overveldet eller en eller annen følelse som utspiller seg?

Anonymkode: 4ed26...d21

Skrevet

Kjære vene. Du er helt på jordet. På voksen synes jeg vel du må ha enda mer tålmodighet i dag. Ungene mine er også ekstra krevende nå, de trenger en rolig voksen. 

Anonymkode: 67f4f...dbc

Skrevet

Hva oppnådde du med å oppføre deg som en 4-åring?

Anonymkode: 7ed3e...3d8

Skrevet

Forstår deg godt.

Ja, det var dumt at det gikk utover de andre. Men sånn er det noen ganger. Vi voksene er ikke supermennesker. Vi kan også reagere urasjonelt og urimelig noen ganger. Noen ganger topper det seg og det må ut. 

Bare forklar det til barna og be dem om unnskyldning. Ikke verre enn det. 

Skrevet

Og her kom jammen meg alle de prektige frem

Anonymkode: d131c...75f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Du er helt på jordet. På voksen synes jeg vel du må ha enda mer tålmodighet i dag. Ungene mine er også ekstra krevende nå, de trenger en rolig voksen. 

Anonymkode: 67f4f...dbc

Du er perfekt og ufeilbar. We get ut.  

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du gjør aldri noe som er litt på kanten når du er stresset, sint, lei, overveldet eller en eller annen følelse som utspiller seg?

Jeg kaster aldri spiselig mat rett foran snuten på en sulten familie. Det er ikke «litt på kanten», det er hårreisende. 

Og ja, jeg er voksen og håndterer mine følelser uten å ta dem ut på andre. At en femåring er kresen og slår seg vrang avføder ikke rabiate reaksjoner hos meg, det fører til at femåringen må gå fra bordet.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kaster aldri spiselig mat rett foran snuten på en sulten familie. Det er ikke «litt på kanten», det er hårreisende. 

Og ja, jeg er voksen og håndterer mine følelser uten å ta dem ut på andre. At en femåring er kresen og slår seg vrang avføder ikke rabiate reaksjoner hos meg, det fører til at femåringen må gå fra bordet.

Du overdramatiserer og finner på ting som hi ikke har skrevet

Anonymkode: d131c...75f

Skrevet

Skjønner deg godt. Barna har ikke vondt av å se at de har tøyd strikken for langt.

Anonymkode: 0cb99...a13

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt. Barna har ikke vondt av å se at de har tøyd strikken for langt.

Men det var kun én som hadde tøyd strikken, og han fikk vilja si. Jippi 👍... 

Skrevet
7 minutter siden, Blop skrev:

Men det var kun én som hadde tøyd strikken, og han fikk vilja si. Jippi 👍... 

Ja, huff. Ser den.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Er greit at de lærer seg at voksene også har følelser, og at vi også kan nå et punkt. Bare man kan prate om det etterpå, og forklare litt. 

Skrevet

Så flott å se at det finnes så mange perfekte mødre her inne, som aldri gjøre noe overilt eller dumt ovenfor barna sine. 
Herregud, i disse tider er det jammen ikke rart om man tilter litt innimellom. 
Og unga tåler det ganske bra, altså! 

Anonymkode: 44e25...e4c

Skrevet

Ikke ditt beste foreldreøyeblikk, det vet du jo selv. 

Men ærlig talt, alle gjør feil. Det viktige er hva du gjør etterpå. Det ligger mye læring i når foreldre ber om unnskyldning. 

Anonymkode: ff3e4...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...