Gå til innhold

"Nekte" babyen mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby som har grått mye pga magevondt. Ba om tips nå med helsepersonell og fikk beskjed om å ikke gi babyen pupp før det har gått ihvertfall 2 timer mellom hver amming. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte gi smokk innimellom fordi når de overspiser får de magesmerter. Funka bra.

Anonymkode: 0ad43...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 uker gammel. 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Da hadde jeg kjørt på med amming og heller prøvd å være nøye med raping. Så hadde jeg gått nøye gjennom mitt eget kosthold for å finne ut om det er noe der som kan gi magesmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende babyen suger litt feil pga mye kose suging, derfor svelger litt mye luft? 

Ksn jo prøve en dag eller to å la det gå 2 timer mellom hver amming. Kanskje babyen blir skikkelig sulten og fester seg bedre da? 

Hu mi fikk hver 3 time fra fødsel og spiste best på klokka. 

Anonymkode: 684c1...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 3 timer i mellom hver gang her også helt til sist uke.. Nå er det masse skriking og ennå mer skriking om hun ikke får pupp. Utrøstelig. 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gikk 3 timer i mellom hver gang her også helt til sist uke.. Nå er det masse skriking og ennå mer skriking om hun ikke får pupp. Utrøstelig. 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Gi henne pupp når hun vil ha. Har du nok melk? 

Anonymkode: 0aef1...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får anbefalt av helsestasjonen å begrense det. Men det føles feil. 

Med tanke på vektøkning så har jeg nok sier dem. 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt det samme av barnelege pga mye gulping, men fulgte ikke rådet, det føltes helt feil.

Magevondt kan også skyldes at baby reagerer på melkeprotein i din kost som går i melken. Prøv å kutte ut absolutt alt som inneholder melk i en uke og se om det hjelper. Du må isåfall google litt, for melk skjuler seg bak mange ulike navn som kasein, mysepulver, valle osv. Fikk dette rådet av barnelegen på seksukerskontroll med kolikkbaby (ikke samme som gulpebabyen). Det hjalp godt.

Anonymkode: 84968...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på at barnet tømmer brystet godt, og ikke får for mye tynn formelk. Denne inneholder mye laktose og kan gi magevondt. https://ammehjelpen.no/fettinnhold-i-morsmelk-formelk-og-ettermelk/

Anonymkode: 419c2...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde hørt på helsestasjonen, her hjalp det mye og babyen ble en helt annet, spiste hver 3 time, før gikk det bare 45minutter til 1 time, mye roligere baby og sov mye bedre, begynte fra han var 4 uker

Anonymkode: c597b...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hør på fremmede forumdamer fremfor fagfolk...

Anonymkode: 0c96a...416

Du kan ikke kalle en helsesøster(vet ikke ikke heter dette lengre, men husker ikke det nye navnet) for fagfolk. De fleste av disse helsesøstrene er ikke utdannet innen spedbarnsnæring, og er heller ikke barneleger. 
Dessuten er det utrolig mye rart noen av helsesøstrene får seg til å si. Noen av de er jo ikke oppdatert heller. 

Anonymkode: a8bf0...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme styret, viste seg å være laktoseintoleranse, gikk over til soyabasert pulver og det ble slutt på skrikingen.

Anonymkode: f9318...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

hadde hørt på helsestasjonen, her hjalp det mye og babyen ble en helt annet, spiste hver 3 time, før gikk det bare 45minutter til 1 time, mye roligere baby og sov mye bedre, begynte fra han var 4 uker

Anonymkode: c597b...1c1

Hvordan gjorde du det? 

Anonymkode: 5fff0...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke kalle en helsesøster(vet ikke ikke heter dette lengre, men husker ikke det nye navnet) for fagfolk. De fleste av disse helsesøstrene er ikke utdannet innen spedbarnsnæring, og er heller ikke barneleger. 
Dessuten er det utrolig mye rart noen av helsesøstrene får seg til å si. Noen av de er jo ikke oppdatert heller. 

Anonymkode: a8bf0...4c9

Dette!!

Anonymkode: 1e6da...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...