Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. Jeg la det inn i den lange hyttetråden. Det er helt horribelt hvordan egoismen til disse slår ut.

Heldigvis vil ikke søknadene bli behandlet.

Svært mange av disse har heller ikke hytter som er regulert til helårsbolig, så de vil uansett ikke få det godkjent.

Men makan til navlebeskuelse når landet og verden er i krise...!

Det er nesten så man kunne ønske koronaen gikk målrettet etter dumskap og ondskap, dessverre er det nok ikke slik.

Anonymkode: 1d7f4...53f

Skrevet

Haha🤦‍♀️😂 Er nok de samme folka som er årsaken til at det lages sko med borrelås for voksne 🙈😅

Anonymkode: d08aa...025

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha🤦‍♀️😂 Er nok de samme folka som er årsaken til at det lages sko med borrelås for voksne 🙈😅

Anonymkode: d08aa...025

Nei, men det er de samme folka som er grunnen til at vi nå har de problemene vi nå har. De dro til Italia, til Østerrike, til andre steder hvor de visste at viruset var, men de klarer selvfølgelig å se hvem som er syk og ikke og hvem en må unngå. Så dro de hjem, og spredte viruset her.

De er de som er grunn til hamstringen som skjedde, som gikk ut over de som jobbet til sent på kveld. Hvem som jobber til sent på kveld? De innenfor helse som står på i lange vakter nå for å redde liv. De kommer ikke hjem før sent på kveld.

Så ironisk nok ville denne egoismen ha kunnet koste egoistene deres egne liv.

Det kan det fortsatt. Hvis de kjører på med å dra på hytten likevel, så blir de syke og trenger helsevesen som nå er overbelastet i en liten kommune.

Anonymkode: ea088...163

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det er de samme folka som er grunnen til at vi nå har de problemene vi nå har. De dro til Italia, til Østerrike, til andre steder hvor de visste at viruset var, men de klarer selvfølgelig å se hvem som er syk og ikke og hvem en må unngå. Så dro de hjem, og spredte viruset her.

De er de som er grunn til hamstringen som skjedde, som gikk ut over de som jobbet til sent på kveld. Hvem som jobber til sent på kveld? De innenfor helse som står på i lange vakter nå for å redde liv. De kommer ikke hjem før sent på kveld.

Så ironisk nok ville denne egoismen ha kunnet koste egoistene deres egne liv.

Det kan det fortsatt. Hvis de kjører på med å dra på hytten likevel, så blir de syke og trenger helsevesen som nå er overbelastet i en liten kommune.

Anonymkode: ea088...163

I Brasil kalles det for rikmannssykdommen. Helt horrible historier som fortelles derfra nå, og der vil det bli virkelig ille når koronaen når favelaene. Bare i Rio bor 6 millioner personer i favelaene.

I Brasil var det de rike som hadde råd til å ta skiferie i Europa som tok det med seg hjem. Så smittet de hushjelpene sine - og sparket dem tilbake til slummen når de ble smittet. Mens de rike sitter i sine villaer og isolerer seg...

Anonymkode: 1d7f4...53f

Skrevet

Jeg har et forslag. Sikkert et dumt forslag, men likevel. Hva med å gjerde inn alle hytteområdene, og så slippe ut løver i disse inngjerdede områdene?

Da tar selv de hardeste nautene til vettet og blir hjemme.1678475552_lionsonstreetsofMoscow.jpg.de1b170b13a8ac0c140a9d91351cb2c0.jpg

Anonymkode: ea088...163

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Brasil kalles det for rikmannssykdommen. Helt horrible historier som fortelles derfra nå, og der vil det bli virkelig ille når koronaen når favelaene. Bare i Rio bor 6 millioner personer i favelaene.

I Brasil var det de rike som hadde råd til å ta skiferie i Europa som tok det med seg hjem. Så smittet de hushjelpene sine - og sparket dem tilbake til slummen når de ble smittet. Mens de rike sitter i sine villaer og isolerer seg...

Anonymkode: 1d7f4...53f

https://www.borsen.no/nyheter/slik-ruster-de-superrike-seg/72242517

Det er ganske kvalmt. Tenk om alle de superrike hadde gitt noen av pengene sine til å hjelpe, det hadde vært noe det. Men neida, istedet så kjøper de seg et privatfly så de kan gjemme seg i en bunkers.

Anonymkode: 1ef22...71f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et forslag. Sikkert et dumt forslag, men likevel. Hva med å gjerde inn alle hytteområdene, og så slippe ut løver i disse inngjerdede områdene?

Da tar selv de hardeste nautene til vettet og blir hjemme.1678475552_lionsonstreetsofMoscow.jpg.de1b170b13a8ac0c140a9d91351cb2c0.jpg

Anonymkode: ea088...163

Er det Fake News? Det fra Russland? 😨

Anonymkode: 97930...667

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det Fake News? Det fra Russland? 😨

Anonymkode: 97930...667

haha det er bare et bilde jeg fant på nett som jeg brukte helt ukritisk. ;) 

Anonymkode: ea088...163

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.borsen.no/nyheter/slik-ruster-de-superrike-seg/72242517

Det er ganske kvalmt. Tenk om alle de superrike hadde gitt noen av pengene sine til å hjelpe, det hadde vært noe det. Men neida, istedet så kjøper de seg et privatfly så de kan gjemme seg i en bunkers.

Anonymkode: 1ef22...71f

Ja, det er kvalmende. De er kvalmende.

Så i USA også, han i Senatet som sikret egen økonomi før han varslet de andre om det han visste om koronaen... Burde vært stilt for retten umiddelbart.

Anonymkode: 1d7f4...53f

Skrevet

Skjønner ikke at folk blir så overrasket over dette! Tror dere alle tenker og handler som dere selv? Folk blir helt tatt på senga av at andre tenker og gjør annerledes, og kaller de egoister over en lav sko. Litt misunnelse inni bildet?  Kanskje det de gjør ikke er egoistisk sett fra deres ståsted? 

Anonymkode: 97930...667

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke at folk blir så overrasket over dette! Tror dere alle tenker og handler som dere selv? Folk blir helt tatt på senga av at andre tenker og gjør annerledes, og kaller de egoister over en lav sko. Litt misunnelse inni bildet?  Kanskje det de gjør ikke er egoistisk sett fra deres ståsted? 

Anonymkode: 97930...667

Det er egoistisk når landet og verden er i krise og de velger å bruke samfunnets ressurser fordi de selv bare vil ha i pose og sekk og velger å ignorere myndighetenes råd slik at til og med heimevernet må bruke ressurser på disse. Det er helt forkastelig oppførsel! Alle må ofre noe nå og tilpasse seg - også hytteeiere.

Og nei, selv om du liker å hevde det i alle hyttetrådene, det er ikke misunnelse inne i bildet! Det er kun virkeligheten, fornuft og det å være villig til å bidra til fellesskapet fremfor å tappe fellesskapet og skape unødvendig ressurssløsing for det offentlige som allerede er sterkt presset.

Anonymkode: 1d7f4...53f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er egoistisk når landet og verden er i krise og de velger å bruke samfunnets ressurser fordi de selv bare vil ha i pose og sekk og velger å ignorere myndighetenes råd slik at til og med heimevernet må bruke ressurser på disse. Det er helt forkastelig oppførsel! Alle må ofre noe nå og tilpasse seg - også hytteeiere.

Og nei, selv om du liker å hevde det i alle hyttetrådene, det er ikke misunnelse inne i bildet! Det er kun virkeligheten, fornuft og det å være villig til å bidra til fellesskapet fremfor å tappe fellesskapet og skape unødvendig ressurssløsing for det offentlige som allerede er sterkt presset.

Anonymkode: 1d7f4...53f

Jeg har ikke skrevet i noen hytte- tråder før! 🙄

Anonymkode: 97930...667

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke at folk blir så overrasket over dette! Tror dere alle tenker og handler som dere selv? Folk blir helt tatt på senga av at andre tenker og gjør annerledes, og kaller de egoister over en lav sko. Litt misunnelse inni bildet?  Kanskje det de gjør ikke er egoistisk sett fra deres ståsted? 

Anonymkode: 97930...667

Er det noen som har sagt de er overrasket da?

Anonymkode: 1ef22...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...