Gå til innhold

Hvor lenge tror dere flyene står på bakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en i fam. som skulle hatt besøk av en kjæreste fra et annet land. 

Anonymkode: a3550...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fly står jo ikke på bakken. 

Det flys hele tiden, selv om mange flyvninger er innstilt. 

Hvilket land?

Anonymkode: fe5c6...476

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle fly står jo ikke på bakken. 

Det flys hele tiden, selv om mange flyvninger er innstilt. 

Hvilket land?

Mao ikke norsk statsborger

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mao ikke norsk statsborger

Ja men det lander jo fly fra utlandet hver eneste dag på Gardermoen, selv om mange er innstilt. 

Poenget mitt var bare at flytrafikken ikke har stoppet opp. 

Skrevet

Grensene er jo stengt for utenlandske statsborgere, så hva flyene gjør er egentlig irrelevant...

Anonymkode: 9e03d...5f6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grensene er jo stengt for utenlandske statsborgere, så hva flyene gjør er egentlig irrelevant...

Ja, tenkte vel mer på at det ikke går an å komme inn i landet, ja...

Kommer fra Asia

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, tenkte vel mer på at det ikke går an å komme inn i landet, ja...

Kommer fra Asia

Tror det vil ta en god stund.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror det vil ta en god stund.

Som i? 6 mnd?

Skrevet

Som i? 6 mnd?

Erna stilte opp i intervju på FB idag, med en rekke spørsmål fra vanlige folk.

Hun svarte at hun ikke vet.

Men jeg er sikker på at folk her på DiB/BiM vet bedre enn hva vår egen statsminister gjør.

Anonymkode: fb059...776

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som i? 6 mnd?

Det er det ingen som kan si nå, man må bare vente å se, ikke annet å gjøre.

Men jeg tror det kan gå flere måneder. Det kommer helt an på hvordan situasjonen utvikler seg, ikke bare her i landet, men også i andre land. Åpner de grensene for raskt så risikerer vi å få en ny bølge av sykdommen før vi er klare for å håndtere den, og det vil være kritisk, da må vi stoppe samfunnet igjen. Så jeg tror de vil holde igjen - eller jeg håper det ut fra det jeg mener er fornuftig.

Men forstår følelsen til de som ønsker å møtes. Jeg skulle på min første date, så måtte den avlyses pga. koronaen og vi aner ikke når vi kan møtes. Men, det er bare å akseptere at det er slik det er nå, ellers kaster man bort energi på noe vi uansett ikke kan endre akkurat nå.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ingen som kan si nå, man må bare vente å se, ikke annet å gjøre.

Men jeg tror det kan gå flere måneder. Det kommer helt an på hvordan situasjonen utvikler seg, ikke bare her i landet, men også i andre land. Åpner de grensene for raskt så risikerer vi å få en ny bølge av sykdommen før vi er klare for å håndtere den, og det vil være kritisk, da må vi stoppe samfunnet igjen. Så jeg tror de vil holde igjen - eller jeg håper det ut fra det jeg mener er fornuftig.

Men forstår følelsen til de som ønsker å møtes. Jeg skulle på min første date, så måtte den avlyses pga. koronaen og vi aner ikke når vi kan møtes. Men, det er bare å akseptere at det er slik det er nå, ellers kaster man bort energi på noe vi uansett ikke kan endre akkurat nå.

Klart det. Man kan ikke styre det. Men de har allerede vært borte fra hverandre i snart et år.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det. Man kan ikke styre det. Men de har allerede vært borte fra hverandre i snart et år.

Da greier de enda lenger. Bruk sosiale medier, Skype osv. for å holde kontakten. Det kommer bedre dager :)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da greier de enda lenger. Bruk sosiale medier, Skype osv. for å holde kontakten. Det kommer bedre dager :)

Ja..... :) men det må jo være litt spesielt å skulle finne tilbake til hverandre etter 1+ år, det blir jo ikke det samme.

Skrevet

Ja..... :) men det må jo være litt spesielt å skulle finne tilbake til hverandre etter 1+ år, det blir jo ikke det samme.

Nei men da foreslår jeg at Erna åpner opp for de. 

Anonymkode: 1b441...172

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er meningen at det skal bli de to så greier de det, tenker jeg.

(og du, overse hun surpompen ;) )

Skrevet

Så bra! Da kan hun finne en norsk kjæreste isteden. 

Anonymkode: 1b43e...a7d

Skrevet

Samtlige flyselskap vil være konkurs hvis alt skal være lukket og stengt i 6 mnd - og ingen land har økonomi til å komme med krisepakker til å redde hvis dette drar seg ut i 6 mnd.

Likeså vil de ulike lands økonomi kollapse i likhet med bedrifter, butikker osv hvis dette drar ut i 6 mnd.

Så selv om det garantert er tryggest å holde landegrenser stengt og holde seg isolert i størst mulig grad, tror jeg de økonomiske utfordringene vil gjøre at verden i stor grad begynner å gå tilbake til normalen.

Vi vil nok ha løpende restriksjoner i forhold til innbyggere fra visse land der corina herjer som verst, der vi blir frarådet å reise til og innbyggere ikke får komme inn i landet.

Jeg tipper at det vil mykes betraktelig opp innen noen mnd. I forhold til kampen over å ha kontroll over coronaen er det veldig uheldig- men tror økonomien vil veie tyngst om ikke så lenge..

Anonymkode: 93361...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...