Gå til innhold

Tv, ipad osv. Skjermtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gah, jeg og samboer klinsjer så voldsomt her og det er jo for dumt. Jeg har to Barn fra før og vant med å gjøre det på «min måte». Helt klar over hvordan det kan påvirke oss, hvor vi også nå har et felles barn. Bedt ham be meg se meg selv om jeg er sjefete osv. Da jeg bodde med mine eldste alene hadde vi faktisk ikke TV. Jeg har aldri hatt TV før nå, i vårt treårige samboerskap. Jeg tenker TV som litt på kvelden og om morgener i helger og ferier. Jeg har da allerede «strukket meg», fordi jeg hadde valgt det helt bort, kun brukt Mac for å se en film etc, om jeg bodde alene. Han setter på TV som det første som skjer om morgenen, når det er «for mye mas», hvis man må gjøre noe og på kvelden. Disse unntakene gjør at TV har stått på langt ut over min komfortsone det siste året. Stadig klinsjer vi i dette. Han skrur på, jeg skrur av. 

Så nå får vi lage en felle linje som begge kan leve fint med, uten å gå hverandre på nervene over en TV-boks. Hvordan har dere det i forhold til dette? Barna er 9, 7 og 1,5. Hvor mye og når ser dere på TV? Er det noen «retningslinjer»? Er dere enige? 

Anonymkode: 9e3b6...b45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: Dette er bare TV. Ipad kommer i tillegg. Eldste spiller litt Og mellomste av og til. 

De ser ellers TV i matfriminuttet på skolen og SFO hver dag, har lekser på ipad osv. Syns det er mye skjerm, jeg. Men sperr opp øynene mine om jeg er en oldtidshurpe som må ta meg sammen.

Hi

Anonymkode: 9e3b6...b45

Skrevet

Her er det fritt fram med tv. Vi har stort nok hus til at vi kan være i forskjellige stuer. Ser også en del serier kvar for oss på mobilene våre mens vi gjør andre ting, f. Eks. rydder kjøkkenet. 

Anonymkode: e7e58...0b2

Skrevet

Synes du er hysterisk. 

Anonymkode: 8da8d...d6e

Skrevet

Tv 30 min på ettermiddager. Og ca 30 min før frokost i helger. Denne tiden kan byttes med iPad-tid, men barna får ikke begge deler. 
Vi er visst veldig strenge, men har det så mye bedre med lite skjerm enn om de f eks får spille hver dag. Her står aldri tv’en på med mindre vi skal se et spesielt program. 

Anonymkode: 92bab...961

Skrevet

Dette er i alle fall ikke tiden fir skjermgrenser. Her er jeg glad om barnet spiller og chatter med andre - gjerne i timer. Det er den eneste sosiale stimulien hun har utenom oss foreldrene. 

Anonymkode: 4290f...951

Skrevet

Har ikke regler for det.  Har en aktiv gutt som er mye ute og på aktiviteter, så dette regulerer seg selv 

Anonymkode: ab291...0bd

Skrevet

Her er det litt likt  jeg trenger ikke TV på  setter den gjerne på til barne-tv for barna. Han setter den på med en gang han kommer fra jobb/ Står opp om morgenen. Eneste hobbyen han har, se på TV. 

På kveldene er vi heller ikke enig om program så jeg setter meg med pad og serie. Han setter på dokumentar og legger seg til rette på sofan. 10-20 min så sover han. .. 

Nå i disse korona tider, er det lov med TV mye mer  

Anonymkode: 0cad5...ef5

Skrevet

Litt på morgenen (litt mer i helgen)  og så ingen tv før 18.30 tiden om det ikke er noe helt spesielt

Anonymkode: 48586...0a5

Skrevet

Er aboslutt ikke nøye med det nå, så lenge barnet er ute 2-3 timer hver dag. 1 time ellers på alt,men sjelden det blir så mye tv og slik i vanlig hverdag, da er det mest ipad og nintendo switch

Anonymkode: 37bb2...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...