Gå til innhold

Endelig noen som er enig med meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nettavisen.no/okonomi/-langt-flere-vil-do-av-tiltakene-enn-av-korona/3423941774.html

Dette har jeg sagt siden den dagen de stengte skolene. Tiltakene kommer til å føre til katastrofe, ikke viruset selv. Se til Sverige, de har en roligere holdning, det er ingen forskjell på utviklingen av sykdommen. 

Anonymkode: 3e1ca...230

Må innrømme at jeg er enig med deg. Er redd mange får ødelagt livene og økonomien av disse tiltakene. 

Anonymkode: 4d7a9...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De koser seg, de tar det med største ro. Kanskje de har grunn til det? Vår økonomi går rett vest i mens de holder jobber og hele samfunnet gående. Er det noen som blir lidende er det oss. I mens ler svenskene av oss.

Anonymkode: 11777...b0e

Hva så om de ler av oss?

Anonymkode: b550b...08d

Skrevet

Leser dere nyheter? Storbritannia har også stengt skolene nå, de måtte bare se alvoret i situasjonen selv først. Sverige har stengt alle skoler fra videregående og opp - det er vel bare spørsmål om tid før resten også stenger.

Dere som maser om at økonomien må gå foran eldre og svake mennesker i samfunnet, har dere sett hva som skjer i Italia? Foretrekker dere virkelig sprengte sykehus, et enormt antall mennesker som må dø alene i sykehussengen, og begravelser på løpebånd? Landet kollapser ikke av at det stenges ned en stund fremover - Norge har midler til å få det opp å gå igjen! Ting vil bli annerledes fremover ja, men heller det enn den absurde situasjonen Italia står i nå.

Blir så skuffet over hvor lite empatiske mange mennesker er - glad det ikke er dere som styrer landet vårt! Har ikke kreftsyke Per på 34, spreke Olga på 73, lungesyke John på 45, bestefar på 82 og diabetessyke Linn på 39 livets rett på lik linje som dere? Dersom Norge hadde fortsatt som før ville vi fått en eksplosjon av syke på samme tid, og ikke hatt mulighet til å behandle alle. I praksis ville det satt helsepersonellet i den situasjonen at de måtte valgt ut hvem som skulle få leve og hvem som skulle dø. Pr nå ligger det 32 stk i respirator pga viruset, før vi i det hele tatt er i nærheten av å nå noe topp.

Anonymkode: 5c537...7e8

Skrevet

Ingen kan vite per idag hva den beste løsningen er. Sverige spiller et høyt spill med sin strategi. De blir genierklært om det viser seg at de har rett, og idiotforklart om det viser seg at de tar feil. Glad Norge har tatt forholdsregler i alle tilfeller, vil nødig være i svenskene sine sko om de begynner å fall som fluer. 

Skrevet

O, du store orakel; HI. Om bare Folkehelseinstituttet hadde skjønt at det er DEG de skulle ha spurt!  

det er helt umulig å vite sikkert hvilken strategi som er best. Myndighetene må handle til riktig tidspunkt med ufullstendig informasjon, og ta valg hvor de ikke kjenner de forskjellige utfallene. 

Leser du nyheter? Italienerne og spanjolene er i full krise. Vi får bare håpe at vi ikke kommer dit vi også. Det er ikke bare gamle mennesker som ligger for døden der, for å si det forsiktig. Mennesker i risikogrupper fortjener også lange liv  .

For du tror vel ikke det er noe helt eget ved oss nordmenn, som gjør oss biologisk usårlige på en helt annen måte enn søreuropeerne? Det kan neste virke sånn. 

Anonymkode: 1c50c...5f8

Skrevet

Vi er et knøttlite land som overhode ikke kan sammenlignes med hverken Italia eller England, Taiwan eller Sør- Korea. Ikke har vi så tett befolkning, og det bor jo nesten ikke folk her. Like mye som i en middels stor by

Mener det er totalt feil å stenge skoler og bhg. Konsekvensene av det vi nå står oppe i kommer til å bli uendelig mye større enn regjeringen har skjønt..... nok en ad- hoc handling, lite gjennomtenkt! 

Anonymkode: d5eaf...933

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er et knøttlite land som overhode ikke kan sammenlignes med hverken Italia eller England, Taiwan eller Sør- Korea. Ikke har vi så tett befolkning, og det bor jo nesten ikke folk her. Like mye som i en middels stor by

Mener det er totalt feil å stenge skoler og bhg. Konsekvensene av det vi nå står oppe i kommer til å bli uendelig mye større enn regjeringen har skjønt..... nok en ad- hoc handling, lite gjennomtenkt! 

Du er lite gjennomtenkt.

Anonymkode: f886b...8a6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er du, som helt på egen hånd har kommet frem til fasiten? Imponerende at du alene har analysert alle aspekter i denne saken, og nå kan forklare alle oss andre hvordan dette skal løses! Kan noen ringe Erna og si fra at det på DIB sitter en person som har svaret vi alle har ventet på?!

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

O, du store orakel; HI. Om bare Folkehelseinstituttet hadde skjønt at det er DEG de skulle ha spurt!  

det er helt umulig å vite sikkert hvilken strategi som er best. Myndighetene må handle til riktig tidspunkt med ufullstendig informasjon, og ta valg hvor de ikke kjenner de forskjellige utfallene. 

Leser du nyheter? Italienerne og spanjolene er i full krise. Vi får bare håpe at vi ikke kommer dit vi også. Det er ikke bare gamle mennesker som ligger for døden der, for å si det forsiktig. Mennesker i risikogrupper fortjener også lange liv  .

For du tror vel ikke det er noe helt eget ved oss nordmenn, som gjør oss biologisk usårlige på en helt annen måte enn søreuropeerne? Det kan neste virke sånn. 

Anonymkode: 1c50c...5f8

Det kan ikke være blodtypen vår i hvert fall.

Anonymkode: 1e160...68f

Skrevet

Sveriges statsminister holdt tale til folket ikveld. Han fortalte det at så lenge folk som har symptomer holder seg hjemme så vil dette gå bra. Men det vil være folk som mister noen nære og kjære i dette. Det må folk være forberedt på.

Anonymkode: 11777...b0e

Skrevet

Hvem er du, som helt på egen hånd har kommet frem til fasiten? Imponerende at du alene har analysert alle aspekter i denne saken, og nå kan forklare alle oss andre hvordan dette skal løses! Kan noen ringe Erna og si fra at det på DIB sitter en person som har svaret vi alle har ventet på?!

Du tåler ikke at noen er uenige med deg? Er det karantenen som gjør deg så sykt hissig? Hjelpe meg...... folk her inne er virkelig ikke riktig vel bevart.., 

Skrevet

Jeg er også en av de som er mest skremt av tiltakene. Mulig vi vil komme oss gjennom det i Norge med noen kroner mindre på bok og ikke altfor mange som ikke mister levebrødet sitt. Men det skremmer meg det allerede nå så har det blitt en økning av gjengkriminalitet i Oslo. 

I andre land er jeg redd det kan bli enda verre. I mange land lever folk på lønn de får hver dag, hva vil skje der? Vil det ende opp med anarki? 

Hva med depresjoner etter isolasjon? Selv har jeg ingen som har tatt kontakt enda for å spørre hvordan det går og da er det trist å se hvordan alle andre har hverandre mens jeg går nå her alene.... Jada har en tenåring i huset, men han er jo opptatt med sitt. 

Anonymkode: 7929d...77f

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tåler ikke at noen er uenige med deg? Er det karantenen som gjør deg så sykt hissig? Hjelpe meg...... folk her inne er virkelig ikke riktig vel bevart.., 

Jeg er ikke hissig.. Dette handler ikke om å være uenig, for det har jeg ingen problemer med. Jeg har ikke tatt noe standpunkt i denne saken, da jeg forholder meg til det myndighetene sier. Det jeg reagerer på er at  det er mange her som mener de har fasiten for hvordan dette skal løses. Det imponerer meg, at noen tror de har funnet løsningen selv i sin egen stuen, uten alle fakta på bordet. Det er ingen som vet hva som er den beste løsningen enda - det vil vise seg senere. Norske myndigheter har fattet beslutningen basert på informasjonen de har hatt tilgjengelig.

Skrevet

Hvis ingen tiltak blir gjort, vil smitten spre seg, og antall kritisk syke som trenger innleggelse øke. Når vi når smittetoppen, vil svimlende 400.000 nordmenn ha bruk for å være innlagt på sykehus! 
Så stor kapasitet har vi ikke; så det betyr at sykehusene vil måtte slutte å ta inn folk. I Italia ligger mennesker alene hjemme og dør. Ikke fordi befolkningen er gammel, men fordi kapasiteten er sprengt.

Er det dit du vil? 

Anonymkode: b9608...01d

Skrevet

Hvis ingen tiltak blir gjort, vil smitten spre seg, og antall kritisk syke som trenger innleggelse øke. Når vi når smittetoppen, vil svimlende 400.000 nordmenn ha bruk for å være innlagt på sykehus! 
Så stor kapasitet har vi ikke; så det betyr at sykehusene vil måtte slutte å ta inn folk. I Italia ligger mennesker alene hjemme og dør. Ikke fordi befolkningen er gammel, men fordi kapasiteten er sprengt.

Er det dit du vil? 

Hvor har du det fra at 400 000 vil trenge sykehushjelp? De tallene er de ikke i nærheten av en gang i Italia en gang, selv om det der er full krise og de er mer enn 10 ganger så mange innbyggere som oss.

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra at 400 000 vil trenge sykehushjelp? De tallene er de ikke i nærheten av en gang i Italia en gang, selv om det der er full krise og de er mer enn 10 ganger så mange innbyggere som oss.

Folk trenger jo sykehusinnleggelse for mange andre ting enn corona og da. Det er jo ikke som at folk slutter å være syke eller bli skadet.

Anonymkode: b550b...08d

Skrevet

I Sverige liggere en gravid kvinne på intensivavdeling på respirator pga Corona. Det spørs hvor lenge Sverige tørr å satse på flokkimmunitet.. 

Anonymkode: 35faf...714

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tallene har jeg fra en simulator som NRK kjørte tidligere i dag. Faktisk så var tallet 435.000

Italia er ikke der ennå, fordi 1) de har ikke nådd smittetoppen ennå, og 2) de innførte lockdown, inkludert portforbud.

Uten tiltak er dette realistiske tall: at 2.2 millioner på et gitt tidspunkt har smitten i seg, og at de er på ulike faser av sykdommen, mottar den på ulike måter, og at ca så mange vil ha bruk for sykehus. 

Skrevet
På 22.3.2020 den 20.14, Anonym bruker skrev:

Du er lite gjennomtenkt.

Anonymkode: f886b...8a6

Dette må være ett av de mest saklige svarene jeg har sett her inne 🤦‍♀️

Anonymkode: a3721...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...