Gå til innhold

«Til dere som drakk utepils i helga - skam dere!»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge svenskene er det ikke smittefarlig så lenge en ikke er syk.

– Om personalen går hem så fort de får symtom, oavsett om det är covid-19, influensa eller förkylning , så säkerställer vi att de inte smittar eftersom covid-19 smittar vid symtom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal

Anonymkode: 3ab22...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge svenskene er det ikke smittefarlig så lenge en ikke er syk.

– Om personalen går hem så fort de får symtom, oavsett om det är covid-19, influensa eller förkylning , så säkerställer vi att de inte smittar eftersom covid-19 smittar vid symtom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal

Anonymkode: 3ab22...4b9

Tenker du da at man bør høre på svenskene, eller var det for å vise hvor gæernt det kan bli?

Sverige og Storbritannia kjørte samme løp.. flokkimmunitet. Se Storbritannia nå.

Norge var tidlig ute med tiltak.. men det hjelper lite når så mange ikke skjønner noe.. 

HI

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenker du da at man bør høre på svenskene, eller var det for å vise hvor gæernt det kan bli?

Sverige og Storbritannia kjørte samme løp.. flokkimmunitet. Se Storbritannia nå.

Norge var tidlig ute med tiltak.. men det hjelper lite når så mange ikke skjønner noe.. 

HI

Anonymkode: 81a0e...431

Svenskene er ikke dumme, de vet nok hva de driver på med. Vi trenger ikke være hysteriske. De ler av oss på andre siden grensen!

Anonymkode: 3ab22...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Svenskene er ikke dumme, de vet nok hva de driver på med. Vi trenger ikke være hysteriske. De ler av oss på andre siden grensen!

Anonymkode: 3ab22...4b9

Herregud.. la oss høre på svenskene, og ikke på resten av de landene som har vært i og står midt i denne krisen. Og heller ikke WHO.. forresten.. la oss erstatte alle i WHO med svensker!!

HI

 

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svenskene er ikke dumme, de vet nok hva de driver på med. Vi trenger ikke være hysteriske. De ler av oss på andre siden grensen!

Anonymkode: 3ab22...4b9

De har flere døde enn oss. Hva er det å le av?

Anonymkode: 85b4e...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud.. la oss høre på svenskene, og ikke på resten av de landene som har vært i og står midt i denne krisen. Og heller ikke WHO.. forresten.. la oss erstatte alle i WHO med svensker!!

HI

Anonymkode: 81a0e...431

De sier ikke noe som strider mot det WHO sier. Det jeg skrev om å være hysterisk? Husk på, de ler av oss når vi blir hysteriske. Som nå. Viktig å være rolig, dette er ikke farlig. Så lenge en blir hjemme når en føler seg syk. De som føler seg syke sitter ikke ut og tar seg en pils, det føler de seg ikke i form til. De blir hjemme.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har flere døde enn oss. Hva er det å le av?

Anonymkode: 85b4e...919

De er også mer enn dobbelt så mange som oss. Likevel har de ikke dobbelt så mange som er dødd til nå. Så de vet nok hva de driver på med. Det er jo helt hysterisk at vi overdriver så voldsomt. Svenskene vil klare seg fint økonomisk etter alt dette, vi kommer til å gå konkurs som nasjon. Derfor ler de av oss.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De er også mer enn dobbelt så mange som oss. Likevel har de ikke dobbelt så mange som er dødd til nå. Så de vet nok hva de driver på med. Det er jo helt hysterisk at vi overdriver så voldsomt. Svenskene vil klare seg fint økonomisk etter alt dette, vi kommer til å gå konkurs som nasjon. Derfor ler de av oss.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Så la de le av oss, det gjør de nok ikike lenge. Husk at England og lo av alle de som de kalte hysteriske, vel, de ler ikke lenger nå

Anonymkode: db801...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sier ikke noe som strider mot det WHO sier. Det jeg skrev om å være hysterisk? Husk på, de ler av oss når vi blir hysteriske. Som nå. Viktig å være rolig, dette er ikke farlig. Så lenge en blir hjemme når en føler seg syk. De som føler seg syke sitter ikke ut og tar seg en pils, det føler de seg ikke i form til. De blir hjemme.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Hvis det var sånn at alle som følte seg syke ble hjemme, og ingen smittet før de følte seg syke, så hadde vi ikke hatt noe smitte.

Anonymkode: 1e854...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er også mer enn dobbelt så mange som oss. Likevel har de ikke dobbelt så mange som er dødd til nå. Så de vet nok hva de driver på med. Det er jo helt hysterisk at vi overdriver så voldsomt. Svenskene vil klare seg fint økonomisk etter alt dette, vi kommer til å gå konkurs som nasjon. Derfor ler de av oss.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Sverige har nøyaktig tre ganger så mange døde som oss (21 vs 7).

Anonymkode: d5b8c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sverige har nøyaktig tre ganger så mange døde som oss (21 vs 7).

Anonymkode: d5b8c...9b5

Og det som er poenget er at manglende tiltak fører til eksponentiell vekst. Da vil antallet syke og døde vokse og multipliseres dag for dag, og til slutt komme helt ut av kontroll. Grafen skyter i været og helsevesenet kollapser. 
 

Man ser det kanskje ikke i dag - men om en uke eller to. Da settes ekstreme tiltak inn - men fir sent. Se på Italia og Spania.

HI

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sier ikke noe som strider mot det WHO sier. Det jeg skrev om å være hysterisk? Husk på, de ler av oss når vi blir hysteriske. Som nå. Viktig å være rolig, dette er ikke farlig. Så lenge en blir hjemme når en føler seg syk. De som føler seg syke sitter ikke ut og tar seg en pils, det føler de seg ikke i form til. De blir hjemme.

Anonymkode: 3ab22...4b9

Du er klar over at korona smitter _før_ folk føler seg syke? Eller passer ikke det med virkelighetsoppfatningen din?

Anonymkode: 475e7...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det som står, og føler virkelig med forfatteren, allikevel er jeg lei alle formaningene og pekefingrene. Skjønner at det er folk som ennå ikke har forstått alvoret, men jeg tviler på at enda en kronikk eller innlegg vil gjøre nytten. De som fortsetter slik vil neppe slutte hvis de ikke har tatt poenget til nå. Fecabookgruppen for folk som bor i nærmiljøet vårt er fullt av folk som spyr rundt seg med formaninger, og folk snubler nesten i hverandre i iveren etter å rakke ned på hverandre og leke politi. Her inne ser det også nesten ut til at behovet for å føle seg bedre enn andre bare vokser og vokser. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i det som står, og føler virkelig med forfatteren, allikevel er jeg lei alle formaningene og pekefingrene. Skjønner at det er folk som ennå ikke har forstått alvoret, men jeg tviler på at enda en kronikk eller innlegg vil gjøre nytten. De som fortsetter slik vil neppe slutte hvis de ikke har tatt poenget til nå. Fecabookgruppen for folk som bor i nærmiljøet vårt er fullt av folk som spyr rundt seg med formaninger, og folk snubler nesten i hverandre i iveren etter å rakke ned på hverandre og leke politi. Her inne ser det også nesten ut til at behovet for å føle seg bedre enn andre bare vokser og vokser. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Det er helt sant - det holder ikke med formaninger fra folk. Det eneste som gjelder er enda mer restriktive tiltak. Dessverre. Fordi folk er seg selv nok.. 

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i det som står, og føler virkelig med forfatteren, allikevel er jeg lei alle formaningene og pekefingrene. Skjønner at det er folk som ennå ikke har forstått alvoret, men jeg tviler på at enda en kronikk eller innlegg vil gjøre nytten. De som fortsetter slik vil neppe slutte hvis de ikke har tatt poenget til nå. Fecabookgruppen for folk som bor i nærmiljøet vårt er fullt av folk som spyr rundt seg med formaninger, og folk snubler nesten i hverandre i iveren etter å rakke ned på hverandre og leke politi. Her inne ser det også nesten ut til at behovet for å føle seg bedre enn andre bare vokser og vokser. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Det er jo fordi det fremdeles er altfor mange som ikke tar hensyn til tiltakene.

Det er fordi mange ser at siden altfor mange ikke tar hensyn til tiltakene så er det stor sannsynlighet for at portforbud også må innføres i Norge. Pga. de som bare ikke gidder å bidra for fellesskapet.

Anonymkode: 1b62a...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi det fremdeles er altfor mange som ikke tar hensyn til tiltakene.

Det er fordi mange ser at siden altfor mange ikke tar hensyn til tiltakene så er det stor sannsynlighet for at portforbud også må innføres i Norge. Pga. de som bare ikke gidder å bidra for fellesskapet.

Anonymkode: 1b62a...989

Jeg skjønner det, men det nytter tydeligvis ikke. Da får man endre strategi. NM i bitching kommer ingen til nytte. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner det, men det nytter tydeligvis ikke. Da får man endre strategi. NM i bitching kommer ingen til nytte. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Det er et resultat av at nye og strengere tiltak ikke kommer. Folk blir helt fortvilte. 

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er et resultat av at nye og strengere tiltak ikke kommer. Folk blir helt fortvilte. 

Anonymkode: 81a0e...431

Og da snakker jeg om de folka som faktisk har vist at de evner å sette fellesskapet først.. Det har vært noen karakterdrap i følge min bok nå i løpet av den siste uken. Og de er registrert, for å si det slik.. 

HI

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er et resultat av at nye og strengere tiltak ikke kommer. Folk blir helt fortvilte. 

Anonymkode: 81a0e...431

Ja, det er forståelig. Det er vel ennå ikke forbudt å møtes i mengder (det er jo ikke forbudt å være idiot heller)? Så hva kan man gjøre? Synd om myndighetene må stramme inn på grunn av enkelte døgenikter som ikke gidder å tilpasse seg, men det blir kanskje nødvendig. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er forståelig. Det er vel ennå ikke forbudt å møtes i mengder (det er jo ikke forbudt å være idiot heller)? Så hva kan man gjøre? Synd om myndighetene må stramme inn på grunn av enkelte døgenikter som ikke gidder å tilpasse seg, men det blir kanskje nødvendig. 

Anonymkode: d5b8c...9b5

Det er ikke forbudt. Men statsminister, helseminister, FHI og hele sulamitten ber folk instendig om å holde seg til nærmeste familie, eventuelt 1-2 personer med god avstand.

Dersom folk må ha et forbud er det det de vil få, og det vil dessverre føre til at ingen av oss får bevege oss utenfor hjemmet. 
 

SÅ mye tid og ressurser som ble brukt på hyttefolk, for eksempel. Til å håndtere sutring og gnæging.. meg-meg-meg.. og med frekkhetens nådegave har de etter forbudet sendt krav til en allerede overbelastet kommuneadministrasjon om tilbakebetaling av vannavgift osv. 
 

Jeg blir så forbanna at jeg ikke har godt av det..

HI

Anonymkode: 81a0e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...