Gå til innhold

Hvor blir psykologene av i denne krisa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne får behandling for ptsd og angst hos en psykolog på DPS. Men nå er alt avlyst pga corona. Hva er det psykologen skal brukes til i stedet, siden hun ikke kan ha timer (ikke over tlf heller) med min venninne? Settes de inn i annet helsearbeid?

Anonymkode: ac5fb...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min venninne får behandling for ptsd og angst hos en psykolog på DPS. Men nå er alt avlyst pga corona. Hva er det psykologen skal brukes til i stedet, siden hun ikke kan ha timer (ikke over tlf heller) med min venninne? Settes de inn i annet helsearbeid?

Det blir jo stengt. Så de er vel hjemme.

Anonymkode: d5bda...629

Skrevet

Jeg har hørt på radio at det jobbes for å få igang slike opplegg. Mitt inntrykk er at mange av psykologene er blitt "tatt på senga" av det vi nå står i og ikke helt har greid å kaste seg rundt for å tilby annen behandling.

Det er jo en del problemer der som mange ikke tenker på. Noen psykologer har ikke tilgang til journalsystem hjemme og der ligger jo også all kontaktinformasjon. Skal de føre journal hjemme må de følge bestemte regler. Det å ev. bruke sin private telefon er heller ikke nødvendigvis uproblematisk for denne yrkesgruppen. Men det er mulig å få det til, og jeg tror de vil komme i gang forholdsvis raskt.

Det er jo også tatt initiativ til å få igang hjelpetelefoner hvor psykologer har meldt seg til tjeneste, så det er ting som skjer.

Anonymkode: 6516a...c5f

Skrevet

Jeg har fått avlyst behandling på dps på ubestemt tid. Men behandler sa at h*n kommer til å ringe meg av og til. Vet ikke noe mer enn det. Sansynligvis jobber de bak kulissene for å finne løsninger. 

Anonymkode: ab199...c5d

Skrevet

De er vel hjemme og koser seg med rødvin og nyter ekstraferien. 

Anonymkode: 46666...51f

Skrevet

I bup ringes alle som ønsker det. Sikkert lurt å ta kontakt igjen over helga å høre om det er mulig på dps også. De store helseforetakene ligger ikke langt fremme mtp. datateknisk utstyr så vi i BUP har ikke anledning til video foreløpig. Men vi er på jobb. Tar i mot alt som er akutt/alvorlig og følger opp de vi kan og som ønsker det pr. tlf. Hilsen psykolog. 

Anonymkode: dcee3...980

Skrevet

Jeg jobber ikke i helseforetak, jobber mye via tlf nå. Har hatt samarbeidsmøter på teams, men ingen klientsamtaler der. 

Mitt inntrykk er at alle mine kolleger ønsker å jobbe, men at særlig helseforetakene sliter med å legge til rette for forsvarlig pasientkontakt. 

Anonymkode: dab1e...add

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I bup ringes alle som ønsker det. Sikkert lurt å ta kontakt igjen over helga å høre om det er mulig på dps også. De store helseforetakene ligger ikke langt fremme mtp. datateknisk utstyr så vi i BUP har ikke anledning til video foreløpig. Men vi er på jobb. Tar i mot alt som er akutt/alvorlig og følger opp de vi kan og som ønsker det pr. tlf. Hilsen psykolog. 

Anonymkode: dcee3...980

Takk for svar. Min venninne er langt nede nå når hun ikke har den ukentlige timen å se fram til, mye fordi hun er redd for at all framgang skal gå tapt igjen.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ikke i helseforetak, jobber mye via tlf nå. Har hatt samarbeidsmøter på teams, men ingen klientsamtaler der. 

Mitt inntrykk er at alle mine kolleger ønsker å jobbe, men at særlig helseforetakene sliter med å legge til rette for forsvarlig pasientkontakt. 

Anonymkode: dab1e...add

Da får jeg håpe de har kommet litt lenger nå til uka. Takk for svar.

Skrevet

Ting tar litt tid og det har ikke gått lang tid før vår verden nesten ble snudd på hodet. Å få alt på plass tar tid, hva en har lov til og ikke lov til osv.

Jeg ser bare alt rabalderet det er rundt skoleverdagen til ungene omdagen. Foreldre som klager over at undervisninger går via videochat med ungene, det strider mot personvernet siden det er en familie hjemme osv. Selv ser jeg ikke noen problemer med det,ikke har jeg tid til å tenke over det heller siden jeg jobber for å få hjula til å gå rundt på jobb omdagen. Her får ikke ungene oppfølgning ang skolearbeidet, noe læreren vet og vi skal ha en løpende dialog om det trengs. Heldigvis klarer ungene seg fint med å ha hjemmeskole alene. Men jeg ser jo det popper opp mld på skolegruppen, klassegruppen på facebook. Skolen må bruke tid på å sende ut mailer til foreldre med hva og hvorfor siden de får henvendelser fra foreldre. Så da vil jeg tenke meg at dette er enda vanskeligere når det kommer til psykiatri. Hva som er lov, ikke lov, hva som kan hjelpe flest mulige osv og hvem de må prioritere. 

Anonymkode: 83653...ac5

Skrevet

Min kamerat er "forensic psyiatrist". Han er da utdannet allmennlege og tok videre utdanning.

NHS ( han bor i UK) har bedt han om å komme tilbake som medisinsk personell, medisinsk lege.   Han spøker litt med det. " What is a leg? "..De virkelig trenger dem! 

Anonymkode: cc90b...dfe

Skrevet

Jobber på VPP og vi har timer på Skype. Det er ikke optimalt, men da får alle timene sine. Setter opp ekstratimer for de som sliter med katastrofetanker og blir verre av den situasjonen vi har nå 

Anonymkode: 756a9...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...