Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av smittevernanbefalingene er å unngå å ta seg i ansiktet. Noen som klarer det? Det har i hvert fall slått meg at jeg tar meg i ansiktet veldig mye i løpet av en vanlig dag. Nå når jeg skriver dette, klør jeg på nesa, føler behov for å dytte brillene på plass, lurer på om jeg har noe mellom tennene, kjenner at jeg har en liten løs hudflik på underleppa, klør i det ene øyet. Kort sagt - det er den regelen jeg virkelig sliter med å følge. Vaske hendene, unngå klemming utenfor familien, holde en meter avstand osv er enkelt, men å unngå å ta meg i ansiktet er tilnærmet umulig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar meg aldri i ansiktet uten å vaske hendene først. Jobber på sykehus så jeg er vant til det.

Anonymkode: e37ff...0bc

Skrevet

Samme som hun over. Jobber i helsevesenet og tar meg aldri i ansiktet. Det er en vane 😊 

Anonymkode: 2b568...cfc

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar meg aldri i ansiktet uten å vaske hendene først. Jobber på sykehus så jeg er vant til det.

Anonymkode: e37ff...0bc

Ja, helt sikkert 😂 

Anonymkode: 354c0...29b

Skrevet

Enig med hi. Jeg er generelt god på hygienetiltak, men sliter med ansiktet.

Anonymkode: 38354...e23

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen!

Klør på nesa, i øynene, stryker bort hår fra pannen, biter litt på en negl når jeg konsentrerer meg osv osv osv. 

Leste at man tar seg i ansiktet 10-12 (?) ganger pr time, og der tror jeg at jeg trekker snittet opp. 

Men er bevisst på det nå, og prøver å bli bedre (skriver hun og klør seg i øyekroken). 

Skrevet

Samme her, helt håpløst. Fikk nesten panikk på butikken for det klødde sånn på nesen. Måtte bare gjemme meg å klø🙈

Anonymkode: df496...6fd

Skrevet

Jeg bor alene, så litt mindre risiko hjemme for meg, men likevel.

Jeg er god på det når jeg skal handle, da er jeg bevisst hvordan jeg bruker hendene mine på vei til butikken, i butikken og hjem til jeg får vasket hendene ordentlig igjen.

Men når jeg nå går min daglige tur er jeg det ikke. Jeg har løst det med å bruke et par hansker som aldri brukes ellers, som har ligget i en skuff i årevis. Da kan jeg skubbe bort håret som stadig faller i ansiktet med god samvittighet ;) Jeg går aldri innom noen steder når jeg går tur, går alene. Vasker hendene før jeg går tur også, slik at hendene er rene før jeg tar på hanskene.

Men hjemme må jeg innrømme at jeg ikke tenker særlig på det, annet enn at jeg kommer på innimellom at det var det, ja...

Jobbet i helsevesenet tidligere, og da var det ingen problemer på jobb, var da superbevisst det og konsekvent når jeg jobbet. Så det er en vane, en vane om å være bevisst. Og jeg vet jeg kan. Takk for påminnelsen, Iiiiik, skal forsøke å skjerpe meg :)

Anonymkode: aaf44...7f8

Skrevet

Jeg sliter. Har blitt veldig bevisst på hvor ofte jeg tar håret vekk fra fjeset, dytter på briller og klør meg i øyet. Har faktisk begynt å gå med spenne i luggen i butikken for å eliminere en faktor. Ikke veldig kledelig, men noe må vi alle ofre. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...