Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Hvor ofte er dere ute å handler? Har bestilt fra kolonial, men var en tur innom fordi vi gikk tom for brød. Ble overrasket over hvor mange som var i butikken, hele familier. Skjønner ikke folk alvoret... Anonymkode: 68ca6...cba
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Jeg handler ca annenhver dag Handler til familie på 7 så å handle en gang i uka klarer jeg ikke... Men går alene på butikken da, drar ikke med meg hele familien Anonymkode: d0575...60b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Et par ganger i uken, men bare en voksen da. Vi er en stor familie og må ha jevnlig påfyll av mat. Bruker handsker og vasker hendene godt når vi kommer hjem +spriter bankkort om. Anonymkode: 8e59d...b6e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 2-3 ganger i uka som vanlig. Storhandler en dag, også må jeg innom for ting som ikke holder så lenge. Tar alle forholdsregler, og butikken jeg handler i er ganske stille, sjeldent flere enn 5-10 mennesker og en stor butikke. Anonymkode: 5bc6e...936
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Et par ganger i uken, men bare en voksen da. Vi er en stor familie og må ha jevnlig påfyll av mat. Bruker handsker og vasker hendene godt når vi kommer hjem +spriter bankkort om. Anonymkode: 8e59d...b6e Hansker i butikken er frarådet, gir falsk trygghet. Selv 12-åringen min reagerte på det. Hun løp inn og kjøpte en ting som var glemt og på den lille tiden hun var inne i butikken så hun ei som mistet hansken på gulvet og tok den på etterpå og ei som klødde seg i ansiktet med hansken på... Anonymkode: d0575...60b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor ofte er dere ute å handler? Har bestilt fra kolonial, men var en tur innom fordi vi gikk tom for brød. Ble overrasket over hvor mange som var i butikken, hele familier. Skjønner ikke folk alvoret... Anonymkode: 68ca6...cba Nei, de skjønner ikke at de må faste. Anonymkode: c2df5...853
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hansker i butikken er frarådet, gir falsk trygghet. Selv 12-åringen min reagerte på det. Hun løp inn og kjøpte en ting som var glemt og på den lille tiden hun var inne i butikken så hun ei som mistet hansken på gulvet og tok den på etterpå og ei som klødde seg i ansiktet med hansken på... Anonymkode: d0575...60b Det er bare tull. Jeg tar på engangshansker på rene hender. Går i butikken. Tar dem av, vasker hendene grundig. Anonymkode: c2df5...853
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hansker i butikken er frarådet, gir falsk trygghet. Selv 12-åringen min reagerte på det. Hun løp inn og kjøpte en ting som var glemt og på den lille tiden hun var inne i butikken så hun ei som mistet hansken på gulvet og tok den på etterpå og ei som klødde seg i ansiktet med hansken på... Anonymkode: d0575...60b Hva for en mor har hun, som gjør henne sykelig opptatt av dette her?.. Løper inn, stresser, får reaksjon på andres bruk av hansker. Hallo. Er du ho som hamstra etter utøya? Anonymkode: c2df5...853
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva for en mor har hun, som gjør henne sykelig opptatt av dette her?.. Løper inn, stresser, får reaksjon på andres bruk av hansker. Hallo. Er du ho som hamstra etter utøya? Anonymkode: c2df5...853 Haha, nei på ingen måte. Hun er ikke redd corona i det hele tatt. Men øyne i hodet har hun, og ser jo at folk oppfører seg helt merkelig. Det er vel heller andres angst hun kommenterer. Anonymkode: d0575...60b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva for en mor har hun, som gjør henne sykelig opptatt av dette her?.. Løper inn, stresser, får reaksjon på andres bruk av hansker. Hallo. Er du ho som hamstra etter utøya? Anonymkode: c2df5...853 Du tolket forresten fælt, løp inn er noe man sier når noen skynder seg inn fordi andre venter (vi manglet en ting til middagen) Ikke stresset hun og ikke fikk hun en "reaksjon", hun bare kommenterte det når vi spiste middag etterpå. Anonymkode: d0575...60b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Masse folk i butikken her. Hele familier, med barn og baby som bæres inn i bilstol. Tror en del liker å gå i butikken for å slippe å sitte inne. Var stappfullt på parkeringsplassen her i går. Anonymkode: 50a2c...a31
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Handler 2-3 ganger pr uke. Går alene i butikken. Har ikke sett mye folk eller familier når jeg er der, men jeg skjønner det slik at det stadig kommer et rusj når folk slutter på jobb. Det er jo stadig mange som går på jobb hver dag til vanlig tid og må handle på vei hjem. Anonymkode: 51af2...9c9
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Vi har ingen mulighet til å bestille mat her jeg bor, så skal vi ha mat må vi kjøpe den selv. Barnet må jeg også ha med siden vi er bare oss to, men jeg prøver å gjøre det så raskt som mulig og vasker oss selvsagt godt når vi kommer hjem (i tillegg til å sprite os på vei ut av butikken). Jeg tenker at man får prøve på å passe på seg selv og la andre ta sine valg. Og en tolvårig som både legger merke til og i tillegg kommenterer i ettertid at folk med handler klør seg i ansiktet er nok mer enn sunt påvirket hjemmefra. Anonymkode: 9b862...106
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hansker i butikken er frarådet, gir falsk trygghet. Selv 12-åringen min reagerte på det. Hun løp inn og kjøpte en ting som var glemt og på den lille tiden hun var inne i butikken så hun ei som mistet hansken på gulvet og tok den på etterpå og ei som klødde seg i ansiktet med hansken på... Anonymkode: d0575...60b Grunnen til at hansker kan gi falsk trygghet, er fordi det får folk til å slurve med håndhygiene. Og fordi det bare beskytter DEG, du kan fortsatt spre smitte fra en ting du tar på til en annen. Men hvis folk både bruker hansker og vasker hendene etter å ha tatt dem av, gir hansker ekstra beskyttelse. Anonymkode: 993ac...4c2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 Har handlet to ganger siden den torsdagen barnehagen stengte (litt over en uke siden). Bruker munnbind over munn og nese som jeg tar på rett før jeg går inn på butkkken (det er i tilfelle JEG har noe jeg kan smitte andre med, det er nok mange som har corona nå og ikke aner det), og i tillegg tar jeg på godt med antibac på hendene i det jeg går inn på butikken, og i det jeg går ut, etter å ha kastet munnbindet i nærmeste søppelkasse. Jeg tar kun på det jeg skal ha, holder god avstand til andre på butikken og betaler kontaktløst Anonymkode: 142b2...66d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har handlet to ganger siden den torsdagen barnehagen stengte (litt over en uke siden). Bruker munnbind over munn og nese som jeg tar på rett før jeg går inn på butkkken (det er i tilfelle JEG har noe jeg kan smitte andre med, det er nok mange som har corona nå og ikke aner det), og i tillegg tar jeg på godt med antibac på hendene i det jeg går inn på butikken, og i det jeg går ut, etter å ha kastet munnbindet i nærmeste søppelkasse. Jeg tar kun på det jeg skal ha, holder god avstand til andre på butikken og betaler kontaktløst Anonymkode: 142b2...66d Alle andre i husstanden holder seg selvfølgelig hjemme. Kunne ikke falt meg inn å ta med meg barna på butikken Anonymkode: 142b2...66d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Masse folk i butikken her. Hele familier, med barn og baby som bæres inn i bilstol. Tror en del liker å gå i butikken for å slippe å sitte inne. Var stappfullt på parkeringsplassen her i går. Anonymkode: 50a2c...a31 Så fælt! Baby i bilstol tar Iallefall ikke på masse rart, men små barn er jo umulige å få til å ikke ta på alt mulig rart... Anonymkode: 142b2...66d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #18 Skrevet 22. mars 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hansker i butikken er frarådet, gir falsk trygghet. Selv 12-åringen min reagerte på det. Hun løp inn og kjøpte en ting som var glemt og på den lille tiden hun var inne i butikken så hun ei som mistet hansken på gulvet og tok den på etterpå og ei som klødde seg i ansiktet med hansken på... Anonymkode: d0575...60b De ligger ved inngangen, så tar dem nå på. Og jeg verken tar meg i ansiktet eller tar på andre ting enn varene jeg skal ha. Handlevognen styrer jeg med underarmene. Men joda, klart man blir eksponert uansett når man går på butikken. Anonymkode: 8e59d...b6e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #19 Skrevet 22. mars 2020 Jeg handler nesten hver dag. Det er sjelden til egen familie, men handler fast for svigerforeldre i karantene, mine syke foreldre som ikke tør å gå ut, den ene naboen som er kronisk lungesyk og mammaen til datteren sin venninn som har isolert seg pga hjertefeil. Anonymkode: 51c47...299
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #20 Skrevet 22. mars 2020 Ukeshandler. Tirsdag morgen var jeg omtrent alene i butikken. Anonymkode: ad7b7...e08
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #21 Skrevet 22. mars 2020 Vi ukeshandler. Det har vi gjort i mange år. Anonymkode: 5b631...3a9
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #22 Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er bare tull. Jeg tar på engangshansker på rene hender. Går i butikken. Tar dem av, vasker hendene grundig. Anonymkode: c2df5...853 Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det hjelper med hansker, helsedirektoratet anbefaler jo til og med at det ikke brukes hansker i butikken, Du tar jo på akkurat de samme varene i butikken, som du tar med deg hjem, vasker du varene når du kommer hjem? Anonymkode: 7e306...b49
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #23 Skrevet 22. mars 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Hvor ofte er dere ute å handler? Har bestilt fra kolonial, men var en tur innom fordi vi gikk tom for brød. Ble overrasket over hvor mange som var i butikken, hele familier. Skjønner ikke folk alvoret... Anonymkode: 68ca6...cba De som dro med seg hele familien var de norske? Anonymkode: 46504...532
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #24 Skrevet 22. mars 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Grunnen til at hansker kan gi falsk trygghet, er fordi det får folk til å slurve med håndhygiene. Og fordi det bare beskytter DEG, du kan fortsatt spre smitte fra en ting du tar på til en annen. Men hvis folk både bruker hansker og vasker hendene etter å ha tatt dem av, gir hansker ekstra beskyttelse. Anonymkode: 993ac...4c2 Om en bruker hanskene feil så beskytter de ikke personen som bruker hanskene heller.. Om en skal bruke hansker så må man bruke de riktig! Har lest litt nyheter nå og om folk ikke skjerper seg pg deltar på dugnaden så blir det vel sikkert strengere tiltak som fks bare 1 i hustanden får lov og gå i butikken men ikke hele familien. Anonymkode: 46504...532
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #25 Skrevet 22. mars 2020 En gang i uka, drar alene. Anonymkode: 224ba...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå