Gå til innhold

Er det noen som husker denne bokserien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svingte innom en tråd med "hva leser du nå?" for litt inspirasjon i går.

Etter å ha lest gode forslag landet en irriterende gnager av en tanke i hodet mitt, og jeg klarer ikke å bli kvitt en tanke om en bokserie jeg leste som barn.

Denne serien handlet om tre jenter på en internatskole, og jeg tror en av dem het Faith. Det _er_alt_jeg_husker! Any takers?

Det var flere bøker, og det må ha inneholdt en eller annen form for spenningselement, som kidnapping eller tyveri rømming fra skolen etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nightmare Hall?

Anonymkode: 5e105...ee7

Skrevet

Trekløveret

Skrevet

Ikke Enid Blytons serie om tvillingene på pensjonatskolen?

Skrevet
2 timer siden, Lille- MO skrev:

Trekløveret

Åh, husker den serien. Leste den da jeg var rundt 10/12 - likte den så godt. 😊

Anonymkode: 6ee10...832

Skrevet

Kan det være en av seriene fra tl-klubben? 

Skrevet
4 timer siden, Lille- MO skrev:

Trekløveret

Takk - det var denne jeg var ute etter 🙂

Skrevet
3 timer siden, sug lut skrev:

Ikke Enid Blytons serie om tvillingene på pensjonatskolen?

Når bokserien er gammel og handler om en internatskole er det sjelden helt feil å gjette Enid Blyton 😄

Er en del ganske drøye personkarakteristika i dem som aldri hadde blitt godtatt i dagens barnebøker! (Sier hun som i fjor slukte opptil flere av seriene :p) 

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Direkte skrev:

Når bokserien er gammel og handler om en internatskole er det sjelden helt feil å gjette Enid Blyton 😄

Er en del ganske drøye personkarakteristika i dem som aldri hadde blitt godtatt i dagens barnebøker! (Sier hun som i fjor slukte opptil flere av seriene :p) 

Du sier noe. Mulig korona er rett anledning til en tur i kjelleren eller på loftet etter Enid B og hennes initialsøster, Evy Bølgenes. Elsket dem!

Edit: fnis, autokorrekt er festlig. Bøgenæs, ikke bølgenes. :D

Endret av sug lut
Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Du sier noe. Mulig korona er rett anledning til en tur i kjelleren eller på loftet etter Enid B og hennes initialsøster, Evy Bølgenes. Elsket dem!

Kindle app ❤️

Har noen gamle FEM-bøker liggende også, kanskje jeg skal ta dem frem igjen...? Hmmmm...

Skrevet
7 minutter siden, Direkte skrev:

Kindle app ❤️

Har noen gamle FEM-bøker liggende også, kanskje jeg skal ta dem frem igjen...? Hmmmm...

Liker bare fysisk bok. Pluss at mine er arvegods fra tantene og mamma, med de fine coverne. Jeg elsker denne serien her. Uansett negertjener. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventure_Series

Skrevet

Leste også de, var en som het Faith ja. Men var det Trekløveret de het? Får ikke det helt til å stemme, men det er mulig. 

Anonymkode: 5b473...6ef

Skrevet
8 timer siden, gale damen skrev:

Jeg svingte innom en tråd med "hva leser du nå?" for litt inspirasjon i går.

Etter å ha lest gode forslag landet en irriterende gnager av en tanke i hodet mitt, og jeg klarer ikke å bli kvitt en tanke om en bokserie jeg leste som barn.

Denne serien handlet om tre jenter på en internatskole, og jeg tror en av dem het Faith. Det _er_alt_jeg_husker! Any takers?

Det var flere bøker, og det må ha inneholdt en eller annen form for spenningselement, som kidnapping eller tyveri rømming fra skolen etc.

Trekløveret ja. Gode minner! 

Jeg har alltid vært lesehest. Jeg leste (så godt som) alle Bobsey-barna, alle Roald Dahls barnebøker, Narnia, Nancy Drew, Hardy guttene, Trekløveret, noen bøker om en jente som het Katja, Evi Bøgenæs (elsket Tove-bøkene!) og mye annet.

Jeg var for gammel til å bry meg da Harry Potter dukket opp. Så nå har jeg hatt gleden av høytlesning av hele serien for min eldste. Snart starter jeg forfra med bok en for nesteldste. Gleder meg! Når coronastyret roer seg skal vi jammen reise til Watford og WarnerBros. studio. 

Anonymkode: 4e68b...cc8

Skrevet
54 minutter siden, sug lut skrev:

Liker bare fysisk bok. Pluss at mine er arvegods fra tantene og mamma, med de fine coverne. Jeg elsker denne serien her. Uansett negertjener. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventure_Series

Liker bøker best jeg og, men det er så praktisk på ferie når det går 1-3 bøker til dagen 🙊 Kjøper alle de gamle jeg kommer over, skikkelig stas og så lukter de så godt! 

Skrevet

Og nå oppdaget jeg at både Evi Bøgenæs og Enid Blytons bøker (mange av dem) ligger på nasjonalbibliotekets sider. Jeg skal mimre!

Skrevet

Nasjonalbibliotekets sider er fabelaktige!

Sug Lut - jeg er misunnelig på skattkisten du har på loftet. Her er det kun noen ytterst få av barndommens bøker som er intakte og fremdeles bor hos meg.

Skrevet

Fem i fare - jeg elsket de bøkene og har mange av dem (gamle). Husker dere Det hemmelige S- bøkene også? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...